Een pilletje voor ieder kwaaltje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Een pilletje voor ieder kwaaltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 12:05

Ik heb nu echt een onderwerp wat ik erg graag met jullie zou bespreken.
Mijn ouders, zalige mensen! Slikken iedere dag vitamines etc. Als ik ergens last van heb,
dan komen ze meteen met potjes aanrennen. Nu heb ik het om de een of andere manier
niet zo erop om voor iedere scheet een pil te nemen. Ik heb het idee dat mijn lichaam
het allemaal zelf wel af kan. Hoofdpijn? Trekt wel weer weg. Verkouden? Even vervelend,
maar in een paar dagen is het over. Dagelijks vitamines slikken, daar kan ik mijzelf ook niet
toe aanzetten. Als je goed gezond, vers en afwisselend eet zou je toch eigenlijk alles
binnen moeten krijgen wat je nodig hebt..?

Wat is jullie standpunt?

Sonja_vR

Re: Een pilletje voor ieder kwaaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:07

lol..
er schijn idd voor iedere scheet wel en pilletje te krijgen te zijn
ik slik alleen pijnstillers als de pijn erg heftig is ..
maar verder, ja vitaminepillen als ik er aan denk
maar verder, neuh, het meeste trekt vanzelf idd wel bij

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:07

Ik ben ook niet zo van de pillen, neem dna ook echt alleen een paracetamol bijv. als ik al 2 dagen hoofdpijn heb, of gewoon naar school moet oid.
Voor een verkoudheidje neem ik ook niks, gaat wel weer over Knipoog
Ik heb een tijdje elke dag 1 dingetje knorr vie gedronken, denk dat ik dat maar wel eens weer ga doen, want krijg niet voldoende vitaminen binnen..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:08

Ik denk er hetzelfde over als jij; mijn lichaam regelt z'n zaakje wel. Ik moet geen paracetamol e.d. Als mijn nieren ermee stoppen dan wil ik ook geen vervangende nier. Pech gehad denk ik dan maar.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 12:09

Inderdaad als ik 2 of 3 dagen hoofdpijn heb, dan ben ik wel bereid om een paracetamolletje te nemen, maar nu ik zwanger ben pak ik dat helemaal niet.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:12

Ben het zeker met je eens, helemaal als je bedenkt dat je tegenwoordig van de huisarts ook al voor elk kleinigheidje een pilletje krijgt.
Ontstoken teennagel, neem maar antibiotica, gewoon vor de zekerheid. tot je een keer echt iets hebt en je inmiddels immun geworden bent!
Inderdaad gewoon gezond leven, dan kan je lijf veel hebben en pas gaan slikken als het niet anders kan!

Voorbeeldje:
Was toevallig gisteren bij mijn oma van 88, die gelukkig nog heel helder is. Ze kwam aanzetten met een doosje pillen dat ze gekregen had van de huisarts.
Ze was gegaan omdat ze wat last van zenuwen had en daardoor slecht sliep, had die man haar behoorlijk sterke antidepressiva voorgeschreven.
Zegt ze tegen mij, maar ik ben toch helemaal niet depressief!
Dus ik heb de bijsluiter gelezen, die pillen ginge pas na 6 weken effect vertonen en hij had haar 16 pillen meegegeven. iedere dag 1 Koe
Heb tegen haar gezegd dat ze die troep gewoon weg moest gooien en als het niet goed ging maar even terug moest gaan.
Geef maar een pilletje dokter, dan ben je van het gezeur af!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:14

tja, in de contex waarin jij het zegt heb ik ook zoiets van: niet nodig.

Het liefste zou ik gewoon helemaal niks meer slikken, maar helaas hjeb ik wel een pilletje voor ieder kwaaltje nodig, en weer een pilletje om de bijwerkingen van het andere pilletje tegen te gaan....

Als je gezond ben (in de zin van geen ziekte hebben) zou je met een gevarieerde en goede voeding genoeg vitamines binnen krijgen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:16

Redrumfox schreef:
Ik denk er hetzelfde over als jij; mijn lichaam regelt z'n zaakje wel. Ik moet geen paracetamol e.d. Als mijn nieren ermee stoppen dan wil ik ook geen vervangende nier. Pech gehad denk ik dan maar.

Dit vind ik wel een aparte uitspraak.. als je nieren ermee stoppen ga je dood, verkies je dat boven een vervangende nier of een dialyse apparaat?

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:18

Jep. Knipoog Ik wil geen gerotzooi aan mijn lichaam. Dan kunnen ze die nier beter geven aan iemand die er echt behoefte aan heeft.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:19

Pilletjes, iedereen bepaald wat hij of zij wil nemen. Sommige nemen niet genoeg vitamine. Als ik pijn aan mijn buik heb neem ik ook een pilletje, dat of niet meer kunnen stappen vanzelf stopt het niet Lachen

Ik denk dat je op dat moment als je een nier nodig hebt anders gaat zien

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:21

gho, ik heb daar persoonlijk weinig problemen mee. Ik ga geen twee dagen pijn hebben en me miserable voelen, omdat ik 'het niet voor pilletjes heb'. Ik leef nu eenmaal in een moderne tijd, waar je iets kan doen aan het feit dat je pijn hebt.. En dat doe ik dan ook. Naar mijn weten zijn er weinig kwalijke langetermijn effecten van pijnstillergebruik gekend.

Mijn lichaam geeft nog steeds aan dat het enorm gezond is. Vitaminen neem ik niet bij in, omdat ik gewoon standaar meer als voldoende binnenkrijg door mijn voeding. Dingen die gekende kwalijke effecten kunnen hebben laat ik ook gewoon staan als het kan (bv cortisone. Heb ik nochthans ook een half jaar moeten innemen omwille van een hoest), ook dingen zoals antibiotica neem ik zelden of nooit. Ik wil het kunnen gebruiken als het echt nodig is, en er dan nog niet immuun tegen zijn.

Maar verder? Waarom ingodsnaam pijn hebben als er dingen bestaan die ertegen helpen en totaal onschadelijk zijn voor lichaam (zolang het niet overdreven gebruikt wordt natuurlijk)? Hebben jullie zo graag pijn?

Redrumfox schreef:

Als je kanker hebt, wil je dan ook geen behandeling krijgen? Als je zwanger bent, en er zijn probleem met het kindje.. Wil je dan ook geen 'medische oplossing', want je lichaam lost het wel op?? Pech gehad?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 12:53

Vroeger nam ik wel bij ieder hppfdpijntje een paracetamolletje en uiteindelijk werkte het niet meer goed genoeg. Als ik nu iets nodig hebt heeft het tenmonste wel de werking die het behoort te hebben.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 12:55

Wat ik dus voornamelijk bedoel is bijvoorbeeld:
Ik ben nu erg moe door de zwangerschap, hup komen er koninginnebijenpillen.
Weet het niet, denk dat ik gewoon meer moet rusten in plaats van pillen
slikken voor extra energie ( als ze al zouden helpen )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:01

Ik denk dat het zowiezo goed is bij zwangerschap om pillen te vermijden, je bedoeld dat eigelijk mensen naar pillen grijpen voor de kleinste kwaaltjes? Ben ik wel met je eens, alhoewel dat klein relatief is want sommige mensen hebben een hogere of lagere pijngrens. Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:05

Ook ik vind het vaak overdreven hoeveel pilletjes en poedertjes er verkrijgbaar zijn! Een tijdje geleden was er een reclame voor een of ander druppeltje of pilletje: 'gegarandeerd binnen een week van je verkoudheid af', ja dat is toch anders ook met een week wel over... Of zalfjes voor wondjes, en dan ken ik mensen die echt op elk schrammetje van kind of zichzelf zalf gaan smeren. Nee ik ben meer van de 'zelfgenezende kracht' van je eigen lichaam, dat kan veel meer dan sommige mensen denken. Maar een paracetamol of ibuprofen tegen hoofdpijn of iets dergelijks is niets mis mee, mits het af en toe wordt gebruikt en niet frequent. Als dat laatste nodig is kun je beter gaan zoeken naar de oorzaak in plaats van symptomen te bestrijden.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 14:14

Ja inderdaad die zalfjes Lachen Laat het gewoon aan de lucht drogern dan is het zo genezen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:53

LCharlotte schreef:
Ja inderdaad die zalfjes Lachen Laat het gewoon aan de lucht drogern dan is het zo genezen.

Maar aan de andere kant, een schaafwond kan echt zwaar bud zijn.
ALs je daar simpele wondzalf op doet, dan "brend" het niet meer.

Moet er dan wel bij zeggen dat het dan wel een flinke schaafwond moet zijn wil ik het doen, of op ellebogen en knieen ofzo.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:26

Geef mij maar een pilletje voor ieder kwaaltje hoor.

Als ik bijv. verkouden wordt, ga ik het liefst gelijk stomen, neusspray, hoestsiroop etc. Dan is het vaak met een paar dagen over, anders duurt het echt weken bij mij.

En als ik een pijn heb, dan neem ik ibofrufen (of hoe je dat ook schrijft). Ik ga echt niet onnodig pijn zitten lijden als er ook wat aan te doen is.

Zo hebben mijn ouders mij ook laten inenten, want ja, je lichaam zal misschien heus wel die ziekte kunnen overwinnen met veel pijn en moeite. Maar het is gewoon makkelijker om het te voorkomen met een prikje.

Gemak dient de mens, denk ik altijd maar.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:31

Ibuprofen. Clown

Ik heb ook niks met pilletjes, neem echt nóoit paracetamol o.i.d. Heb vroeger wel pillen gehad toen ik in het ziekenhuis lag, en laatst ook antibiotica omdat mijn vingertopje er af lag maar verder eigelijk niks.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:25

Samir schreef:
Ibuprofen. Clown

oja! Dankje
Ik had trouwens iboprufen willen schrijven. Maar zie dat ik zelfs ook nog een typfout heb gemaakt: ibofrufen, dat klinkt wel heel raar met die twee FF-en haha Bloos!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:28

Meestal werken pijnstillers bij mij niet. Clown En pillen dagelijks nemen heb ik de discipline niet voor. Clown Dus ik laat het meestal maar z'n gangetje gaan.

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:29

ik werk in een drogisterij en geloof mij, vitaminen tabletten vliegen als warme broodjes over de toonbank als de R weer in de maand is. zelf ben ik ook niet zo van het pilletjes slikken. hoog uit een keer paracetamol als ik hoofdpijn heb.. moet op het moment vitamine B slikken van de huisarts maar vergeet het steeds.. heb dr echt ene hekel aan

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 17:32

Ik hou niet zo van al die pilletjes (krijg ze ook niet doorgeslikt trouwens)
Bij hele erge hoofdpijn of buikpijn wil ik nog wel een ibuprofen pakken maar meer ook echt niet.
En als je gezond en gevarieerd eet zijn al die vitamine pilletjes overbodig volgensmij..

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:54

Ik houd ook niet van pillen en al dat soort "troep", gebruik het ook alleen als ik echt flink pijn heb (paracetamolletje), hoofdpijn meestal, maar heb eigenlijk nooit ergens last van, nooit een zeer hoofd, misselijk oid. Af en toe wel eens verkouden maar dat gaat wel weer over, en buikpijn wel eens, maar dan ligt het gewoon aan het gene wat ik heb gegeten, eigen schuld dus. Gaat ook wel weer over, hoe vervelend het ook is.

Ik slik wel druppels (al 3 jaar) voor mijn allergie, anders kan het tot astma leiden, dit is ook op voorschrift van de dokter en na die 3 jaar zou het over moeten zijn Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:56

Ik neem niet voor ales wat in, maar voor hoofpijn wel.
Daarmee kan ik vaak (helaas niet altijd) voorkomen dat ik moet Misselijk