Wat helpt bij slijm en vastzittende hoest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Wat helpt bij slijm en vastzittende hoest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 15:12

Ik heb al jaren COPD, maar vooral de laatste tijd heb ik enorm veel last van hoestbuien door vastzittend slijm. Deze hoestbuien krijg ik voornamelijk doordat de temperatuur zoveel aan het schommelen is, waardoor ik meer slijmvorming krijg en daardoor hoesten moet.
Dit is geen normaal hoesten meer, maar echt sterretjes zien na het hoesten, en soms zo erg dat ik bijna over m'n nek ga. Ik voel me er ook echt heel erg beroerd bij. Af en toe heb ik het gevoel dat ik er bijna in blijf, kan ook echt heel licht in het hoofd worden er door.

Ik heb al een Ventolin Disk gehad van de dokter, maar dit werkt niet bij mij. Ik ben dus echt op zoek naar iets dat helpt om het slijm op te lossen.
Zijn er mensen die een middeltje weten dat echt helpt? Volgens de dokter moet het vanzelf weer over gaan wanneer de temperatuur buiten weer stabiel wordt, maar ik wordt er horendol van.

_flo_

Re: Wat helpt bij slijm en vastzittende hoest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:17

Je zou Bisolvon kunnen proberen, een slijmoplosser, het duurt wel 2 tot 3 dagen voordat het "werkt".
Omdat dit nogal een prijzig middel is zou je ook broomhexidine kunnen nemen, scheelt stukken in de kosten en de werking is 't zelfde.
Lees wel even de bijsluiter !
Beterschap.

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:20

ik heb van de apotheek 'zakjes' vandaan.
Dat moet je oplossen.Acetylcysteine heet het:)
werkt erg goed en smaakt naar sinaasappel

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 07:21

Fluymicil helpt bij mij altijd heel goed, misschien kan je dat proberen.
Voor de nachten kreeg ik op een gegeven moment een drankje wat echt heel goed hielp, ben alleen de naam kwijt.
Zit in een rood doosje/flesje.

Sterkte

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 07:23

Heb zelf ook een ventolin en dat werkt idd alleen maar om de luchtbanen op te krijgen. Fluimicil werkt bij mij ook altijd wel goed en voor 's nachts krijg ik vaak codeinetabletten.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:58

britt schreef:
Je zou Bisolvon kunnen proberen, een slijmoplosser, het duurt wel 2 tot 3 dagen voordat het "werkt".
Omdat dit nogal een prijzig middel is zou je ook broomhexidine kunnen nemen, scheelt stukken in de kosten en de werking is 't zelfde.
Lees wel even de bijsluiter !
Beterschap.

Pak dan wel de goede Bisolvon, ik heb er namelijk 1 die je beslist niet mag nemen als je last hebt van slijm en dergelijke Knipoog Ik heb vooral veel last van kriebelhoest Nagelbijten / Gniffelen