Ho ho bloedprikdrama

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flower

Ho ho bloedprikdrama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 20:12

Ik moest vandaag in het ziekenhuis bloedprikken, maar wat een drama weer.

Ik ben altijd al moeilijk te prikken omdat mijn aders diep liggen, dus ook vandaag was 't weer bingo.
Eerst prikvrouw 1 erbij, 4 keer lopen prikken inclusief dat onderhuids gepor. Blauw oog

"Nee kan niets vinden, even aan m'n collega vragen"

Prikvrouw nummer 2, ook in alle mogelijke plaatsen zitten prikken (en óp je hand doet pijn! Haha! )
en viel echt haast van m'n stokkie na de zoveelste prikpoging en het onderhuids gezoek.
Hele zweethandjes, duizelig en haha ik voelde me heel zielig.

Nu moet ik morgen terug komen om te kijken of het wel lukt Scheve mond

Nog meer mensen die altijd zo lastig te prikken zijn? Haha!

benangelique

Re: Ho ho bloedprikdrama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:13

ik heb zogeheten 'roladers' worden ze ook niet blij van in het ziekenhuis en ik ook niet! een aantal jaren geleden moest ik na een ongeluk aan het infuus. de ambulancebroeders hebben deze toen maar op mijn wreef geprikt!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:15

ik heb ook rol aders en als er eindelijk een naald inzit stopt mn bloed met eruitkomen, niet fijn als ze hele tijd naals op en neer moeten bewegen dan...
succes morgen

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 20:21

Op je wreef? Scheve mond Auw Haha!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:23

Je kunt het ook andersom hebben.
Ik heb heel makkelijk te prikken aders. Op 1 keer na nooit problemen mee gehad. Die ene keer had ik alleen een enorme betweetster van een bloedprikster (wat een zin;-)!)!
Makkelijke aders of niet, je moet wel goed aanprikken. Middenop de ader , niet aan randje, etc.....Wat doet die doos, prikt ze aan de uiterstezijkant, met als gevolg, ader springt weg en madam gaat nog wroeten ook. Dus tsja, grote bloeduitstorting de volgende dag. En dan ook nog zeggen dat ik roladers heb.....dacht het niet, heb haar toch even verteld dat als ze goed had geprikt ze geen problemen had gehad;-)

Misschien op zo'n moment alleen maar groter nadeel dat ik het zelf ook kan en mag (heb verpleegkunde gedaan). Ik dacht toen echt, had ik het maar zelf gedaan......

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:30

au! mijn broer moest het ook is een keer...ze gingen gewoon rondjes draaien met die naald in zijn arm.. en dan deden ze die band nog strakker en nog strakker maar het hielp niet veel. Mijn broer huilt echt niet snel maar toen moest hij wel zijn tranen inhouden. Toen zei die mevrouw: ''Ik kan ze niet vinden.'' dan maar in de vingers... au! veel succes!

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:31

au! mijn broer moest het ook is een keer...ze gingen gewoon rondjes draaien met die naald in zijn arm.. en dan deden ze die band nog strakker en nog strakker maar het hielp niet veel. Mijn broer huilt echt niet snel maar toen moest hij wel zijn tranen inhouden. Toen zei die mevrouw: ''Ik kan ze niet vinden.'' dan maar in de vingers... au! veel succes!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 13:21

argh, dta is echt zo vervelend
ik ben ook zo een prikdrama....
niets te vinden, of wegrollende adres
heb een periode drie maal er week moeten laten prikken ivm trombose , mijn aders en armen begonnn op een gegeven moment te rennen zodra ik de prikkamer binnen liep
maar het verschilt zo ontzettend met hoe ervaren en goed de prikker is

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:39

Ik ben ook lastig te prikken. Was bijna een punt van afkeuring voor mijn donorschap. Gelukkig kunnen de mensen op zo'n bloedcentrum goed prikken en is het tot nog toe altijd prima in 1x gelukt!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 15:45

Ik ben ook lastig te prikken. Ik heb zulke dunne aders en zo'n lage bloeddruk dat er uit mijn linkerarm sowieso niks komt, of je moet zin hebben om een uur te wachten om 1 buisje te vullen. Rechts gaat beter maar ik kan alleen met een klein kindernaaldje geprikt worden. En dan heb je altijd wel zo'n eigenwijs dat zegt jaja, ik probeer het gewoon. En dan lukt het natuurlijk weer niet en zit ik met twee blauwe armen. En bedankt hè.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:30

Ik ben ook lastig te prikken, maar vooral omdat ik echt ongelovelijke angst heb voor naalden Vork 9 v.d 10 x val ik flauw of begin ik met mn ledematen zo ernstig te trillen dat ze de naald er nooit fatsoenlijk in krijgen Vork gelukkig hoef ik eigenlijk nooit meer bloed te laten prikke Clown

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:32

Brr wat vervelend voor je zeg!
Ik moest laatst ook, gelukkig ging dat wel in 1x goed.
Lijkt me vreselijk wat jij hebt! Ach gut

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:48

ik werd bij mn laatste operatie in 2 armen tegelijk geprikt voor het infuus, ze konden het ook niet vinden. ben in totaal denk wel een keer of 20 geprikt voor dat hij er in zat. Een infuus naald is ook nog eens onwijs dik dus was ook zeker geen pretje.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:34

ik juni moest ik met spoed naar het ziekenhuis en hebben ze in de ambulance al een poging gedaan om een infuus aan te leggen.. omdat ik ontzettend veel bloedverlies had gehad konden ze geen duidelijke ader vinden...
ze hebben toen in het ziekenhuis nog een poging gedaan na een aantal keer lukte het eindelijk Nagelbijten / Gniffelen

had al een naalden afkeer, maar is nu een beetje een fobie geworden haha.... Clown

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:06

Vervelend he.. Ik ken het Bloos! Toen ik moest prikken in het ziekenhuis ging het wel goed, maar bij de gewone ehh kleine bloedprik-praktijk zegmaar (haha Tong uitsteken ) lukte het haar dus niet..echt wel 5 keer lopen prikken in die rotarm Clown En maar aan die band trekken he! En duwen en trekken met die naald, nou lekker! Toen een ander vrouwtje erbij geroepen, die had na 2 pogingen wel 2 buisjes vol haha, meer kwam er niet uit Clown

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:26

ik bén zo´n vervelende bloedprikster Vork Extreme duivel
En ja, je hebt inderdaad mensen die zeer moeilijk te prikken zijn. Dat kan heeeel veel verschillende redenen hebben.
Het is en blijft gewoon erg moeilijk om in iets te prikken wat op het oog niet altijd zichtbaar is. Het ligt ook aan de prikkers hoor, de beste prikker laat wel eens een steek vallen! éénhonderdste millimeter mis, is toch mis!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 01:43

Wij gebruiken bij roladers een vlindernaald. Ik weet niet waarom, maar dat helpt echt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 03:25

ik heb ook moilijke aders daarbij kan ik no wel eens zwart voor me ogen worden en heftig om me heen slaan.. worden ze ook niet echt lij van kan ik je zeggen Bloos

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 10:38

Hier ook één. Toen ik afgevoerd werdt in een ambulance na een ongeluk moest ik aan het infuus. Nou na 10 minuten proberen vonden ze dat ik maar zonder moest aangezien ze het er niet in kregen.
Nu moet ik elke week infusen en het is elke keer weer een ellende. Fikse bloeduitstortingen enz.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:26

Mijn favoriete hobby bloedprikken
Ik heb hele dunne aderen, waardoor als ze mij willen bloedprikken vacuüm gaan zuigen. Dat voelt alles behalve fijn, er komt dan dus ook gewoonweg niets uit. Zovaak gezegd haal het gelijk maar uit m'n vinger. Maar elke keer zijn ze weer strondeigenwijs dat het ze wel lukt. En als puntje dan bij paaltje komt moeten ze het alsnog uit m'n vinger halen Scheve mond

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:17

wendely schreef:
En als puntje dan bij paaltje komt moeten ze het alsnog uit m'n vinger halen Scheve mond

De reden dat ze dit niet direct doen is omdat de waarden uit het bloed dan af kunnen wijken en je geen betrouwbaar resultaat krijgt. Bij een vingerprik moet je veel stuwen waarbij wondvocht vrijkomt. Dit gemengd met bloed geeft lagere waardes.
Ook kan je uit de vinger geen 6 buisjes halen Knipoog En van sommige bepalingen heb je wel 6-10 mL nodig uit 1 buis. No way dat je dat uit de vinger krijgt!

En over de vlindernaald bij roladers: ze zijn niet makkelijker, maar juist moeilijker bij roladers omdat het naaldje wat korter is. het enige positieve eraan is dat je direct ziet of je goed zit. Vooral bij het zoeken naar de ader is dit een voordeel. Ik zelf gebruik ze alleen voor prikken op de hand of pols. Omdat je ze lekker vast kan zetten waardoor je er niet mee beweegt. Het is trouwens ook een fabeltje dat de naalden van vlindernaaldjes dunner zijn.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:19

niet ik, maar een van mijn katten heeft het, zo zielig want elk jaar is het weer raak voor de testen.
lijkt me akelig zeg, bij mijzelf prikken ze altijd meteen raak, heb een erg dunne huid ..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:23

Bij mij is het ook zo`n drama.

Ik heb roladers, welke ook nog eens heel diep liggen.
Een groot drama om bij mij bloed te prikken.
De laatste keer hebben ze het ook maar opgegeven, aangezien ze na bijna een uur nog geen kwart buisje hadden.

Over een tijdje moet ik voor school bloed laten prikken.
Ik zie er nu al verschrikkelijk tegenop.
Die dag ga ik zeker weten, met heel veel tegenzin naar school.
Gelukkig heeft mijn mentor aangegeven, dat ze door gaat geven rond die tijd of er geen andere mogelijkheid is om mijn bloed te controleren.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:37

Heb echt medelijden met jullie, ben zelf juist heeeel makkelijk te prikken. Een halfblinde prikker kan die ader bij mij nog zien liggen Clown
Heb er dan ook geen hekel aan. Behalve als ze heel irritant gaan zeggen "Kijk maar even de andere kant op" Nou uh nee, ik kijk graag mee Clown