zelf mijn haar verven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denice

zelf mijn haar verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 10:27

hoi,

ik wil dus zometeen zelf mijn haar gaan verven, meestal doet mijn moeder dat voor me. het is maar een kleur, ik heb het nu ook in die kleur al is het flink wat lichter geworen.

kan ik het zelf, denken jullie? hoe zorg ik dat het dicht op mijn hoofd ook goed komt? inwrijfen, pluk voor pluk?

ik heb best lang haar, volstaat 1 pak of is twee beter? ik heb het natuurlijk al eens in die kleur gehad..

waar moet ik rekening mee houden?

Nathalie

Re: zelf mijn haar verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:45

Ik deed het vroeger ook altijd zelf en ik deed net alsof het shampoo was. Knipoog
Gewoon het hele pakje op mijn haar spuiten, wel bij elke 'klodder' even goed inwrijven zodat het niet gaat lekken. Als alles er dan in zit gewoon even goed inmasseren, net zoals bij shampoo. Goed opletten dat je al het haar hebt. Is niet zo moeilijk.
Ik denk dat 1 pak wel genoeg moet zijn. Maar ik weet niet hoe lang en dik haar je hebt. Ik had iig altijd teveel aan 1 pak, mijn haar is/was tot net over mijn schouders en wel redelijk dun.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:49

Ik doe het altijd zelf, Gebruik 2 pakken omdat ik nogal dik en lang haar heb. Ik spuit gewoon een zooitje in mijn hand en was als het ware mijn haar ermee..Gaat altijd wel goed Haha!
Achter je oren en je nek niet vergeten mee te pakken. Succes!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:00

ik doe het ook zelf en doe het net als nathalie. gewoon net alsof het shampoo is. ik vind het altijd wel een nadeel dat alles onder de verf komt te zitten. in elk geval de handdoek die je gedurende het half uur dat je moet wachten omdoet om je kleding te beschermen. hoe doen jullie dat? want ik vind het zonde om elke keer een handdoek weg te kunnen gooien omdat de verf er niet meer uitgaat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:02

ik heb daar speciaal een oude handdoek voor,die bewaar ik dan gewoon.
na t verven doe ik die om mijn hals en zet em vast met een wasknijper
en idd net alsof het shampoo is, je huid op je voorhoofd even licht insmeren met zalf zodat je klodders verf er makkelijk weg kunt halen.

heb je wel iemand die kan controleren of je achter je oren en in je nek nog verf hebt zitten?
anders toch even wachten tot er iemand thuis is Knipoog

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:59

Ik verf mijn haar ook altijd zelf, de 3e keer dat ik het deed was ik al in 20 minuutjes klaar en dat is best snel met lang haar. Je kan het beste vaseline smeren waar je haargrens zit, en bij je oren en je nek zodat je de verf er daarna makkelijk af kan halen. Ik gebruik ook elke keer dezelfde handdoek al tijdens het verven doe ik doe om, omdat de verf anders ook overal op mijn kleren zit want ik heb echt lang haar. Bij mij ging het gelukkig de eerste keer goed, maar ik vond het best wel een worsteling. Succes Knipoog

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 18:07

ik ga het nu proberen dan! Nagelbijten / Gniffelen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:08

en? zit het in je haar?

ik heb toevallig ook net mijn haar gekleurd, ik trek met het tuut-dopje altijd 'lijntjes' in mijn haar (over mijn hoofdhuid) en knijp dan in de fles, daardoor komt de verf direct op mijn hoofdhuid en krijg ik niet meteen een uitgroei, als dat erop zit wrijf ik over mijn hoofdhuid zodat ik overal verf heb zitten. Daarna verdeel ik het overgebleven mengsel op mijn lengtes en masseer ik het door mijn haar totdat alles bedekt is.

Krieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:26

Ik doe altijd mijn haar in een knot, en elke keer trek ik lijntjes en ik doe eerst de achterkant onderkant beginnen, en dan van zijkant naar zijkant. Bij elke pluk doe ik ook altijd met dat tuutdopje langs de rand. Is het gelukt trouwens? Lachen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 19:32

het is erut, en gelukt! best een klus Nagelbijten / Gniffelen

alles flink ingesmeerd met nivea, en niets is blijven ziten op mijn hoofdhuid! Haha!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:34

Wow leuk zeg Haha! En nu willen wij natuurlijk een foto Haha!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 19:41

ojeee Nagelbijten / Gniffelen

morgen ga ik hem maken!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:50

Ben benieuwd Haha!

Hoe vaak heb ik ook wel niet mijn haar geverfd, pff Nagelbijten / Gniffelen
Maar das verleden tijd ^^

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:09

wij willen fotooooooooooooooohhh Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 11:22

Ik maak altijd scheidingjes, en dan goed de verf op de hoofdhuid. En dan de rest net als shampoo.
Ik gebruik altijd twee verpakkingen en dan heb ik nét genoeg. Terwijl mijn haar niet zo lang is, maar wel heel dik.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 11:37

oja die foto :-

ships vergeten, komt als ik thuis ben, nu zit ik op school Nagelbijten / Gniffelen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:01

Mijn moeder doet het altijd. Dit komt omdat ik mijn haar lichtblond verf en als je dan wat overslaat dan ziet het er niet uit Knipoog