Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dierfysio schreef:Mensendieck therapie is, net als Cesartherapie, erop gericht je houding te verbeteren door actieve oefeningen (je moet het dus zelf doen, je wordt alleen 'bijgestuurd' zeg maar).
waarschijnlijk heb je door de pijn een foute houding aangenomen, die je nu weer moet gaan afleren.
ik ben zelf fysiotherapeut, en houdingstherapie is ook een onderdeel van mijn werk, vandaar dat ik er wat vanaf weet.
wens je veel sterkte en succes toe!
love_JB schreef:Bij Mensendieck therapie moest ik altijd heel veel oefeningen doen. Soms werd mijn rug dan gekraakt.
Het helpt echt, alleen je moet de oefeningen die je thuis moet doen ook echt doen! Anders helpt het niet genoeg.
Na die tijd deed het bij mij altijd wel zeer, maar wel een 'goede zeer'.
Doe zelf die oefeningen trouwens nu nog wel.
1 tip: trek geen sting enz. aan want ik moest altijd in me ondergoed rondhobbelen :/
dierfysio schreef:slim dat je je nu goed verzekerd heb; je weet inderdaad maar nooit.
jammer dat je slechte ervaring hebt met fysio.
hoop voor je dat je nu met Mensendieck ene goed resultaat gaat boeken. denk erom: hard oefenen, en niet te snel resultaat verwachten (je hebt al zooo lang last; dat is niet met een paar weekjes te verhelpen). take care!
dierfysio schreef:wil je niet teleurstellen, maar je bent natuurlijk wel al uitgegroeid: de vraag is dus in hoeverre je weer helemaal 'recht' kunt worden.
maar hee: iets is beter dan niets.
wanneer begin je met je nieuwe therapie?