Mijn stuitje doet ongelovelijk pijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Mijn stuitje doet ongelovelijk pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 14:29

Hee.
ik heb een vraagje, want ik ging voor de zomervakantie (begin juli) met een vriendinnetje naar de dierentuin en ging voor de grap van de glijbaan af Tong uitsteken
maar het nadeel: er was zo'n irritant ventje op de glijbaan en die wilde ik ontwijke dus ik remde af (door een soort van te gaan staan in die tunnel) en zag dat ie weg ging en dus wilde ik weer zitten maar dus gleed ik weg en zo volop met mijn stuitje op een laspunt (waar je, als je zit gewoon zachtjes overheen glijd).
Sindsdien heb ik snel last van mijn stuitje, Paardrijden gaat wel nog goed en heb ik er geen last van, maar als ik op school ben kan ik niet normaal op die stoelen zitten, en thuis ook niet (alleen wel op de bank).
Ik heb er nog steeds veel last van en kan geen manier vinden om lekker te zitten, verder ben ik er ook niet voor naar de dokter geweest of iets.
wie weet wat ik moet doen of heeft tips?
mvg, Patricia

Vala

Re: Mijn stuitje doet ongelovelijk pijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:32

Ik zou toch even naar de dokter gaan, dmv een rontgenfoto kunnen ze zien of er geen scheurtje in je stuitje zit. Als dat niet zo is kan er een fysio of een ostheopaat mee aan de slag.
Ik heb in februari met een val van mijn paard mijn stuitje gekneusd, had er ook veel last van. Ostheopaat heeft mij geholpen. Nu voel ik het nog af en toe, kan bijv nog steeds niet fietsen. Het duurt gewoon heel lang als het gekneusd is. Succes!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:37

Ook hier zo'n stuitjes(gek)neus(d).

Ik ben van mijn lespaard afgestuiterd en zat zo'n 1.55 lager op mijn kont...
Zag ff niks meer, maar had meteen door dat het niet goed zat.
Foto's gemaakt: stuitje en bekken gekneusd.

Afijn, nu, zo'n 3 maanden later kan ik weer zonder kruiwagenbandje zitten, maar lang staan oid in dezelfde houding zorgt voor problemen. Ook fietsen is een rare gewaarwording.
Ik heb nog steeds last van mijn stoelgang...

Kortom: goed na laten kijken want je kan er ontzettend lang last van hebben.

Ook ik sta onder behandeling van de fysio (die ook kraakt). Door het onbewust ontlasten van mijn stuitje zit de rest van mijn rug nu ook vast Lachen

Leuke sport dat paardrijden.
Heb erna overigens niet meer gereden, veel te bang dat ik te hard terecht kom en aangezien ik een eigen zaak heb...

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:39

Ik zou het even laten nakijken bij de huisarts. Houd er wel rekening dat een stuitje er zo'n half jaar over kan doen om te genezen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:42

ik herken het gevoel ook helaas
van boven naar beneden van de trap gestuitert.
Stuitje gekneusd volgens de huisarts.
Het is nu 3 jaar geleden, maar met hoevenkrabben en lang staan voel ik het nog steeds Scheve mond
Sterkte er mee Ach gut

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:55

Oaks, bekend verhaal!
Ik heb 6 jaar geleden tijdens mijn eindexamen op een zitring moeten zitten om examens te maken, anders kon ik niet zitten. De huisarts kon niet vinden wat het was en ik heb geen idee hoe het op was komen zetten. Volgens de huisarts kon het wel van een jaar oude val zijn gekomen. De ene keer als hij om of op mijn stuitje duwde deed het wel zeer en de andere keer op dezelfde plek weer niet. Hij kon de bron niet localiseren dus. De oplossing was zware pijnstillers en maar wachten tot het overging.
Uiteindelijk ging mijn hele rug protesteren omdat houding compenseert om de onderrug te ontlasten. Ik heb uiteindelijk speciale zooltjes in mijn schoenen gekregen die mijn houding corrigeerden en toen werd het eindelijk minder, maar het bleef een pijnlijke plek. Een paar jaar later ben ik van het paard gevallen en uiteraard was het weer bingo bij die plek.
Al met al is het nog steeds een zwakke plek en train ik mijn buikspieren om de zwakke plek in mijn onderrug te compenseren (anders compenseer ik het hoger in de rug en gaat daar alles vast zitten).
Heel veel sterkte ermee. Laat je hier weten of je nog naar de huisarts bent geweest en wat die er van zegt?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 14:57

MissToseland schreef:
maar met hoevenkrabben en lang staan voel ik het nog steeds Scheve mond

Jaa dat heb ik ook, en fietsen gaat opzich wel maar nog heb ik pijn (als ik 'sochtends naar school fiets op een fiets die niet meer kan schakelen en ik zit op dat zadel, dan stop ik soms even of ga ik staan op mijn trappers, omdat de pijn van mijn stuitje het gevoel in mijn rug geeft dat ik die niet tot nauwelijks bewegen kan en dan moet hij *knak* zeggen. (dus ik kan hem wel bewegen mijn rug, maar zo'n gevoel heb ik) ooh ja, mijn bovenkant van mijn stuitje is nog het meest gevoelig vind ik..