Migraine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DromenLies

Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 15:24

Sinds een maand loop ik stage en kom ik vaak thuis met stevige hoofdpijn die vanuit mijn nek lijkt te komen. Ik heb geen last van overgevoeligheid voor licht en ook geen misselijkheid. Wel had ik een keer spontane misselijkheid 's ochtendsvroeg net na het opstaan wat ik echt nooit heb.
Zelf heb ik een aantal mogelijke oorzaken bedacht zoals de verandering van ritme, het scherm van de beveiliging die de hele dag aanstaat en die ik hoor of veel achter de computer zitten.
Ik heb echt geen idee wat het nou zou kunnen zijn maar wil er wel graag vanaf..
Iemand tips??

Hermelijn

Re: Migraine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:57

Het klinkt mij niet als migraine in de oren, de personen die ik ken met migraine kunnen als ze pech hebben dagen niet opstaan van de misselijkheid en hoofdpijn.

Is het er wel goed geventileerd? En zit je wel op een goede manier op je stoel / bureau? Vaak bewegen is ook goed, even een wandelingetje maken, frisse lucht happen.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 16:22

niemand in mijn omgeving heeft hier last van dus ik denk dat dat allemaal wel goed zit.

wat wel zo is, is dat ik veruit de jongste ben (21) en ik de hele tijd een soort zoom/piep hoor van een beeldscherm die zij allemaal niet lijken te horen..

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:38

Je zou een dag oordopjes in kunnen doen en dan kijken of je dan nog steeds zo'n hoofdpijn hebt? Het zou natuurlijk wel aan zo'n piep kunnen liggen.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 13:39

thnx iig voor de tip

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 13:43

Migraine is het niet hoor denk ik.
dan zie je zwarte vlekken of maar bepaalde delen van een beeld waarnaar je staart zeg maar.
Je bent onwijs misselijk en moet (ik in iedergeval) overgeven.
Bovendien hoor je geluiden 1000 keer harder dan ze zijn.
Als ik migraine heb is het zelf zo dat als ik een stap zet ik het voel doordringen in mijn hoofd.
Ga dan in me bed liggen, hoofd onder de dekens (kan geen licht verdragen), als het nodig is loop ik zo langzaam mogelijk naar de wc (lopen doet pijn in me hoofd) en verder gewoon niks meer.

Je zegt zelf al dat de hoofdpijn vanuit je nek komt. Kan het niet zo zijn dat je nek gewoon ontzettend vast zit?

Er is trouwens pas nog een migraine topic geopend zal zo de link geven dan kan je de sympthonen van verschillende mensen lezen.

viewtopic.php?f=136&t=835333&hilit=

Edit: Link toegevoegd

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:21

Dat je bij Migraine altijd vlekken ziet of lichtschuw bent is een fabeltje. Je kan namelijk ook migraine hebben en slechts 1 van de vele symptomen hebben.

Ikzelf heb een hele tijd migraine gehad door de pil die ik slikte. Ik was heel misselijk en moest overgeven, maar ik had geen lichtflitsen en was maar een heel klein beetje lichtschuw.