Hoe mijn haar doen? Tips gevraagd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Hoe mijn haar doen? Tips gevraagd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 22:23

Ik wil mijn haar graag weer een keer laten groeien... kijken hoe het gaat enz...

Het is nu een stukje over mijn schouders heen.

Maar nu wil ik graag tips hoe ik mijn haar leuk kan doen.
Leuk, maar toch makkelijk en ook wel weer netjes maar niet te netjes...
(ingewikkeld he?)

Los haar staat niet stom, maar met een staart o.i.d. in vind ik het toch altijd wat vlotter.
Maar altijd als ik 'even snel' en staart(je) wil maken dan krijg ik van die hobbels en bobbels (het zit niet glad) op mijn hoofd.
En ik heb altijd het idee dat (ook al zijn het kleine hobbels) het stom staat...
En glad kammen wil ook niet altijd lukken...

Heeft iemand tips voor me? ik heb helaas even geen foto.

Kieffer

Re: Hoe mijn haar doen? Tips gevraagd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 23:52

Ik heb een borstel met tussen de tandjes varkensharen, daar krijg je het zo mooi glad van en het trekt ook niet zo veel haren uit.
Een staartje maken, staart vastpakken en tegen de richting in kammen (zodat het wat klittig/pluizig wordt) en het vervolgens in een grote pluisknot wikkelen vind ik ook altijd erg makkelijk en leuk staan.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:24

Je hebt van die klemmen met van die tanden daarmee kan je heel makkelijk je haar opsteken.

Bobbels er uit krijgen is een kwestie van veel oefenen, borstelen, trekken. Ik borstel me haar altijd eerst een keer, maak dan met m'n handen een staart. Vervolgens met je ene hand je staart beet houden en met je andere hand de borstel om je haar glad in je staart te borstelen (steeds je hand even open doen maar wel strak blijven trekken).
Klinkt misschien moeilijk, maar als je er eenmaal handig in bent gaat 't super snel.

Verder kan je nog een knotje maken o.i.d of een grote haar speld kopen om die in je staart te doen of je haar mee op te steken.
Tegen woordig heb je bij de drogisterij van alles en nog wat om in je haar te doen.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:11

Ik heb mijn haar ook net over de schouders en laat het ook groeien. Ik steek mijn haar heel vaak op. Dat is erg makkelijk en staat ook leuk.
Boven op mijn hoofd laat ik even een pluk los en de rest van mijn haar zet ik vast met kleine knijpertjes. Als dat klaar is doe ik de pluk die nog los is er overheen zodat je de knijpertjes niet meer ziet. Best grappig, vind ik zelf. Lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:15

Bij mijn vorige school liepen heel veel nmensen met zo een staart met bobbels enzo, ik vind het niet eens stom staan hoor..

Maak een staart, doe je hand open aan de onderkant van je staart. Dan ga je omhoog dat je haar zichzelf in je hand kreukelt, er vallen ook plukkebn van je hand, dat maakt niet uit. Als je dan bij het lintje van je staart bent doe je een ander elastiekje om de bos van je haar een violá een simpele,leuke rommelknot Knipoog

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:01