Nou ik zal je even lekker bang gaan maken
In Oktober zijn mijn amandelen ook verwijderd en bij ouderen worden ze gepeld!!
Ik natuurlijk ook helemaal zenuwachtig en vooral de narcose leek me eng!!
Ik moest om 10 uur in het ziekenhuis zijn en kreeg gelijk een valium en paracetamol omdat ik rond half 12 geopereerd zou worden. Me ouders gingen kwart over 10 weg en om half 11 werd ik al na de "wachtkamer" gebracht. Wel grappig want je lig in je bed en word door het ziekenhuis geduwd. Ik was best in paniek want me valium werkte nog niet!!!
Om kwart voor 11 werd ik de operatiekamer in gereden en de artsen gingen een heel gesprek met me aan en ondertussen kreeg ik overal plakkers en een infuus in me hand. Ik had het eigelijk allemaal niet door (valiuum werkte ?!) en toen zei de man die mij de narcose inbracht zo Danielle nu ga je lekker slapen dus heb me ogen dicht gedaan en voelde zo de vloeistof draaien in me buik en voelde zo dat alles uit geschakeld werd (Gaaf gevoel hoor;) ) De operatie duurde nog geen half uur, ik werd wakker op de "uitslaapkamer", der lagen mensen te kreunen enzo dus ik dacht zo me eigen niet zo aanstellen het zijn je amandelen maar!!! Ze kwamen meteen met een glaasje ijswater en dat is niet fijn hoor met een rauwe keel. De pijn vielt trouwens reuze mee hoor! Ik kreeg een infuus zodat ik voldoende vocht binnen zou houden. Ook kreeg ik morfine want ik persoonlijk niet vond helpen want ik had de pijn een 6 gegeven en hun vonde dat dus rede om morfine te geven.
Toen mocht ik eindelijk weer na me kamer en heb daar de hele dag liggen slapen, wakker blijven lukte ook niet! Rond 5 uur kregen mij kamergenoten eten en ik moest het doen met een raket
Je maag stoot bloed af en door dat ijsje kwam het vuile bloed omhoog (echt ranzig want die andere mensen zaten te eten haha snel het gordijn dicht gedaan!) De hele nacht is me bloeddruk op gemeten en me infuus vernieuwd maar mocht gewoon lekker door slapen!
Volgende dag om 8 uur mocht ik alweer na huis...kreeg geen pijnstillers trouwens.
De pijn vielt er reuze mee hoor! Keelpijn doet zeerder!!
Nu het enge verhaal!!
Ik mocht dus op een donderdag weer na huis dus heb 3 dagen op de bank vertoefd en veel ijsjes gegeten.. na een dag kwam het wel me neus uit dus ging over op ijswater! Zaterdag had ik zelfs alweer paard gereden!
Zondag voelde ik me kip lekker en dacht zo lekker na de stad toe en me eigen verwennen met kleding! Ging allemaal prima terasje gepik en een glaasje cola genomen.. We gingen terug na huis en had best wel trek in een Broodje Mario (italiaanse bol) ow ow wat smaakte die me goed zeg haha
S avonds wil ik na me paard gaan, sta op en voelde me keel vol lopen? ik denk nou zal wel speeksel zijn ofzo Dus loop na buiten maar het gevoel bleef en ik spuugde het uit...het was puur bloed.
Een horror film was er niks bij!! 2 handdoeken vol met bloed wij snel na het ziekenhuis en de KNO arts nou jij komt zo de nacht niet door dus moest met spoed geopereerd worden. Maar toen ging ik lopend (in me paardrijkleding) na de operatiekamer haha wel stom hoor maar ondertusse liep ik leeg voor me gevoel! Je word dan echt misselijk. Gelukkig hing der een relaxte sfeer dus qua gevoel viel het mee! Dus toen mocht ik weer op die operatietafel liggen en weer die plakkers infuus kon niet meer in me hand dus die ging in me arm (dat is trouwens verrot) En ik kreeg een kapje want het moest snel snel gebeuren! Dus ik mocht weer een nachtje slapen in het ziekenhuis!
Ik had dus een nabloeding gekregen (slagaderlijke bloeding)
Nou is dit niet om je bang te maken maar kijk AUB uit met wat je eet!! Ik heb het op internet opgezocht en het gebeurt nooit eigelijk, het is zeldzaam!!
Vraag dus goed na wat je wel en niet mag eten! Ik heb na die nabloeding alleen maar pap en baby voeding vanaf of onder de 6 maanden (zonder stukjes) zitte eten haha was echt bang geworden!
Nou meid heel veel sterkte!! En zal vanavond maar niet gaan drinken nee, anders loop je echt leeg