Enkele weken geleden ben ik begonnen met de opleiding SPW. Om volgend jaar succesvol op stage te mogen, moeten wij een enting halen tegen Hepatitis B. Vandaag hebben we de eerste van drie entingen gekregen op school. Alleen had ik al van het begin af of, ontzettend last van mijn arm. Zo`n zeurende pijn en hij begint nu ook echt stijf te worden.
Heeft iemand van jullie een middeltje (waarvan de kans groot is dat ik het in huis heb ivm. de tijd. Er zijn natuurlijk geen winkels meer open) wat ik op mijn arm kan smeren vannacht voor tegen de pijn en de stijfheid, zodat ik er mogen hopelijk wat minder last van heb.
Toen ons zoontje zijn 1e prikjes kreeg smeerde ik daarna gelijk Arnica Gel erop, dat verkoelt en ondersteunt het herstel van gevoelige en stijve spieren. Succes ermee!
Silence
gewoon een bikkel zijn ik heb de prikjes ook gehad, en als je inderdaad iemand hebt die niet goed kan prikken, kun je er achteraf nogal last van hebben... een paar daagjes spierpijn ga je niet dood aan, toch?
Bewegen, zoveel mogelijk. Ik krijg ieder jaar de griepprik, dan krijg ik ook last van stijve arm etc. Bewegen werkt het beste, eigelijk had je dat vanaf het begin al moeten doen. Verder kan je er iets opsmeren, maar het is gewoon spierpijn, trekt over paar daagjes weer weg.
Ja, anders mogen we niet op stage bij ouderen en gehandicapten. En aangezien je bij alle doelgroepen stage moet lopen, waren we verplicht die enting te halen.
Bewegen, werkt bij spierpijn uiteindelijk het best...
Btw, last van een Hep B. prik? Ik heb ze ook alle 3 gehaald (toen gestopt met opleiding, dus geen titer gehaald), maar nergens last van gehad terwijl dat wel zo was bij andere prikken. Er werd me toen ook verteld dat de Hep B. injectievloeistof nauwelijks reacties veroorzaakt
als je nog geënt moet worden: nacht van te voren een nat washandje in de vriezer, dat in een plastic zakje meenemen en direct na de inenting erop leggen.