detour schreef:Hey Daan, met 1 Vandaag kwam Pink Ribbon op t.v., waarbij er werd gediscussieerd over het feit dat er wel heel veel commercie werd ingezet om geld binnen te halen voor het fonds van borstkanker. Daarbij werd gezegd dat er van veel artikelen (mobieltjes bv) erg weinig geld naar het fonds ging en dat de gedachte aan wat de kanker echt inhield en hoe afschuwelijk het was als het ware ondersneeuwde door mooie roze spullen en beelde van mooie Diva's die het symbool bij zich droegen.
Was ook wel wat voor te zeggen, vond ik.
Daarbij wil ik wel ff kwijt dat ik het super vind dat er zoveel aandacht in de media aan wordt besteed; zo komt de boodschap uiteindelijk ook wel over.
Ik heb het ook gezien en de dames die aanwezig waren die daadwerkelijk ziek zijn/iemand verloren hebben waren juist blij dat ze juist zo in het zonnetje worden gezet op een positieve manier. Waarom mag je geen plezier hebben tijdens zo'n evenement, het gaat om de gedachten van hoop en saamhorigheid tussen een groep wildvreemde vrouwen die op deze manier iets goed willen doen voor patienten/lotgenoten en dit willen uitdragen. Geloof mij dat er flink over gesproken is gisteravond en vandaag.
Ik vond het nogal een zure dame die deze reportage aangreep om met een belerend vingertje te zwaaien, we kunnen toch moeilijk dames met afgezette borsten naakt de PC in sturen en het Vondelpark laten doorlopen. Er zijn meer dan genoeg uitzendingen van ziekenhuisprogramma's/ docu's over het leed van amputaties en het grote en kleine leed dat bij de behandeling komt kijken. Bij de KWF is ook meer dan voldoende info te krijgen.
Wat de bedrijven betreft, alle beetjes helpen voor wat betreft de bijdrages en eeb hele boel beetjes zijn uiteindelijk ook heel veel geld.
De kleur schijnt ook bij de dame in kwestie een weerstand op te roepen. Ik ben ook niet van de roze maar het is traditioneel de kleur van het vrouwelijke. Het roze maakt het wel heel herkenbaar.