Schokken in slaap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GummyBear

Schokken in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 22:45

Hee Bokkers,
Ik schok nogal veel in mijn slaap. Als ik diep slaap heb ik dit zelf niet door, maar mijn vriend vindt het nogal irritant omdat hij steeds schrikt als ik weer zo'n schok krijg. Vork Het lijkt dan net of ik onder stroom sta en soms doe ik het zelfs om de paar minuten. Ik maak als het ware een rare beweging en daarna lig ik weer gewoon stil, dus het is niet zo dat ik ga trillen ofzo. Als ik licht slaap, schrik ik soms wakker als ik weer zo'n schok krijg. Het gevoel is best moeilijk uit te leggen, maar wie herkent dit of heeft hier ook last van? Is het normaal of moet ik hiermee naar de huisarts ofzo? Mijn vriend is soms zelfs bang dat ik iets aan mijn hart heb, omdat ik soms heel hard schok. Bloos
Laatst bijgewerkt door GummyBear op 17-09-07 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_K

Re: Schokken in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:46

Dit is heel normaal. Doordat je slaapt verslappen je spieren en daar ga je van schokken. Soms droom je dan (als je bijna slaapt) dat je bijvoorbeeld valt en dan 'schok' je wakker.

Niks om je zorgen over te maken!

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 22:48

Kaat18 schreef:
Dit is heel normaal. Doordat je slaapt verslappen je spieren en daar ga je van schokken. Soms droom je dan (als je bijna slaapt) dat je bijvoorbeeld valt en dan 'schok' je wakker.

Ja, dat klopt ja. Vroeger had ik altijd van die dromen, dat ik van een berg afviel en zodra ik de grond raakte, schokte ik dan wakker. Tegenwoordig heb ik dit niet meer, maar heb ik dus van die onbewuste schokjes.
Maar ik ben blij dat het dus normaal is, kan het vriendje ook weer rustig ademhalen. Haha, die schrikt zich steeds te pletter en denkt dat ik een beroerte krijg ofzo. Clown

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:00

Ik heb er ook last van.. ik voel zelfs als ik nog wakker ben dat ze er aan komen, maar tegen hiouden lukt me niet.. Iemand heeft wel eens gezegd dat het een hele milde vorm van epeleptie is..

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:03

volgens mij is het gewoon dood normaal hoor ik heb er ook last van en me vriend ook.. volgens mij iedereen wel..
ik val ook vaak als ik een shok krijg nouja in me droom dan he hahaha maar net voordat ik in slaap val heb ik ze heel vaak..
en wat ik doe als ik slaap tja dat weet ik niet hahaha

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:08

Ik heb het wel eens gehad toen ik half half sliep, dat mijn been ineens heel spastisch deed.. maar een keertje.. maar schrok toch wel Nagelbijten / Gniffelen

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:10

Ik heb het ook wel vaker.. Denk dat het redelijk normaal is Ja

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:55

ik heb dat ook. Heb dit al lang eigelijk, kvind het best lastig want ik verschiet er zelf altijd van als ik wakker schiet Tong uitsteken

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:16

Mijn vriend heeft dat ook enorm! ik verschiet me bijna een ongeluk als hij weer eens begint Haha! Maar na 4 jaar ben ik het al gewoon, ik verschiet meestal wel de eerste keer, maar dan gaat het wel. Ik vind het eigenlijk wel grappig

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:19

ILOVE_TARA schreef:
Kaat18 schreef:

Ja, dat klopt ja. Vroeger had ik altijd van die dromen, dat ik van een berg afviel en zodra ik de grond raakte, schokte ik dan wakker. Tegenwoordig heb ik dit niet meer, maar heb ik dus van die onbewuste schokjes.
Maar ik ben blij dat het dus normaal is, kan het vriendje ook weer rustig ademhalen. Haha, die schrikt zich steeds te pletter en denkt dat ik een beroerte krijg ofzo. Clown

Dat heb ik nu ook nog, z'n droom. Dat is een soort epelepsie aanval Tong uitsteken Mijn broer heeft er een keer een les over gehad. Ik vond het best raar Haha!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:03

maar als bijna iedereen dat heeft (ik heb iig bijna nooit iemand gesproken die het niet had), zouden al die mensen dat epilepsie hebben? Vind dat een beetje een eng idee eigenlijk..

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:32

denk dat dat wel mee valt hoor Lachen