Vervellende voeten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Atani

Vervellende voeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 15:36

Hee.
Sinds kort heb ik last van vervellende voeten. Dit is niet gewoon lastig, maar ook heel vies...
Ik heb een lichte vorm van voetschimmel en heb hier ook een zalfje voor. Weet niet of het daar iets mee te maken heeft?

De voorlaatste week van de zomer was ik op paardenkamp. Ik liep toen de hele dag met botten rond. Als ik deze 's avonds uitdeed waren mijn voetzolen erg verschrompeld en pijnlijk. Zou het misschien dood vel kunnen zijn dat gewoon van mijn voeten komt?
Mensen met ervaring?

x Ik.

Zwitsal

Re: Vervellende voeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:34

als je vervelt is dat altijd omdat je huid zich vernieuwd Lachen ( en dus t oude laagje dood is).

mijn rechtervoet is nu sinds een anderhalve week ook in een constante staat van vervelling geloof ik .. maar dat komt omdat hij hiervoor 3 / 4 weken in getaped heeft gezeten en daardoor is mijn huid ontzettend geirriteerd geraakt..

maar misschien komt het inderdaad door je schoenen..
als het zo blijft ( en ook wanneer je andere schoenen draagt) zou ik denk ik toch eventjes je huisarts opbellen ( al is t alleen maar voor telefonisch advies) want t lijkt me toch niet erg prettig

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:55

Als je huid ook nog eens verschrompeld was neem ik aan dat je gewoon hele erge zweetvoeten gehad hebt. Volgens mij is het dan vrij normaal dat ze gaan vervellen. Dat is met mijn handen ook nadat ze erg lang vochtig geweest zijn.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 15:37

Nathalie schreef:
Als je huid ook nog eens verschrompeld was neem ik aan dat je gewoon hele erge zweetvoeten gehad hebt. Volgens mij is het dan vrij normaal dat ze gaan vervellen. Dat is met mijn handen ook nadat ze erg lang vochtig geweest zijn.

hm..kan denk ik ook andere oorzaken hebben..
maar je voet is niet dik geweest? of op een andere manier 'beschadigd'?
of veel in de zon gezeten, verbrand, enz?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:15

Ja dat kan ook natuurlijk. Maar ik neem aan dat als daar niets over gezegd wordt dat ook niet het geval is.
Door tape of gips e.d. gaat het ook vervellen (zoals jij al zei) maar aangezien daar niets over gezegd wordt neem ik dus aan dat het 'ineens' is gekomen.

Met voetschimmel kunnen je voeten trouwens ook 'vervellen'. Maar dat is dan vaak met de schimmel die voortkomt uit vochtige voeten.

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 20:32

Nathalie schreef:

Ja, inderdaad. Een hele dag in paardrijlaarzen rondlopen kan zweetvoeten tot gevolg hebben. Was ik vergeten te melden. Knipoog