word alweer een paar maand niet ongesteld, ook niet zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meisje23

word alweer een paar maand niet ongesteld, ook niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 14:57

tja ik slik gewoon de pil maar word niet ongesteld, nu alweer 4 maand niet, ren iedere maand weer naar de apotheek voor een test maar nee hoor, niet zwanger..(gelukkig)
ben eerder wel een jaar of 2 niet ongesteld geweest maar dat kwam toen door ondergewicht(anorexia)
toen ik weer een kilo of 50/52 woog werd ik weer ongesteld maar nu dus weer niet en weeg nog steeds hetzelfde(denk ik)
hebben meer mensen dit?of is het heel erg?
naar de dokter gaan zie ik niet zo zitten eigenlijk, kan niet zo goed met die man...
ben benieuwd naar reactie's

Kiwipitje

Re: word alweer een paar maand niet ongesteld, ook niet zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:59

Als je het niet goed met je dokter kan vinden kun je ook naar een andere dokter gaan. Ik zou er in ieder geval door een dokter naar laten kijken en er niet op een paardenforum over gaan zitten speculeren want daar schiet je niks mee op.

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:00

zoals je al aangeeft kan het heel goed te maken hebben met je gewicht. Wanner je ''te licht'' bent kun je problemen krijgen met een regelmatige menstuatie. Mogelijk is het nu nog steeds niet helemaal in balans.
Ik zou wel naar de dokter gaan, want je maakt je er toch zorgen over denk ik. Als je deze dokter niet prettig vindt, ga eens rustig op zoek naar een andere... daar ben je vrij in hoor.

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 15:11

ja dat is idd wel een goed idee om naar een andere dokter te gaan.
en ik ben nu nog steeds wel iets te licht maar zit niet meer op een heel erg ondergewicht(bmi 17.5/18) en daarom vond ik het raar dat de ongesteldheid nog steeds uitblijft.
manon: ik mag dit soort vragen hier toch wel gewoon stellen?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:14

Ja natuurlijk, maar het lijkt me slimmer dat je er gewoon mee naar de dokter gaat om even na te laten kijken of het door je gewicht komt of ergens anders door.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:16

Ga inderdaad naar de dokter meid, daar schiet je meer mee op. Misschien is er niets, misschien toch wel. Dat kunnen wij bokkers niet weten.

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 15:17

ja daar heb je helemaal gelijk in!
zal zo eens gaan informeren hoe je kan overstappen naar een andere huisarts...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:22

Bij ons is het zo dat je bij de huisartsenpraktijk waar je heen gaat gewoon kan zeggen bij welke dokter je wil.

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 15:26

o is dat zo?hier word je gewoon ingedeeld volgens mij..
maar belde net de huisarts en die is tot en met de 26e op vakantie dus kan je gewoon naar een andere arts, dat komt dan wel goed uit!ga gelijk even een afspraak maken(maar ben dan bang dat ze me een aansteller vinden en dat ik maar moet wachten tot mijn eigen arts terug is..zucht...)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:27

Nou hier heb je inderdaad ook echt een huisarts, maar als ik dan opbel en ik zeg van nou ik wil graag bij die en die dan kijken ze gewoon wanneer diegene tijd heeft gelukkig. Misschien dat je dat bij jou ook wel kan regelen zo.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:29

Na ik zou toch ff naar de dokter gaan en ff bloed laten prikken..
Heb het zelf ook gehad dat ik niet ongesteld werd.. Duurde alleen iets langer 1,5 jaar..
Na het bloedonderzoek hebben ze me doorgestuurd naar het ziekenhuis en zijn ze erachter gekomen dat ik een klein (goedaardig) gezwelletje op mijn hypofyse(hormoon wat alles regelt in je lichaam ook de menstruatie en etc) heb..
Als ik jou was zou ik echt ff gaan checken.. En laten controleren.. Het kan door je gewicht komen.. Maar ook door dit.. Hoop in ieder geval dat het niet zo is voor jou..
Wil je niet aan het schrikken maken..

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:30

Niets aansteller.... naar de dokter gaan jij Knipoog
er zijn mensen en die gaan voor minder! Ik ben zelfs een keer naar de dokter geweest voor advies over een en ander, toch ook niets mis mee!
Afspraakje maken en gaan!

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 16:18

heb net gebeld met de plaatsvervangende arts(kreeg de dokter aan de lijn)
die zei dat het niet zo erg was en het waarschijnlijk door ondergewicht komt.
maar toe ik aangaf wel de pil te slikken vond hij het ineens wel erg vreemd, omdat je dan eigenlijk gewoon wel ongesteld hoort te worden, ondergewicht of niet....
ik moest maar een afspraak maken met mijn huisarts .....
zera: slikte jij toen wel de pil of niet? begin het nu toch wel een klein beetje eng te vinden....

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:22

In de bijsluiter van je pil staat toch ook wat je moet doen als je * geloof * meer dan 2 x niet ongesteld wordt.. En dat is naar de dokter gaan Knipoog Wil niet bot zijn.. Maar lees gewoon even je bijsluiter Knipoog En toen je aan de pil begon is het je als het goed is ook verteld.. 1x niet worden is niet erg.. Maar word je langer niet ongesteld, toch even naar de huisarts Knipoog

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 16:28

ga ook naar de huisarts, lijkt me idd wel beter....

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:37

Wist je dat je onvruchtbaar kunt worden door anorexia? Omdat er met je hormoonhuishouding het een en ander anders gaat loop je een reeele kans op om onvruchtbaar te worden. Het komt wel vaker voor dat als je anorexia hebt (gehad) dat je daarom gewoon niet meer ongesteld wordt.

Ik zou iig even naar je huisarts gaan (en eropaan dringen dat je bij die plaatsvervangende arts wilt!)

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 16:41

het probleem is dat ik het bij mezelf altijd wel mee vind vallen, ook tijdens de anorexia, ik kan me bv niet voorstellen dat ik onvruchtbaar zou kunnen zijn, want zoooo weinig heb ik nou ook weer niet gewogen, mijn laagste gewicht was rond bmi 16.5.
volgens mij word het tijd dat ik mezelf eens wat serieuzer ga nemen.
bedankt dat je me hier even op wijst, ik wist het wel maar stond er nooit zo bij stil......

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:34

Als je zekerheid wilt, zul je toch even naar de huisarts moeten. Er zijn tal van redenen waarom je ongesteldheid uitblijft. Ondergewicht (kan leiden tot onvruchtbaarheid/vervroegde overgang), pilgebruik zelf (lees bijsluiter) of een ander lichamelijk iets. BMI alleen zegt niets over je algehele gezondheid. Dus even naar de dokter gaan. Ik kan me goed voorstellen dat het lastig praten is met een mannelijke huisarts maar wellicht kan hij je verder helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:41

Een bmi van 17.5 a 18 is weliswaar ondergewicht, maar daar hoeft het niet aan te liggen hoor. Ik weet niet hoe lang je bent?
Ik ben 1.70 en woog op een gegeven moment 47 kilo en gewoon ongesteld. Ook toen ik 80 kilo woog werd ik ongesteld.
Onregelmatig ben ik altijd geweest, dan half jaar niet, dan 3 weken ongesteld, dan 3 weken niet, dan 6 weken ongesteld. Werd er niet goed van.
Uiteindelijk toch maar naar de gynaecoloog, ik maakte te veel testosteron aan, vandaar. Ik ben toen op de diane pil gezet.
Gewoon naar de dokter gaan en als je het niet met die man kan vinden, moet je van huisarts wisselen.