Gaatjes laten vullen, erg veel pijn aan tandvlees + erg dik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Gaatjes laten vullen, erg veel pijn aan tandvlees + erg dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 07:59

Hallo,

Ik moest gister 2 gaatjes laten vullen. Van het gaatje bovenin heb ik totaal geen last meer van, maar die onderin, links, helemaal achterin, doet ongelooflijk veel zeer. Mijn hele tandvlees is daar dik, er zit een bloedrandje tegen de kies aan en ik kan niet eens mijn tanden op elkaar zetten, omdat die bult dan in de weg zit. Ik vroeg me af of er nu al zo snel een ontsteking of iets dergelijk bij kan komen? Of heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Mama gaat sowieso naar de tandarts bellen en misschien dat ik wel moet langskomen. Ik vind het echt doodeng. Ben superbang voor de tandarts, vandaar!

Groetjes

shariyerke

Re: Gaatjes laten vullen, erg veel pijn aan tandvlees + erg dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:46

Sophie2 schreef:
Hallo,

Ik moest gister 2 gaatjes laten vullen. Van het gaatje bovenin heb ik totaal geen last meer van, maar die onderin, links, helemaal achterin, doet ongelooflijk veel zeer. Mijn hele tandvlees is daar dik, er zit een bloedrandje tegen de kies aan en ik kan niet eens mijn tanden op elkaar zetten, omdat die bult dan in de weg zit. Ik vroeg me af of er nu al zo snel een ontsteking of iets dergelijk bij kan komen? Of heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Mama gaat sowieso naar de tandarts bellen en misschien dat ik wel moet langskomen. Ik vind het echt doodeng. Ben superbang voor de tandarts, vandaar!

Groetjes

Het beste kan je gewoon een afspraak met de tandarts maken. Knipoog Het "dikke tandvlees"kan meerdere redenen hebben.

Veel succes!

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:01

Waarschijnlijk was je tandvlees al ontstoken, anders kan er nooit zo ineens een dikke bult verschijnen. Ja dan zou je dus een ontsteking bij de wortelpunt van je kies gehad moeten hebben. Maar dat lijkt me stug, als er gevuld wordt komt er een ijzeren bandje om je kies heen zodat het vulmateriaal in je kies blijft zitten. Dit bandje snijd vaak wat in het tandvlees. Kan best zijn doordat die wat in je tandvlees heeft gesneden in combinatie met onstoken tandvlees het nu dus wat dikker is en gevoelig. Maarja de echte diagnose kan ik niet stellen ben niet bij je behandeling geweest en kan die situatie in je mond nu ook niet zien Lachen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 17:10

Bedankt voor de reacties. Mama heeft gebeld en waarschijnlijk komen mijn verstandskiezen door, en doordat daar de verdoving in is gespoten (op die plek) gaat daar pijn opspelen. Ik moet nu wachten totdat hij totaal doorgekomen is en het tot die tijd doen met Ibuprofen..

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:47

Ik weet niet of je het weet? Het kan wéken duren voor je verstandskiezen helemaal doorkomen. Áls ze überhaupt helemaal doorkomen. Denk niet dat het zo gezond is al die tijd aan de Ibuprofen te gaan zitten En van m'n eigen is ook bezig met doorkomen. Soms ook even goed last van maar ga niet voor elk wisse wasje die pillen slikken.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:47

ik had er een keer 3 latren vullen alle 3 op mijn zenuw geboord, ook geen pretje zeg :S

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:50

zomaar aan de ibuprofen lijkt me niet zo'n strak plan, echt heel slecht voor je maagwand.
ik heb momenteel een wortelpunt-ontsteking, en kan je vertellen: prettig is anders. vooral omdat ik tijdens de behandeling niet verdoofd kan worden (moet aangeven waar het nog zeer doet, en dat lukt dan natuurlijk niet. Clown ). moet donderdag weer terug, brrrr.....

ik zou even de tandarts bellen, en anders even terug gaan als je na het weekeind nog last hebt. beetje irritatie is normaal, maar dat is met een paar daagjes dan wel over.

sterkte! Ach gut

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:06

Bel inderdaad je tandarts over wat er mis is.
Voor de irritatie aan je tandvlees kan je spoelen met kamillethee, dat ontsmet en maakt het ook wat minder gevoelig als de tandarts er weer aan moet zitten.

Voor je angst voor de tandarts kan je bach rescue remedy proberen. Dat neemt een groot stuk angst weg, zonder dat je er duf van wordt. Je hebt dan de rust om te reageren op wat er echt gebeurt, ipv op wat je verwacht. En zeg ook tegen je tandarts dat je bang bent! Als hij niet prettig reageerd zoek dan een andere.