Wie herkent de volgende symptomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LDRD

Wie herkent de volgende symptomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 13:27

Wie kan ons mogelijk op het juiste spoor zetten? Het volgende is het geval namelijk.

Mijn moeder, 70 jaar inmiddels, heeft klachten. Toen ze 65 was ongeveer is vastgesteld dat ze lijdt aan reumatioide artritis. Op zich gaat dat prima, heeft ze weinig last van zelfs zonder medicijnen o.i.d.
Wat toen ook al een rol speelde maar waar men nooit een diagnose voor heeft kunnen stellen is de voordurende pijn in haar armen en dan met name haar bovenarmen. Overdag is het te doen, het is er wel, maar is goed te doen. Probleem begint bij het slapen gaan. Haar armen voelen oververmoeid aan, pijnlijk, warm (zo voelen ze, ze zijn het niet echt) en ze 'kloppen'. Het lijkt ook of de spieren continue onder een lichte spanning staan. Dit maakt ook dat ze s morgens moeite heeft om op gang te komen. Er is een tijd geweest dat het zo erg was dat ze haar haar bijvoorbeeld niet kon kammen, maar dat ligt al weer lang achter ons.
Maar sinds enige tijd nu heeft ze ditzelfde in haar bovenbenen en haar nek begint ook. Ook geeft ze aan dat het soms het idee heeft dat er iets 'klopt' in haar oren.
Alles wat er maar te onderzoeken valt is al onderzocht, bloeddruk is ook prima, maar men heeft geen idee waar dit vandaan komt.

Mijn moeder is een zeer actief mens dat van geen stilzitten weten wil.

Is er iemand die deze symptomen herkent en ons op het juiste spoor kan zetten, zodat er wellicht ook wat aan te doen valt?

ikkemetwikke

Re: Wie herkent de volgende symptomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 19:18

LDRD schreef:
Mijn moeder is een zeer actief mens dat van geen stilzitten weten wil.

wat doet ze dan veel?

als ze bv veel breid,oid kan ik me voorstellen dat het een vorm van overbelasting is,dit in samenhanging met haar reuma?!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 00:27

Ik doe ook maar een gooi hoor.
Ik ze ooit eens gevallen geweest op haar billen of rug?
Wellicht dat er iets in de rug vast is gaan zitten, wat ook dingen geeft als benen of armen die wat afgekneld aanvoelen, nekpijn, hoofdpijn, moeilijk bewegen in bed enz.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 00:29

Misschien komen die spieren 'tot rust' als ze gaat ontspannen. Heb het ook wel eens hoor, dan voel je een soort geklop..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 00:44

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 07:17

Cassidy schreef:
Al eens geprobeerd of het met een pijnstiller (Ibubrofen) over wil gaan? Volgens mij heeft je moeder spierrheuma (Fibromyalgie)...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Fibromyalgie

nou, ik vind dat nogal een diagnose die je nu stelt. op basis van 'alleen' pijn in de armen, dat kunnen zoveel dingen zijn, fibromyalgie hangt uit zoveel dingen aan elkaar

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 09:08

Dank voor jullie reacties. Fybromyalgie is onderzocht en is niet aan de orde. Overigens slikt ze soms wel pijnstillers natuurlijk.
En ze werkt nog (huishoudelijk werk) en daarnaast wandelt ze veelvuldig en gaat uit met haar vriendinnen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 20:07

Ik studeer fysiotherapie, en we hebben het vorig jaar toevallig over segmentale stoornissen gehad... Dit klinkt me wel erg bekend in de oren. Maar als ze al overal is geweest, zou dit vast al aan de orde geweest moeten zijn, maar je weet het niet Knipoog Het zou kunnen.

_MiSSy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:33

Momenteel ligt mijn vriend in het ziekenhuis met (familiare) hypokaliemie, dit betekend in het kort, dat zijn kaliumgehalte in zijn bloed daalt, waardoor die uitval heeft in zijn spieren en het zenuwstelsel. Het zit m vooral in de bovenbenen en bovenarmen. Ze zijn erg lang bezig geweest om dit te erkennen. Hij voelt tijdens zo'n "aanval" alsof hij heel hard traint zeg maar. Zo moet hij bv heel veel moeite doen om zijn armen en benen op te tillen. En in het ergste geval, zakt ie gewoon door zijn benen heen. Hij heeft na zo'n aanval ook een gevoelloze plek in zijn arm. De ambulace broeders die m op kwamen halen, wilden m in eerste instantie niet meenemen, omdat ze het maar "vage" klachten vonden die ze niet konden plaatsen en voordat de diagnose gesteld was, zijn er veel artsen aan zijn bed geweest. Nou, ik hoop dat jullie vinden wat t is. Lachen