ze dachten vroeger altijd dat ik een lui oog had, ik kon op het consultatie (ofzoiets?) bureau al nooit geen diepte zien. Je zag dan groene en rode vakken en daar stond dan een getal in of een plaatje. Voor mij zijn dat gewoon groene en rode vlakken ik zie niks

op mn 12e ging ik bij ons in nunspeet naar de pearl om mn ogen op te laten meten. Ik kon slecht lezen dus misschien moest ik maar een bril. Na een hoop testen en gelach kwam hij er achter dat het niet goed zat. Ik moest weer een rood vak met daar onder een groen vak zien (door zo'n groot apparaat met brilletjes er in) het rode vak zag ik maar de groene niet. Hij zei dat kan niet je moet het zien. Een paar sec later kwam het groene vak via links zo in beeld en bleef bewegen. Toen ik dat vertelde moesten ze lachen, ze vonden het maar vreemd.
Hij dacht dat ik prisma's in mn ogen had en heeft me doorverwezen naar een vrouwtje in havelte.
Ik naar havelte na hoop onderzoeken etc bleek dat mn rechter oog 1,5 cm uit het midden stond en links maar liefst 3! cm uit het midden (een normaal mens kijkt met 2 ogen naar het midden ik kan dat dus niet) Ik kreeg een bril hielp geen zak

toen werd ik geopereerd, dit was in 2000. Ze hebben een spiertje verlegt in mijn linkeroog. Om mijn oog aan de binnenkant wat meer ruimte te geven zodat hij niet meer naar binnen zou draaien.
Na deze operatie ben ik er ongeveer 3 jaar echt goed vanaf geweest. (hij bleef af en toe draaien maar zo weinig dat ik er geen last meer van had)
De klachten kwamen terug mijn oog draaide weer veel naar binnen waardoor ik hoofdpijn kreeg, Ik was ook altijd moe omdat ik heel de dag mijn ogen moest corrigeren.
weer naar de oogarts gegaan nu al weer ruim anderhalf jaar geleden.
Weer een hoop testjes, moest weer een bril gaan dragen wat niet hielp.
Dan weer andere glazen wat ook weer niet hielp, weer testjes.
Er kwam vanalles uit maar eigenlijk kwam er niks uit.
November vorig jaar ben ik weer geopereerd, nu aan mijn goede oog.
Rechts, bij dit oog hebben ze een spier aan de buitenkant verkort, waardoor mijn oog naar buiten kwam te staan. Hierdoor moest ik zelf mijn oog terug naar binnen draaien de bedoeling was dan dan links mee zou draaien (terug vanuit de binnen kant naar het midden)
Mooi niet dus, het hielp geen zak. Eerst kwamen ze met de smoes je ogen moeten nog herstellen van de operatie. Vervolgens weer testen. Andere ziekenhuizen gebeld niemand snapte er wat van.
Toen kwamen ze op het idee, doordat ik al die jaren zelf mijn ogen heb gestuurt ipv mijn ogen zichzelf stuurde kan ik mijn ogen niet meer ontspannen.
Ik moest lenzen (ik wilde geen bril meer) zodat mijn ogen minder hoefte te doen en zouden gaan ontspannen. Dit werkte echter weer niet want mijn ogen bleven zelf kijken. Nu had ik dus en de lenzen en mijn ogen die keken ipv 1 van beide waardoor ik alles wazig zag.
Ik heb het een maand aangekeken omdat ik er misschien aan moest wennen maar het was vreselijk.
Ik heb het nu dus helemaal gehad met die oogartsen want het schiet maar niet op.
Ze hadden het er over dat er nog 1 operatie mogelijk was maar dan was er een kans dat mijn oog ivp naar binnen tever door zou schieten naar buiten. Dan ben ik nog verder van huis

In de jaren heb ik mijn ogen zo getraint dat ik ze afzonderlijk van elkaar kan bewegen. Ik kan met veel moeite mijn linker oog recht draaien als hij naar binnen schiet. Maar door dit getrain kan ik hem nu uit mezelf ook naar binnen draaien terwijl rechts gewoon blijft staan

Nu schijnt het er ook mee te maken te hebben dat ik door mijn oogafwijking dislect ben. Niet in erge maten maar ik heb wel altijd veel typfouten en mijn zinsopbouw klopt nooit van geen kant.
Erg lastig dus.
nu vraag ik me dus af of er mensen zijn met een soortgelijke afwijking en wat ze er bij jou aan gedaan hebben en of je er van af bent!
ik ben al zoveel jaar aan het rotzooien met mn ogen ik word nu bijna 22 en ben er nog steeds niet van af.
Ik heb er met mijn werk ook last van waardoor ik langzamer werk als ik zou kunnen.
Het is een lange tekst geworden maar dan snappen jullie het misschien een beetje

kom maar op met de oplossing!!