Nuva ring, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bombarie

Nuva ring, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 14:08

Beetje stom verhaal maar ik gebruik nu al een half jaartje de Nuva ring als anticonseptiemiddel, het blijft zo dat ik het idee heb dat mijn vagina dat ding steeds naar buiten probeert te werken. De eerste paar maanden dacht ik dat het wel over zou gaan, maar dat is dus niet zo. Ik loop de hele dag met inlegkruisjes, nogal irritant. Verder is het wel een superfijn ding, geen last van bijwerkingen zoals gewichtstoename en misselijkheid, wat ik bij de pil wel had.. Ik vind het lastig om de pil en die ring tegen elkaar af te wegen, ze hebben beide voor en nadelen. Zou ik nog meer geduld moeten hebben, zijn er meer mensen die deze ervaring hebben met de nuvaring?

Wendy15

Re: Nuva ring, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:10

Ben ook wel benieuwd naar ervaringen, want zit er over te denken om de nuva ring te gaan gebruiken Bloos

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:13

Ik heb de nuvaring.
Ik ben er super super blij mee.
Helemaal geweldig voor mij.. Ook het feit dat ik een smsje en mail krijg wanneer te verwisselen enz Haha!

Dat wat jij hebt heb ik ook wel eens gehad.. maar niet constant. Gewoon 1 weekje en toen was het over.

Ik wil niet anders meer Ja

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 14:33

Hmm.. ja dat had ik dus ook gehoopt, een weekje en dat dat dan over zou zijn haha! Jammer...! Maar er is voor mij nog geen beter alternatief hoor, dat moet ik er bij zeggen, de voordelen wegen evengoed nog op tegen de nadelen!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:48

Zijn er ook mensen die van de Diane/Minerva pil (of hoe hij nu weer heet) overgestapt zijn naar de Nuvaring?
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen...

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:49

Dat ben ik ook Clown
Haha. Ik had Diane.. Toen overgestapt op de nuvaring.
Ik was door de pil dik geworden.. (dikker Clown ) en daar ging langzaam weer wat van af toen ik overstapte op de Nuvaring.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:52

Ik heb net 2 maanden de Nuvaring gebruikt inderdaad ook na de Diane/Minerva gebruikt te hebben en in principe is het me heel goed bevallen. Alleen waar de TS ook over klaagt, het zakken van de ring (vooral bij het paardrijden) was voor mij de enige nadeel.

Ik kreeg alleen veel pijn in mijn onderbuik en dacht dat het evt. van de ring zou kunnen komen (staat namelijk in de beschrijving), maar achteraf lijkt het iets anders geweest te zijn. Dus ik ga er weer vrolijk mee verder Knipoog

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:55

Ik wil over een paar weken ook overstappen van pil op nuvaring... Dus ik lees hier even mee over ervaringen.

Praktisch vraagje; issie duur? Ik had een dure pil en vraag me af wat deze nuvaring kost.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:56

er is een centraal anticonceptie topic waar je al je vragen in kwijt kunt

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 14:59

Hier nog zo'n iemand die wel wil overstappen Lachen Dus lees even mee.

Ik zou ook wel willen weten of de Nuvaring gratis is of met bijbetaling (voor onder de 21).
En is het ook zo dat je libido ervan wat omhoog gaat? Aangezien de hoeveelheid hormonen lager is.

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 15:01

De nuvaring is even duur als de pil, het hangt van je verzekering af of hij vergoed wordt of niet. Ik heb juist de ervaring dat je libido er iets van omlaag gaat haha!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:07

De mensen die de Diane pil hadden, hadden die zonder Diane minder puistjes? En hoe was dat na de overstap van Diane naar Nuvaring?

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:11

Ik heb 2 maanden de nuvaring gebruikt, vond het ideaal. Behalve dat mn acne dus terug kwam en ik bijna het huis niet meer uit durfde Bloos Ben dus ook weer teruggestapt naar de diane. Er stond wel bij vermeld dat de acne erger zou kunnen worden, maar ik had gehoopt dat ik daar op mn 23e toch wel vanaf zou zijn, niet dus. Verder voelde ik de Nuvaring niet eens zitten, wel lastig als je nog ongesteld was en de nuvaring al weer in moest brengen.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:45

Na jaren rommelen met diverse pillen, ben ik dik een jaar geleden ook overgestapt op de Nuvaring. Ik wil nooit meer anders! Wat een verademing. Achteraf blijkt dat mijn lichaam de pil gewoon niet kon verdragen, jammer van die verloren tijd. Maar dit is een super alternatief. Ik ben er blij mee. Het verzakken ken ik alleen van (heel subtiel praatje Haha! ) als hij niet ver genoeg naar binnen zit. Maar dat is natuurlijk zo opgelost dan. Verder ben ik meer dan tevreden.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:12