last van rug na val

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

donnieYy

last van rug na val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 16:10

1,5 week ben ik met springen van het paard gevallen. Toen ik viel dacht ik meteen au mijn rug, toen au m'n nek en toen au mijn hoofd. ik ben dus niet echt lekker terecht gekomen. Wel weer op het paard gestapt en de les uitgereden. Nu anderhalve week later heb ik nog steeds last van mijn rug en zaterdag met de les had ik vooral in draf last. ook als ik moet springen of rennen doet het zeer, verder heb ik niet heel veel last en heb ook geen drukpijn. moet ik hier toch even naar laten kijken of gaat het vanzelf weer over?

mensen ervaring hiermee?

ilona_89

Re: last van rug na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:13

ik zou toch ff na de dokter gaan voor de zekerheid je weet et maar nooit.

succes ermee in elk geval

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:23

Je kunt best iets gekneusd hebben hoor.
En dan hou je er nog wel eventjes last van.
Een vriendin van mij is ook gevallen en de heup gekneusd en nu na 2 weken kan ze nog steeds niet rijden hoor.

Ik zou gewoon eventjes niet rijden. Des te sneller heelt het.

_Clien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:13

Ik zou ook sowieso even laten controleren.
Al zegt dat nog niet veel want ik ben 3 weken geleden van me paard gevallen en toen zeiden ze dat er ook niets gebroken wasmaar na een 2e foto bleek een wervel gebroken te zijn..

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:10

Luister alsjeblieft goed naar jezelf.

Ik heb zelf een maand/ 1.5 maand met rugklachten rond gelopen. Ik ben toen pas naar de dokter gegaan. Bleek dat het in een wervel zat, en de spieren daar omheen verkrampten. De pijn die ik in m'n rug had ging als het ware als een rondje richting m'n borst, waardoor ik een nog erger benauwd gevoel kreeg dan dat ik normaal al heb. Ik kon amper lopen, zitten en fietsen, laat staan paardrijden. Met elkaar heb ik zo'n 2 á 3 weken echt niet gereden om mijn rug echt te laten rusten. Na de 2 á 3 weken had ik nergens meer last van, en nu kan ik dus weer gewoon rijden! Zodra ik er weer last van heb doe ik gewoon een stapje terug om mijn rug niet weer zo te belasten! Lachen

Als je er echt zo'n last van heb dan zou ik er een dokter naar laten kijken. Die weet wel wat je even moet laten, of juist dingen wel moet doen! Sterkte! Ach gut

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:22

Als jij na die val al meteen pijn had in je rug, nek en hoofd was ik sowieso niet verder gaan rijden.
Ik zou even langs de HA gaan, die kan je vast wel helpen. Het is altijd fijn om zekerheid te hebben.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:43

Als de HA niets kan vinden, kan een ostheopaat ook helpen.
Ik ben laatst ook hard gevallen, en kon nauwelijks nog lopen van de pijn in mn rug. Ben naar de Ostheopaat geweest, en daarna geen last meer gehad.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:49

Je moet idd goed luisteren naar je lichaam. Ik was 3 weken geleden lekker aan het rijden todat ineens een hond in de sloot stond ,ik had die hond niet gezien maar me paard wel en hij schrok.. Ik viel er niet af maar maakte wel een hele rare draai met mijn nek. Ik voelde meteen pijn en ben toch maar ff bij de doc. geweest die wou gelijk een foto maken ,aaaah ikke in paniek Wow! maar gelukkig niks aan de hand naaja beetje uitgerekt.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:50

Ik ben zo vaak gevallen tijdens inrijden van paarden etc. 1 keer een val gemaakt midden op een springbalk en me hele rug is verkloot teveel gevallen,stallen uitgemest etc. heb heel vaak last van me onderrug nog daardoor.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 18:51

Eerst richting dokter en ik neem aan daarna richting de fysio!

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:46

Of gelijk naar de fysio.
Ik ben nu al weer bijna 4 jaar geleden van mn paard afgevallen. Naar HA gegaan, die constateerde dat er van alles scheef was en dat ik maar rust moest houden. Nu nog steeds last van omdat met rust je wervels niet goed gaan staan natuurlijk. Lekker naar een manueeltherapeut. Die is ook fysio. Je hebt maar 1 rug he..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 22:51

Klinkt bekend...
Ook van het paard gevallen, last van onderrug (was goed blauw), maar maanden daarna nog pijn... weer naar de dokter.
Dokter heeft me uiteindelijk door gestuurd naar therapeut.
Daar 1x geweest en met een nutteloze oefening die ik mee kreeg..

Nu zit ik bij een andere peut en zij geeft mij dan eindelijk goeie oefeningen mee.
Maar te lang draven (in een verkeerd zadel) of wandelen kan ik niet meer hebben.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 22:06

dit ken ik..
3 jaar geleden ben ik van een paard afgevallen.. Kon even geen lucht halen en ben meteen naar de dokter geweest.
Hij zegt dat er niets aan de hand is en toch heb ik nu nog steeds heel veel last van mijn rug.
'K heb er fyshio voor gehad en zelfs al naar het ziekenhuis voor foto's en nu weet ik nog steeds niet wat er is.

heeft iemand misschien een idee?