waarom rook jij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_fury

waarom rook jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 07:24

zoals al in de titel vermeld staat : waarom rook je jij ? en sinds wanneer doe je dat ? en heb je niet de neiging om er mee te stoppen? of is het gewoon af en toe maar een sigaretje ?

was ik even nieuwsgierig naar Vork

geef maar een gil als het hier verkeerd staat Knipoog

groetjes

Emmaa

Re: waarom rook jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 07:33

Pfoe.
Omdat ik verslaafd ben, omdat het een gewoonte is om in de pauzes een sigaretje te roken met de rest. Vork
& voor de gezelligheid klinkt zo dom, maar het is nou eenmaal zo. Ja
Ik rook nu denk ik 2 jaar. Af en toe denk ik wel waar ben ik mee bezig maargoed, ik heb nog niet de drang van ik moet écht stoppen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:17

Wat ik een betere vraag vind: Waarom ben je beginnen roken?

*ik rook zelf trouwens niet, nog nooit gedaan.

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:19

Heb 15 jaar een pakje per dag gerookt en nu sinds ruim 7 maanden in 1x gestopt!!! Ben nog nooit zo blij en trots op mezelf geweest Haha!

dizziness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:23

Ik ben begonnen met roken omdat ik vroeger graag bij de ´grotere´ meiden op de mange wilde horen, Scheve mond dan neem je maar een hijs om stoer te doen, maar als je dat dus vaker doet kun je aardig verslaafd raken, rook nu al 5 jaar. niet iets om erg trots op te zijn, wil graag stoppen

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:23

hmmz rook nu 7 jaar, ongeveer 1 pakje in 2 dagen.. enuuhmz ben begonnen om mee te doen met de rest he..was 14 en vond het stoer om er bij te horen. maar ach ik denk dat de meeste daarom zijn begonnen. En nu heb ik eigenlijk nog niet de behoefte om te stoppen. MAAR ik blijf zeggen, als ik zwanger ben dan stop ik! ( dus ik kan nog wel ff door roken want dat hebben we niet in de planning Vork )

edit: type fout
Laatst bijgewerkt door NoaSky op 19-09-07 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:24

Ik weet niet meer waarom ik begonnen ben met roken. Was al lang geleden.
Ben er trouwens mee gestopt en ménsen, dan bespaar je geld. Knipoog

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:25

Omdat het gezellig is om even met zn alleen een sigretje te roken, omdat ik dr van geniet om even een sigretje te roken en soms als ik me verveel als ik ergens op moet wachten. Ben pas op me 18de begonnen met roken, dus niet om erbij te horen ofzo want mijn vriendinnen rookten al toen ze 16 waren..

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:26

Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar, ik heb het nog nooit gedaan Wil ik houden zo ook Tong uitsteken

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:28

ik ben begonnen toen ik 14 was, was een uitweg voor me uit een nare situatie (klinkt raar maar is echt zo) en ik wilde er natuurlijk bijhoren op school he met de stoere meiden....dom dom dom....
rook nu al weer 11 jaar, niet iets om trots op te zijn en wil ook eigenlijk wel stoppen. ik rook over zn algemeen 1 pakje in 2 dagen, dus 10 peuken per dag, en dat vind ik nog netjes van me aangezien ik eerst bijna anderhalf pakje per dag rookte.
ben dus eigenlijk al met het stoppen begonnen, ik bouw het af.
heb cold turkey geprobeerd maar meeeeeeeen, dat kan ik dus echt niet he!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 12:36

Ben al jong begonnen, om eens te proberen en het stond wel stoer.
Na ongeveer 25 jaar ben ik vier maanden geleden ineens gestopt. Nou ja ineens, ik zat er al heel lang aan te denken, maar ik vond het erg moeilijk om de stap te nemen. Het idee dat ik nooit meer zou roken ...... Het is toch een soort vriend en houvast waar je afscheid van moet nemen.
Maar ja, toch maar gedaan en het gaat heel goed. Boven verwachting goed zelfs. Ik heb wel wat moeilijke momenten, maar die gaan ook weer snel weg zodra ik tegen mezelf zeg dat ik echt niet meer rook en dat ik het ook niet meer wil.

Ik ben nu dus een blije ex-roker.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:26

Ik was ook jong begonnen, ik was 14. Ik was met een meisje en we gingen blowen. Ik had nog nooit iets gerookt, laat staan een joint. Maar daarna heb ik ook maar meteen een sigaret gerookt en dat is langzaam uitgegroeit tot de verslaving die ik nu nog steeds heb. Het is echt een gewoonte, als je moet wachten op de bus of trein even een sigaretje, na het eten of als je niet weet wat je anders moet doen. Ik heb zwaar respect voor de mensen die kunnen stoppen! Een vriendin van mij is sinds oud en nieuw gestopt, echt knap. Ik heb wel soms dat ik door financiele redenen geen sigaretten heb (ja ik rook NOOIT shag) en ik kan best een week heel weinig roken, maar dan begint het toch wel echt lastig te worden. Ik ben ook niet begonnen om 'stoer' te doen, van mijn klas was ik zelfs de eerste en mijn toen beste vriendin vond het echt heel erg. Nu rookt ze zelf ook

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:29

Ben op mijn twaalfde begonnen door een klasgenoot, ja was nogal vatbaar voor invloeden van buitenaf Knipoog
Rook nu voor de verveling, gezelligheid, gewoonte. Bij alles eigenlijk, heb wel willen stoppen maar sta tot nu toe nog niet sterk genoeg in mijn schoenen om het daadwerkelijk te doen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:31

Ik vind het lekker.. Ben ooit begonnen toen ik dik 16 was, en toen alleen als ik de kroeg in ging en dat ook lang niet altijd..
Maar kan vertellen dat ik echt niet verslaafd ben. Ben al enkele keren 'gestopt' zonder dat ik behoefte had aan een sigaret, en soms vergeet ik gewoon sigaretten te kopen en dat is ook geen enkel probleem.

nikita_love

ik ben begonnen toen ik net een week 14 was dus nu al euhm 3.5 jaar... en ik rook nog steeds vrij veel.. doe 1.5 dag met een pakje ongeveer... ben dan ook wel verslaaft, waarom? lekker, gezellig en het is een gewoonte geworden.

ik heb een aantal keren geprobeert te stoppen, maar sta er dan toch niet 100% achter waardoor het me nog niet is gelukt...
respect voor de mensen die zijn gestopt!

bromfiets

Ik ben begonnen op mijn 9e Bloos
En niet omdat ik er bij wilde horen, die illusie had ik namelijk sowieso niet.
Waarschijnlijk was het omdat ik mezelf hele dagen op mijn kamer opsloot en verder niks te doen had. Het is tenslotte tijdvulling....

En nu ben ik gewoon verslaafd Tong uitsteken Ik voel ook niet de behoefte om te stoppen, dus daar zal ik voorlopig niet aan beginnen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:34

patsur schreef:
Ik vind het lekker.. Ben ooit begonnen toen ik dik 16 was, en toen alleen als ik de kroeg in ging en dat ook lang niet altijd..
Maar kan vertellen dat ik echt niet verslaafd ben. Ben al enkele keren 'gestopt' zonder dat ik behoefte had aan een sigaret, en soms vergeet ik gewoon sigaretten te kopen en dat is ook geen enkel probleem.

Ja dat is bij mij ook het geval. Ik vind het lekker.
Ben begonnen toen ik puber was (hoe oud weet ik niet meer), inderdaad om mee te doen met de rest.
Maar ik ben ook niet verslaafd. Ik ben drie keer zwanger geweest en ben alle drie de keren gestopt met roken. Na de derde bleef ik er helemaal vanaf, totdat ik twee jaar geleden een miskraam kreeg. Toen ben ik weer begonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:39

Ik rook omdat het mij een aanvulling in mn leven heeft gegegen,
ik van heel veel medicijnen en lichamelijke kwalen ben afgekomen.

En omdat ik inmiddels verslaafd ben.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:43

nikita_love schreef:
en ik rook nog steeds vrij veel.. doe 1.5 dag met een pakje ongeveer... ben dan ook wel verslaaft, waarom? lekker, gezellig en het is een gewoonte geworden.

Ai ik rook twee pakjes per dag Nagelbijten / Gniffelen Ben een nerveus mens Knipoog

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:49

Tja ik rook zoals bijna iedereen omdat ik het lekker vind, het is tijdverdrijf (wanneer je op iemand wacht) en als ik nerveus ben. Sinds ik op mezelf woon rook ik wel minder (vriend is ook roker) omdat we beide van mening zijn om niet in ons huis te roken maar wel in het washok met de buitendeur open, gewoon omdat het frisser ruikt in huis en de muren en plafond niet geel worden. Ik zit er nog niet aan te denken om te stoppen

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:54

Harvumi schreef:
nikita_love schreef:
en ik rook nog steeds vrij veel.. doe 1.5 dag met een pakje ongeveer... ben dan ook wel verslaaft, waarom? lekker, gezellig en het is een gewoonte geworden.

Ai ik rook twee pakjes per dag Nagelbijten / Gniffelen Ben een nerveus mens Knipoog

wat? wow! ik heb een jaar lang een pakje a dag gerookt en dat vond ik al veeeel te veel, maar 2 heb ik nog nooit gehoord!

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:52

Ik ben begonnen met roken omdat mijn ouders gingen scheiden en roken zag als een uitvlucht!!! werd er rustiger van!

nu 2jaar later doe ik met 1 pakje 4 tot 5 dagen soms ook wel 2 weken!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:58

Omdat ik verslaafd ben (gatsie, wat klinkt dit k*t)
Waarom ben ik begonnen?? Ik dacht toen dat dat stoer was, een beetje uitproberen enzo. Inmiddels 10 jaar geleden.
Ik wil stoppen, want ik rook een pakje per dag en kan me niet voorstellen dat erg gezond is :S

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:24

ik ben ook verslaafd. Ik was 14, dus rook nu 4 jaar.
Ik weet eigenlijk niet waarom ik ben begonnen. Iedereen in mijn omgeving rookte. Dus ik toen ook.
Ik wil wel stoppen, alleen dat is best lastig als je al zo lang rookt.
Ook omdat het gewoonte is om iedere pauze te roken en na het eten.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:32

ik was 9 Bloos
stiekem hijsjes van oudere vrienden..
zelf 1 sigaret, nog 1 en nog 1 en dan zelf een pakje en zo gaat het door Scheve mond
toen was het om stoer te doen en nu is het een gewoonte+het is altijd veel gezelliger buiten bij de 'rokers' dan binnen bij al die huppelkutjes die het stoer vinden dat ze hebben gerookt en heel overdreven doen dat ik moet stoppen en dat ik zwak ben ect. want hun konden ook stoppen... Rolleyes (dooh, iedereen kan 'stoppen' na 1 sigaret na 4 jaar word het toch wat anders Nagelbijten / Gniffelen )