psoriasis en zwarte kleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

psoriasis en zwarte kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 16:23

Met psoriasis op mijn hoofdhuid (en vooral in mijn nek) zie ik er eigenlijk altijd uit alsof het net gesneeuwd heeft. De hele dag loop ik mijn schouders en rug af te kloppen. 's Zomers is dat niet zo erg, met lichte kleding, maar met de herfst en winter in het vooruitzicht ga ik toch weer veel meer richting zwart en donker, en ja, zo'n sneeuwlandschap op je schouders is geen gezicht. Heeft iemand toevallig dé tip om de schilfers tot een minimum te beperken?

DuheloJarig

Re: psoriasis en zwarte kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:44

huid vetter houden zodat de schilfers er niet afkunnen?
geen idee eigenlijk
sinds ik kort haar heb (en dus veel gel gebruik) heb ik eigenlijk ook last van sneeuwlandschappen ...

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:10

Ben je al onder behandeling van een dermatoloog? Heeft bij mij niet geholpen trouwens. De tip om er vanaf te komen daar ben ik ook nog niet achter ( al is het bij mij nu vrijwel weg). Probeer er zoveel mogelijk van af te blijven... valt alleen niet mee. Ik heb mijn omgeving gevraagf of ze mij een seintje willen geven als ik weer een sneeuwlandschapje heb zodat je meteen weer kan vegen.
Je kunt ook geen zwarte kleding dragen maar dat vond ik ook weer zoiets. Ik blijf dit ook even volgen omdat een goede vriend van mij er op dit moment veel last van heeft.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:40

Mijn ex-vriend had ook psoriasis op zijn hoofdhuid. Hij had van de dermatoloog druppels die hij erop moest doen, waardoor het schilferen echt veel minder werd... Weet alleen niet meer hoe het spul heet, het rook heel sterk, dat weet ik nog wel.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:41

Een kennis van me, bracht jaarlijks een periode door in Israel, aan de Dode Zee. Het water daarvan had een bijzonder heilzame invloed op de psoriasis.

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:53

Mijn man heeft dit ook heel erg en heeft ervoor zelfs in Utrecht op een speciale afdeling 3wk gelegen om er wat voor uit te vinden. Ik kan je alleen aan raden ga naar een goede dermatoog en laat het goed uitzoeken. Mijn man heeft nu een zalf die ik altijd moet laten maken dit smeer ik er s'avonds helemaal in (is goor en stinkt Boos! )dan een plastic kapje er over en laten broeien tot de volgende morgen dan uitwassen met groene zeep(anders wil het er niet uit). Dit help ongeveer 2 weken ondertussen mag hij zijn haren max 2x per week wassen en dan alleen met denorex shampoo dit is alleen op recept verkrijgbaar. Maar het is in iedergeval heel wat minder ondanks dat het niet weg gaat. Het enigste wat inderdaad helpt in weken in de dodezee maar helaas is deze hier niet in de buurt. Ik hoop dat je er wat mee kan wil je nog wat weten hoor ik het wel heel veel SUCSES!!!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 09:02

Dank jullie wel voor de tips! Ik sta onder behandeling van de derma. Heb inmiddels al verschillende shampoos, zalfjes en lotions geprobeerd. Daivonex zalf, Denorex shampoo, zelfgemaakte lotions etc. Ik gebruik momenteel Psorinol shampoo, dit is niet op recept, maar wel vreselijk duur (€ 22 voor 100 ml.). Het hielp goed, maar inmiddels ook niet meer. Ik denk dat ik weer eens aan de Denorex ga, en toch maar weer eens een afspraakje bij de dermatoloog ga maken.
Heeft trouwens iemand ervaring met het 'zout uit de Dode Zee' dat hier overal verkocht wordt? Zou dat helpen? Heb vroeger wel eens in de echte Dode Zee gedreven (toen had ik overigens nog geen psoriasis) en mijn velletje was nog nooit zó zacht...maar ik vraag we wel af of wat hier als Dode-zeezout verkocht wordt, überhaupt wel helpt....

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:08

Ik heb ook psoriasis gehad. Ik had het vooral op mijn armen en een klein beetje op mijn buik net onder mijn borsten en ook een klein beetje in mijn nek. Ik heb me toen 1 x helemaal ingesmeerd met Selsun en daar werd het al veel minder door. Toen kwam de zomer en heb ik dus veel in de zon gelegen, waardoor de vlekjes pigment kregen en dus bijkleurden aan de rest van mijn huid. Bij mij heeft de zon dus eigelijk het meeste werk gedaan, maar bij iedereen is dit verschillend. Mijn vlekjes zijn nu niet meer zichtbaar, maar er zijn mensen die zeggen dat psoriasis voor altijd in je lichaam blijft, dus ik hoop niet dat het terugkomt.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:23

Ik heb het ook heel erg op mijn hoofd. Ik krab eerst altijd alle lossen schilfers weg. Die zitten dan vast in mijn haren, maar wel los van mijn hoofdhuid. Vervolgens borstel ik mijn haren grondig en desnoods ga ik er met een fijne kam nog eens door heen, om alle schilfers eruit te halen. Mijn haar is dan nog droog. Dan was ik mijn haren emt gewone shampoo. Dan fohnen en in model doen met wax. Als dit klaar is, kom ik er niet meer aan, wat soms wel moeilijk is ivm jeuk. Hierdoor blijft het schilferen minimaal en door de wax is het ook wat vettig. Ik kan dan gemakkelijk zwarte kleding aan.

Helaas is er niets wat echt helpt bij Psoriasis, dus ik heb me er bij neer gelegd dat ik het heb en doe er nauwelijks iets aan qua behandeling. Ik zit wel onder de plekjes van top tot teen en haal tijdens het douchen alle schilfers er zo veel als mogelijk van af. (scrubben) De huid is dan goed nat en dan gaat het gemakkelijk. Dan smeer ik het na het douchen in met vette zalf, bijv Vaseline. Omdat ik me er bij neer gelegd heb, vergeet ik heel vaak dat ik het heb. Pas als iemand vraagt: wat is dat, dan denk ik er aan. Had het liever niet gehad natuurlijk, maar ik heb er eigenlijk door mijn instelling nauwelijks nog last van.

Ik wens je veel succes en hoop dat je iets kunt met mijn tip!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 16:13

Dat ga ik zeker eens proberen, eerst alles loskrabben en uitkammen (wordt wel een beetje moeilijk wat ik heb lange krullen), en dan pas wassen.
Bedankt!

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:04

ik heb gewerkt in thermen sanadome in nijmegen. Hier hebben ze een bad wat gelijk is aan het water van de dode zee. hier komen ook veel mensen opaf met soortgelijke huidproblemen.

ik denk dat dat het proberen waard is, is niet gigantisch duur, je kunt zien of het werkt en je kunt een dagje relaxen.

http://www.sanadome.nl

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 20:01

Ook een goed idee! En lekker Knipoog

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:26

dorothea schreef:
Dat ga ik zeker eens proberen, eerst alles loskrabben en uitkammen (wordt wel een beetje moeilijk wat ik heb lange krullen), en dan pas wassen.
Bedankt!

Ik heb ook lang haar met krullen, dus ik weet wat je bedoeld Haha!
Het lukt ook niet helemaal met een kam, hoor.Maar alle beetjes helpen...

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:44

Mijn moeder heeft het ook heel erg! Ze heeft er wel van alles voor als je wilt weten wat moet je maar ff PB sturen ofzo dan ga ik het vragen! Ik weet wel dat Aloë Vera ook hielp! Wel puur wij hebben echt die plantjes op de vensterbank staan mja dat Aloë Vera is bijna overal goed voor je kunt het ook drinken en smeren en je hebt dr shampoo en van alles van!

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:50

Ik heb ook psoriasis (en de reumavorm) en had ook veel last van schilfers overal.
Wat ik nu heb werkt bij mij goed en is misschien voor jou het proberen waard.

Ik was mijn haar (dagelijks) met Denorex shampoo (via de dokter te verkrijgen op voorschrift)
En ik behandel mijn hoofd met Diprosone lotion.
Nadeel: op alcohol basis dus bijt wel op geirriteerde huid.
Voordeel: op alcohol basis heb je geen vieze vette haren.

Ik gebruik trouwens MTX als medicatie voor mijn psoriases en reuma. En hierdoor is de schilfering al minimaal geworden

Succes met je huid, het is niet altijd even gemakkelijk.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:23

al eens aan nioxin gedacht? www.nioxin.nl
Is ook heilzaam bij psoriasses.

Nioxin is een huid en haar verzorging. Zonder plastics en zonder alcohol. Zorgt er voor dat de geirriteerde huid tot rust komt en maakt de huid schoon. Roos/schilfers kunnen eerst iets erger worden omdat de huid schoongemaakt word.
Mocht je meer willen weten kun je me pmen.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 20:09

Ik zit sinds kort weer aan de Denorex, en voorlopig bevalt het zéér goed. Jammer dat het een beetje stinkt...maar da's beter dan die berg sneeuw op mijn schouders. Mocht dit niet meer werken, dan ga ik over op iets anders...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:14

Hmmm, ik heb ook psoriasis en eens kijken of ik hier wat aan heb, aan de tips.
Mijn vader is vorige week begraven en ik had zwarte kleding aan, ik bleef maar kijken of mijn shirt inmiddels niet wit was. Bloos

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 20:18

Janine_L schreef:
Ik was mijn haar (dagelijks) met Denorex shampoo (via de dokter te verkrijgen op voorschrift)

Dat mag toch hooguit 'om de andere dag'? Althans, volgens de bijsluiter...

Ik probeer nu de ene dag Denorex en de andere dag Psorinol (Natumin).

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:25

Het zou best kunnen hoor, maar ik doe dit al jaren zo.
Ik was mijn haar maar 1 keer en gebruik een theelepel shampoo per dag.
Geen problemen gehad ergens mee.