Haar zwart verven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Haar zwart verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 10:12

Morgen ga ik mijn haar zwart verven, met kleurspoeling.
Heeft iemand hier d'r haar van bruin naar zwart geverfd, en ben je tevreden?

afwasborstel

Re: Haar zwart verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:12

Ik heb het vroeger ook veel gedaan maar ik werd wel heel bleek in mijn gezicht.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:15

Ik heb het al veel te vaak gedaan Haha!

Nooit ergens last van gehad. Maar als jouw eigen kleur heel donker is, kan het zijn dat je zwart met een rode gloed krijgt. Dat is alleen met de koolzwarte verf, dus niet met de blauwzwarte verf.

Eén tip: Smeer vaseline op je voorhoofd, oren en de rest van je haarlijn, dan krijg je geen vlekken op je huid.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 10:15

superpluisje schreef:
Ik heb het vroeger ook veel gedaan maar ik werd wel heel bleek in mijn gezicht.

Ja, ik heb van mezelf al een bruine tint en ik heb nu al best donker haar.
Vraag me af of het echt zo'n verandering zal zijn..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 10:16

bromfiets schreef:
Ik heb het al veel te vaak gedaan Haha!

Nooit ergens last van gehad. Maar als jouw eigen kleur heel donker is, kan het zijn dat je zwart met een rode gloed krijgt. Dat is alleen met de koolzwarte verf, dus niet met de blauwzwarte verf.

Eén tip: Smeer vaseline op je voorhoofd, oren en de rest van je haarlijn, dan krijg je geen vlekken op je huid.

Rode gloed vind ik eigenlijk wel leuk. Clown

Bedankt! Dat zal ik zeker doen!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:17

Ik zou het persoonlijk niet met kleurspoeling zwart maken. Dat vervaagt namelijk erg snel. Nagelbijten / Gniffelen Dan zou ik gewoon voor verf kiezen als ik jou was.. Of het eerst proberen met kleurspoeling en als het goed staat er verf overheen doen. Knipoog

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:29

Ik heb het vroeger een tijdje zwart geverft. Ja
Mijn kapper noemde me altijd 'Sneeuwitje' omdat ik er een nog blekere gelaatskleur door kreeg Haha!

Gebruik wel veel oude handoeken om je omgeving te bedekken, want dat spul vlekt als de **** en je krijgt het er moeilijk weer uit... Verdrietig (de verf dan hè, met zwarte kleurspoeling heb ik geen ervaring) Knipoog
En idd. veel Vaseline smeren op je voorhoofd, oren en alles dat je niet ook zwart wil hebben Clown

Het was daarna wel lastig om het een beetje leuk te laten uitgroeien Nagelbijten / Gniffelen
Ben daarna veel met de kleuren donkerbruin, bruin, kastanje enz. in de weer geweest om mijn haar er weer een beetje fatsoenlijk uit te laten zien Nagelbijten / Gniffelen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:35

bromfiets schreef:
Maar als jouw eigen kleur heel donker is, kan het zijn dat je zwart met een rode gloed krijgt. Dat is alleen met de koolzwarte verf, dus niet met de blauwzwarte verf.

Nee hoor, dat klopt niet. Dat zal wel per persoon en haarkleur verschillen. Ik heb van mezelf heel erg donkerbruin haar en verf het al jaren zwart. Ik heb altijd een rode gloed, vooral in de zon. Alle kleuren zwart al geprobeerd, diepzwart, koolzwart, glanzend zwart, blauwzwart... bij mij blijft de rode gloed (helaas). Dus gewoon uitproberen!

Een spoeling zou ik doen om te kijken hoe het je staat, dat is er snel weer uit. Ga er wel van uit dat echte verf veel beter werkt, dus dat het effect nog beter is.

Veel mensen worden er erg bleek van in het gezicht, dus probeer met een spoeling uit of het resultaat naar je zin is!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:37

Ik zou nooit zwart nemen, zwart is namelijk geen kleur en staat dus niet. Neem in dat geval heel donkerbruin, staat een stuk warmer.

Of je wilt de gothic look.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:40

Hallejula Ramooontje dat is wel erg kortzichtig hoor. " Zwart is geen kleur en staat dus niet".. er worden toch ook zat mensen met zwart haar geboren Verward

Ik heb mijn haar 2x zwart gehad, je moet er rekening mee houden dat je wenkbrauwen wel een donkere kleur hebben anders staat het erg onnatuurlijk. Verder kan het je wat bleek maken door het grote contrast.. En uitgroei zie je erg snel al natuurlijk.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 11:42

Nathalie schreef:
Ik zou het persoonlijk niet met kleurspoeling zwart maken. Dat vervaagt namelijk erg snel. Nagelbijten / Gniffelen Dan zou ik gewoon voor verf kiezen als ik jou was.. Of het eerst proberen met kleurspoeling en als het goed staat er verf overheen doen. Knipoog

Ja, precies, maar eerst even uitproberen. Clown

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:42

zwart haar is niet gelijk gothic Rolleyes der zijn genoeg meisjes die van zichzelf zwart haar hebben, dus die zouden dan ook gelijk de gothic look hebben.

ik ben van donkerblond naar zwart gegaan, en het zag wel mooi uit (had eerst een kleurspeoling gepakt om te zien of het uitzag, en het zag wel uit, dus daarna geverfd toen de kleurspoeling eruit was Lachen ). ik zou wel een beetje verf van een goed merk pakken, of naar een goeie kapper, anders vervaagt de kleur heel snel.nu probeer ik het zwart weg te krijgen maar dat gaat we heel lastig, ik heb nu bruinrood haar, en binnenkort wil ik het dan weer naar donkerblond krijgen Lachen .

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 11:45

Ramooontje schreef:
Ik zou nooit zwart nemen, zwart is namelijk geen kleur en staat dus niet. Neem in dat geval heel donkerbruin, staat een stuk warmer.

Of je wilt de gothic look.

Ik ken zo vijf mensen die zwart (geverfd) haar hebben, die het zeker kunnen hebben. Zonder gothic te zijn.

Even een bekend voorbeeld, Ashlee Simpson, die kon het zeker goed hebben. Is die gothic?

Afbeelding

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:46

En Christina Aguilera had het ook, die was ookz eker neit gothic Lachen En lindsay lohan, die is ook zeker niet gothic toch Haha! ?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 11:48

Rafaela schreef:
En Christina Aguilera had het ook, die was ookz eker neit gothic Lachen En lindsay lohan, die is ook zeker niet gothic toch Haha! ?

Right, right, X-tina! Haha!

Silletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:50

heb mn haar zo goed als zwart gehad.. voor mn echte kleur moet je in mn profiel kijken.. t stond wel alleen het was er zo weer uit... en nee ben geen gothic

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 11:53

Als het goed staat laat ik het meteen verven. Lachen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:53

Rafaela schreef:
ik zou wel een beetje verf van een goed merk pakken, of naar een goeie kapper, anders vervaagt de kleur heel snel.

Ook dat verschilt per persoon en haarsoort. Ik heb Poly Color van de Schlecker voor 3,85 euro per pakje en die werkt super! En lang, ik heb wel uitgroei maar dan is de rest nog diepzwart.

En "zwart is geen kleur dus staat niet"... wat is dat nou weer voor zielige en kortzichtige opmerking?

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:56

saskiaatje; ik heb even in je profiel gekeken, en ik denk wel dat het leuk staat Ja

Gamblerscup; oke, dat merk heb ik ook nog nooit gehad haha Tong uitsteken ik heb ze toen bij een "goedkopere" kapper laten verven, en na 2 weken had ik een hele donkerblonde pluk terug, en overal een rode gloed Lachen foto van mijn zwarte haar toen staat trouwens ook in mijn profiel Lachen

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 12:05

Rafaela schreef:
saskiaatje; ik heb even in je profiel gekeken, en ik denk wel dat het leuk staat Ja

Thanks. Lachen

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:06

Het is uitproberen. Bij de één werkt het wel, bij de ander niet.
Vriendin van me verft altijd met Henna, pakt echt goed en blijft lang fris. Ik hoef dat niet te proberen, zodra je de verf eruit wast, is de kleur ook gelijk weg! Cool

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 12:08

Ik ben zo bang dat het dof wordt..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:11

Als je net geverfd hebt glanst het je tegemoet! Spoelinkje erin (zit erbij in de verfverpakking) en klaar.
Hou er wel rekening mee dat je daarna met douchen je haar beter kunt wassen met shampoo voor gekleurd haar!

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:15

Mensen hebben geen zwart haar alleen heel donker bruin wat voor het oog zwart lijkt, ook mensen afkomstig uit afrika. En juist net dat beetje bruine maakt het warmer.

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:16

Ik heb me haar toen met andrelon gewassen altijd, en bij mij is de kleur eigenlijk nooit dof geworden, wel verkleurd, maar niet dof geworden, denk dat dat ook wel een beetje aan je eigen haar ligt.. Lachen ik denk dat shampoo voor gekleurd haar ook wel een goed idee er voor is Lachen

ramoontje; er zijn Echt wel mensen die van zichzelf zwart haar hebben, ik ken der zelf een paar, en geloof me, dat is echt geen bruin..