Mensendieck therapie??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Mensendieck therapie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 10:51

Ok, ik ben dus maandag bij t ziekehuis geweest voor mijn nek, heb vorig jaar een ongeluk gehad, maar nooit doorgestuurd naar het ziekenhuis of wat dan ook, Dus zt ik maandag bij de neuroloog, Eerst ging hij allemaal testjes lope doen , als ik had geweten dat ik me broek uit moest doen had ik geen string aangetrokke Haha! maar goed hij heb wel meerblote konten gezien natuurlijk, Toen op een gegeve moment drukte hij ergens op me schouderbladen, en daar lag ik, op de grond Koe Hij zou me ook niet echt ff opvangen ofzo Sigaar Maargoed. Conclusie, nieuwe medicijnen oftewel meer kolere zooi in me lichaam, er zijn ook nog fotos gemaakt van mijn wervels, en moet ik dus een of andere Mensendieck ofzoiets therapie hebbe om mijn houding te corrigeren, Maar hb geen idee wat mensendieck therapie is en wat ze doen enzo? Hij heeft me wel voorberijd dat het de eerste dagen wel erg pijnlijk gaat worden, maar daar mot ik maar door heen zeidie,En dan over 6 weken weer terug. Heeft iemand ervaring met deze therapie??

dierfysio

Re: Mensendieck therapie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:54

Mensendieck therapie is, net als Cesartherapie, erop gericht je houding te verbeteren door actieve oefeningen (je moet het dus zelf doen, je wordt alleen 'bijgestuurd' zeg maar).
waarschijnlijk heb je door de pijn een foute houding aangenomen, die je nu weer moet gaan afleren.
ik ben zelf fysiotherapeut, en houdingstherapie is ook een onderdeel van mijn werk, vandaar dat ik er wat vanaf weet.

wens je veel sterkte en succes toe! Ach gut

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 11:00

dierfysio schreef:
Mensendieck therapie is, net als Cesartherapie, erop gericht je houding te verbeteren door actieve oefeningen (je moet het dus zelf doen, je wordt alleen 'bijgestuurd' zeg maar).
waarschijnlijk heb je door de pijn een foute houding aangenomen, die je nu weer moet gaan afleren.
ik ben zelf fysiotherapeut, en houdingstherapie is ook een onderdeel van mijn werk, vandaar dat ik er wat vanaf weet.

wens je veel sterkte en succes toe! Ach gut

Oke thanks, Ja ik heb zeg maar vanaf me kleuterjaren al een behoorlijk kromme/holle rug Daar moest ik toen al wat aan doen maarja, mijn papie en mammie konden dat niet betalen logish want het is ook gewoon duur. Vooral omdat mijn kinderarts maar bleef schreeuwen dat er niets aan de hand was, Terwijl mijn rug zo hol is dat je er gewoon op kan schommele als je me aan een touwtje zou hange ofzo lol...

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:03

Ik heb vroeger ook mensendieck gehad, is wel al een tijdje geleden maar ik trok mijn schouders te veel op.
Het is gewoon heel veel oefeningen doen om je houding te verbeteren. Ik krijg ook altijd oefeningen mee om thuis te doen.
Veel succes ermee

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:07

hmmm, vaag verhaal, want je verzekering vergoed therapie als je onder de 18 bent!
weet niet hoe oud je nu bent, maar dikke kans dat je het nu uit een eventuele aanvullende verzekering moet halen. het zit namelijk voor boven de 18 NIET in je basispakket!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 11:09

Mja toen ik dus jong was is er tegen mij gezegt dat ik zon corset moest gaan dragen om me rug recht te houden, dat moet je natuurlijk kopen en dat is jezus duur gewoon. Wij hebben het gevraagt via onze arts toen en die bleef gewoon maar volhouden dat er niets mis was met mijn rug, Terwijl ik ontzettende pijn er aan had, en steeds krommer ging lopen. VBolgens hem wou ik aandacht ofzo, en daar heb ik nu dus de dupe van, want ik ben cht zo krom als een hoepel. Ik heb af ent oe zon pijn in me rug dat ik denk dat ik een hernia heb, Met paardrijden ook niet alleen door me evenwichtstooring zit ik wat naar voren, maar dan roepen lesgeefsters die mij niet kenne ga nou eens recht zitte, sja dat KAN niet, er zijner al menig maal een paar keer boos de bak uit gelope omdat ik volgens hun niet ' luisterde' Hahah, maarja wat niet kan dat kan niet...

Heel lang heb ikh et ook zelf geprobeerd, om recht te lopen, maar zonder juiste begelijding is dat heel moelijk, En denk ook wel dat het nu tE krom is om zomaar wat aan te moddere

@dierfysio ja ik snap er ook niets van hor, maar wat gebeurd is is gebeurd, en had idd geen aanvullende verzekering, nu dus wel. Ben nu 21 en heb zelf voor die verzekering gekozen omdat ik toen ook fysio nodig had na het ongeluk, waardoor hetalleen maar erger werd.

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:11

Bij Mensendieck therapie moest ik altijd heel veel oefeningen doen. Soms werd mijn rug dan gekraakt.
Het helpt echt, alleen je moet de oefeningen die je thuis moet doen ook echt doen! Anders helpt het niet genoeg.

Na die tijd deed het bij mij altijd wel zeer, maar wel een 'goede zeer'.

Doe zelf die oefeningen trouwens nu nog wel.

1 tip: trek geen sting enz. aan want ik moest altijd in me ondergoed rondhobbelen :/

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:11

Ik heb het vroeger gehad. Moest bijvoorbeeld op de grond gaan liggen en met een bal tussen mijn voeten vastgeklemd oefeningen doen. (Bal achter je hoofd de grond aan laten tikken enzovoorts)

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 11:13

love_JB schreef:
Bij Mensendieck therapie moest ik altijd heel veel oefeningen doen. Soms werd mijn rug dan gekraakt.
Het helpt echt, alleen je moet de oefeningen die je thuis moet doen ook echt doen! Anders helpt het niet genoeg.

Na die tijd deed het bij mij altijd wel zeer, maar wel een 'goede zeer'.

Doe zelf die oefeningen trouwens nu nog wel.

1 tip: trek geen sting enz. aan want ik moest altijd in me ondergoed rondhobbelen :/

Hahaha ja daar heb ik nu dus ook v an geleerd, lol ga gewoon zon boxertje halen zodat niet iedereen hoeft mee tegenieten van mijn mooie bips.

ohja wat ik vergeten was @dierfisio Mijn kinderarts bleef schreeuwen dat er niets aan de hand was, daarom werd ht denk ik niet vergoed als je het niet zonder verwijs brief zou doen... Ik weet het anders ook niet Lachen maar daar kan ik nu tog niets meer aan verandere

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 11:15

slim dat je je nu goed verzekerd heb; je weet inderdaad maar nooit.
jammer dat je slechte ervaring hebt met fysio. Ach gut
hoop voor je dat je nu met Mensendieck ene goed resultaat gaat boeken. denk erom: hard oefenen, en niet te snel resultaat verwachten (je hebt al zooo lang last; dat is niet met een paar weekjes te verhelpen). take care!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 11:17

dierfysio schreef:
slim dat je je nu goed verzekerd heb; je weet inderdaad maar nooit.
jammer dat je slechte ervaring hebt met fysio. Ach gut
hoop voor je dat je nu met Mensendieck ene goed resultaat gaat boeken. denk erom: hard oefenen, en niet te snel resultaat verwachten (je hebt al zooo lang last; dat is niet met een paar weekjes te verhelpen). take care!

Is inderdaad zo, het kan ook niet in 2 weekjes opgelost worden al wil ik het wel graag, maarja het is nu eenmaal niet anders, Messchien word mijn nek er ook wel beter van, maar dat is nog afwachten, want ze hebbe er fotos van gemaakt, en zien ze iets dan word ik gebeld zo niet moeti k gewoon over 6 weken op controle komen en dan kijken wat hij zegt. Want sinds maandag heb ik echt ontzettende last van mijn onderrug en vooral weer van mijn nek, en ik heb een vriend dieis bankwerker (metaal bewerker) en diei s niet zo leuk met massere, omdat hij nogal grove handen heeft lol

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:44

Ik heb ook mensendieck gehad, maar ik heb er weinig aan gehad.
Maar volgens mij kwam dat een beetje door de persoon en doordat het niet de goede therapie is voor mij Knipoog ik heb klachten in mijn heupen/bekken (ben al bij veel soorten therapie geweest).
Je moet inderdaad veel in je ondergoed dus geen string aan doen Haha! er wordt veel naar je houding gekeken en je krijgt oefeningen mee naar huis, die je wel echt moet doen anders heb je er niet veel aan.
Ik hoop dat het bij jou werkt, succes! Lachen

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:34

Als uik het zo lees heeft een collega van mij net zoiets gehad.

Hij had last van zijn rug en werd door de bedrijfsarts doorverwezen naar een Fysio (ook van het bedrijf) en daar moest hij allemaal oefeningen doen om zijn houding te verbeteren.

Dit heeft bij hem wel goed geholpen. Het duurde inderdaad wel even voor het echt over was, maar nu gaat het volgens mij wel geoed met zijn rug.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:40

Ik heb dit een half jaar gedaan, omdat ik last had van mijn rug. Helaas heeft het bij mij helemaal niks geholpen. Het was wel leerzaam maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik had liever fysio gehad.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 10:35

Dat is minder, dat het niet gewerkt heeft, @ Sabbientje gelukig maar voor je collega Lachen Jijzelf weet hoe krom ik ben hahaha dus het zal echt wel heel lang gaan duren eer ik weer recht ben,maar ik heb de geduld, Want let wel ik ben al krom sinds mijn kleuter jaren.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 10:40

wil je niet teleurstellen, maar je bent natuurlijk wel al uitgegroeid: de vraag is dus in hoeverre je weer helemaal 'recht' kunt worden.
maar hee: iets is beter dan niets. Lachen

wanneer begin je met je nieuwe therapie?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 16:37

dierfysio schreef:
wil je niet teleurstellen, maar je bent natuurlijk wel al uitgegroeid: de vraag is dus in hoeverre je weer helemaal 'recht' kunt worden.
maar hee: iets is beter dan niets. Lachen

wanneer begin je met je nieuwe therapie?

Inderdaad ja helemaal recht zal ik niet meer worden nee, maar ieder beetje helpt als het ook tegen de pijn gaa helpen, Eeerlijk gezegt heb ik nog gen afspraak gemaakt *bloos* Ik ga dat morgen gelijk doen voor volgende week, ik loop 3 dagen in de week stage en ben van de week al een week ziek geweest dus moet het echt op een dag doen waarop ik wat uren kan missen.