Pfeiffer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Pfeiffer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 14:22

December 2005 heb ik een maand thuis gezeten met longontsteking, oorontsteking, luchtweg problemen. Sinds die tijd was ik snel vermoeid. Ik moest savonds om 10 uur slapen, werd dat later dan was ik de dag erna gewoon gebroken.
Ik heb de afgelopen 2 jaar denk ik 8 keer mn bloed laten testen. Ik heb de dokter continu gevraagd, kan het pfeiffer zijn, test daar dan op. Nee zei hij, het is je conditie, je moet er overheen groeien, blabla.

Na de vakantie had ik weer luchtweg ontsteking. Weer werd er bloed geprikt om naar mn bezinking te kijken. In de vakantie sliep ik al om 11 uur, waren we langer weg bijv. uit eten of familiebezoek werd ik hangerig, chagreinig, kortom ze lieten me liever thuis Clown
Na een week kwam de bloeduitslag, te hoge bezinking (waarscijnlijk mn luchtwegen) en een leverstoornis. Opnieuw gaan testen om te kijken waar mn leverstoornis vandaan kwam, hepatitis, toxoplasmose etc.
Alles was negatief. Wel kwam eruit dat ik pfeiffer hád en op de vraag of ik daar nu last van heb zegt mn arts, nee dat kan niet, je hebt alleen antistoffen nog.
Conclusie: 8 oktober moet ik naar de internist voor een volledig onderzoek.

Hoe zit dat met pfeiffer? Ik vind het ten eerste al waardeloos dat de eerste klachten dus wél van de pfeiffer kwamen die ik in t verleden had gehad. Maar nu?
Ik werk nog maar tot 2 uur in plaats van tot 5 uur zoals normaal.
Als ik wat langer werk krijg ik hoofdpijn, mn ogen vallen dicht, concentratiestoornissen bijv. ik doe een handeling dubbel of sla dingen over omdat ik ze letterlijk niet zie. Om half 3 kom ik thuis en dan slaap ik door tot een uur of 6, 7. Tussen 10 en half 11 savonds slaap ik dan weer in tot de dag erna, dus t is niet zo dat mn ritme gewoon van slag is.

Zelfs mn rijlessen, moet ik een slaappauze van minimaal 2 uur inlassen, anders rijd ik die auto gewoon de weg af alsof ik dronken ben.

Ik vermoed dat dit of nog steeds pfeiffer is maar omdat ik al die tijd heb gewerkt alsof er niks aan de hand is, nu erger, of dat ik een tweede x pfeiffer heb. Kan dat?
Mijn vriend heeft overigens nergens last van, wel wat moe maar dat komt door slaapgebrek.

Sirius_

Re: Pfeiffer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 09:13

niemand?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:22

Volgens mij kun je Pfeiffer maar één keer krijgen, maar weet het niet zeker. Ik heb het gehad toen ik 4 jaar was, heb toen ruim drie maanden plat gelegen.......

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:14

Je kan er een broer van krijgen en dat geeft dezelde klachten.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:18

Kan het geen chronische moeheid zijn?

In elk geval veel succes!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:19

wat zijn je verdere klachten?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 12:20

vermoeidheid, een ijzersmaakje in mn mond, en gevoeligheid (als ik ergens stoot of krab voel ik die pijn nog heel lang op mn huid)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:31

Je kan idd wel een 2e pfeiffer krijgen, maar dan een andere variant ervan

Helaas heb je mijn verhaal geschreven
Kreeg in febr, toen ik 2 weken bij een nieuwe baas werkte een keel ontsteking.
Ook getest op pfeiffer maar dat was niet.
Antibiotica voor de keelontsteking en ik ben gewoon door gaan werken.

In het voorjaar was ik nog steeds erg moe, dus terug.
Weer voor pfeiffer geprikt en wat andere dingen, maar dat was het niet.
Kreeg sterke vitamine B tabletten, het was voorjaarsmoeheid.

maar de vermoeidheid zakte niet. Dus weer naar de dokter.
Ik werd door gestuurd, long foto's, longfunctie, hart filmpje en allerlei bloedonderzoeken, maar ik had niks. Zat tussen mijn oren door dingen uit mijn jeugd.

Ondertussen was ik kapot van vermoeidheid, maar ben blijven werken (stom)
Viel soms gewoon in slaap op mijn brommertje en werd dan wakker omdat ik in de berm hobbelde...
Knallende hoofdpijn, koorts en uiteraard veel slaap.

uiteindelijk weer terug in november gegaan en kwam ik bij een andere arts, deze testte op pfeiffer en nu was het dat wel.
Bij de vraag hoe dat kon vertelde hij dat er meerdere varianten zijn en ik een zeldzame had.

Ik heb een tijd in de ziektewet gezeten, maar als dat langer als 6 weken duurt kan het volgens het UWV niet. Er staat namelijk 6 weken voor pfeiffer. Ik heb het nog wat kunnen rekken, maar moest toen weer aan de gang. Ondertussen was ik in dec. ontslagen wegens bedrijfbeëindiging, dus bij een nieuwe baas ging ik er weel vol tegen aan...dit had ik nooit moeten doen.
Ik hield het niet vol, maar ik had geen pheifer meer. Zat ondertussen weer tussen mijn oren volgens het UWV....

Nu heb ik ME
Ja ook dat zit tussen de oren....maar raar dat ik het wel heb na een verwaarloosde pfieffer....zoals bij erg veel ME patienten

Dus laat je niet afschepen door de artsen, maar dram door op wat jij voelt.
Jou lijf! Jij voelt hoe het zit, niet hun Lachen

Succes

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:32

Heb je wel eens op B12 gezocht?

Ik ben ook al lang moe.
Vaak al bloed laten prikken en pasgeleden echt heel erg uitgebreid bij de internist.

Toch heb ik net weer even sinds lange tijd gekeken op de site over B12 tekort. ik was het eigenlijk alweer vergeten, en heb er nooit zo naar gevraagd. Ik ga toch even vragen wat voor waarde ik heb / of het onderzocht kan worden.

Maargoed.. bij mij ook al jaren.. niet echt wat te vinden.

edit: oei runninkawa.. bedankt voor je verhaal. Bevestigd maar eens dat we er echt achteraan moeten zitten. Moe is moe.. slapen of juist het negeren en doorgaan en er niet aan toegeven.. toch gaat het niet weg. Soms meer als anders, soms wat beter. En je kan wel ff doorgaan en er niet aan toe geven maar de klap die dan na bepaalde tijd komt...

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 12:45

Jeetje rk.. Wat een verhaal. Ik heb inderdaad vaker gehoord dat je me kan krijgen van een verwaarloosde pfeiffer.
Hannanas ik heb gevraagd naar een b12 tewst maar mn huisarts zei dat dat niet kan omdat mn nierwaarden wel in orde waren..

Die man is echt hopeloos hoor.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:48

Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Gewoon laten testen.
Ik ga er nu ook eens achteraan.
Ik heb de laatste keer bloedprikken 3 speciale buisjes moeten vullen ( van die rietjes met bloed gevuld uit je vinger ) die speciaal op ijs als een gek naar het lab moesten en daarnaast nog 12 normale buisjes en net als runninkawa hart/longfoto en hartfilmpje, urine onderzocht..
Alles in orde... dat hoor je alleen maar... niets geks op te zien.
Ik snap het niet meer... psychisch echt niet.. ik wil zo graag maar het wordt belemmerd door hoe ik mij lichamelijk voel. Ff S middags een tukkie doen ( ongv 1,5 uur ) en ik kan er savonds echt tegenaan. Maar ook die dip om 11 uur en gewoon dat hangerige.. gewoon niet fit.

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:55

Hey, wat naar allemaal zeg.

Ik heb gister de uitslag gekregen van mijn bloedonderzoek, maar ik heb geen pfeiffer.
(ben ook getest op bloedarmoede, milt, lever, enz allemaal niks gevonden)
Nu vertelde ze mij dat ze niet de pfeiffer zelf in je bloed vinden, maar de antistoffen die je lichaam ooit gemaakt heeft. Die hebben ze dus niet gevonden.

Maar goed, ik heb nu al ong 3 maanden opgezette klieren in mijn hals, oksels en liezen, ben heel erg moe. Ik ben maandag de hele dag naar shool geweest (kwam om 6 uur thuis wegens treinen die niet reden, heel erg gedoe allemaal) En de dagen daarna ben ik dus thuis gebleven, slaap soms tot 1 uur of langer door terwijl ik normaal om 9 uur wel wakker ben.
Ben moe, misselijk, heb verhoging. En gister had ik vreselijke hoofdpijn en heb de hele dag op de bank gelegen.

Nu heb ik voor dinsdag weer een afspraak bij de dokter. Waarschijnlijk verwijst ze mij door.
Maar mijn dokter, mijn ouders, en ikzelf waren toch wel zeker dat het pfeiffer was.
Als je dan te horen krijgt dat het niet zo is is dat best vreemd.
Niet dat ik wil dat het pfeiffer is, maar omdat er gewoon iets niet klopt is het fijner om te weten wat het dan wel is!..

Ik begin net voor de 2e keer aan mijn eerste school jaar (MBO) vorig jaar blijven zitten vanwege een erge infectie aan mijn voet, kon niet naar school en geen stage lopen.
Als ik het nu weer niet haal moet ik van school af Verdrietig

Iemand die mischien weet wat er is?
Kan het toch Pfeiffer zijn?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:02

he vervelend Kayuna.
Wel 1 pluspunt: je hebt het dus nog maar geringe tijd en bij jou zie/merk je dus heel goed de omslag van goed naar "moe".

Ik heb het al veel langer.

Wat wel veel voorkomt en waar de wetenschap nog niet achter is hoe dat komt... is dat men het vaker ziet na een infectie of ziekte.
Na een ernstige infectie of erge ziekte of hele slechte omstandigheden ziet men vaker dat men klachten houd en ziet men vaak dat men moe is en blijft.
Dit is mij verteld door de internist nadat ik erover vroeg. Het hoe, wat, waarom, en hoe te behandelen/genezen... Joost mag het weten..

Je gezondheid is belangrijker dan je studie he. Heel vervelend allemaal maar als dit voor verdere problemen gaat zorgen en dit niet op redelijke termijn is te verhelpen.. je moet je niet vastpinnen aan je studie. Wie weet moet je er eventueel tussenuit door er eerder uit te stappen en op later termijn je studie te volbrengen.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:32

Hey

De laatste tijd heb ik zelf ook vaak last van vermoeidheid, nergens zin in, sagerijnig, en heel erg pijn in me hoofd zo erg dat als ik loop het gewoon voel door dreunen naar me hoofd dat het echt gewoon zeer doet.
Ik kan paracetamol slikken wat ik wil maar niks hielp.
Dit het ik nu zeg maar al ruim 3kwart jaar.
En heb heel vaak last van opgezette klieren in me keel en nek in die driekwart jaar heb ik het nu al zeker 4/5 keer gehad maar ben ik der altijd afgekomen met een antibiotica kuur.
En ook heb ik meerdere malen bloed laten prikken maar hier kwam dus niks uit.
Ik moet toe geven dat ik zelf de afgelopen tijd erg slecht heb gegeten at alleen wanneer het mij uit kwam of ik had gewoon geen zin om te eten.

Mijn vriend had 3 weken geleden last van keel ontsteking en ja eigenwijs toch zoenen en ja de dag erna was het raak...
En had ik het 3x zo erg ik moest werken en voelde me echt niet goed ik ben die dag eerder weg gegaan was moe en helemaal verot als of ik 3 nachten had doorgehaald.
Ik had mams gebeld en die de dokter en ben meteen door gefiets en heel me verhaal gedaan met wat ik voelde en gezegt dat ik vaker ontstoken klieren heb en de laatste tijd heel erg pijn in me hoofd heb.
En dat ik het nu eigelijk wel zat was want ik kom der met die antbiotica wel van af maar komt net zo hard weer terug.
Hij verwees me toch door naar het ziekehuis om bloed te laten prikken en der moest 14 dagen tussen zitten en dan moest ik weer bloed laten prikken.
En ik moest naar de oogarts die overigs niets kon vinden.
En ja vandaag kreeg ik de uitslag Pfeiffer Verdrietig

Het verhaal wat Pam verteld herken ik heel veel dingen in terug wat ik ook heb.
Ik werkte eerst 5 dagen in de week van 7 tot 12 daarna ben ik gesloopt!
En als ik thuis kom ga ik ook meteen naar bed en slaap ik 3 uur anders red ik het gewoon niet.
En ga na gtst naar bed half 9 en niet later want anders kom ik der echt niet uit s'ochtends.
Sinds eind augustus heb ik ook tegen me ouders gezegt dat ik het tijdelijk rustiger aan wou doen omdat ik geen vakantie neem dit slaat werkelijk nergens op maar ik hou het gewoon niet vol en nu blijkt waarom niet.
Tegen me baas had ik gezegt dat ik tot eind oktober een opleiding ging volgen de ma en vrij en heb dus vrij gekregen.
Ik werk dus nu nog maar 3 dagen van half 8 tot 12 dit gaat redelijk en hou ik makkelijk vol.
Maar als ik thuis ben duik ik het liefst me bed gewoon in.

Ook las ik net ergens op internet dat hooftpijn ook in het begin voor komt bij de ziekte van pfeiffer want ik heb er nu vrijwel geen last meer van.
Maar der is een tijd geweest dat ik gewoon me licht uit moest doen omdat ik niet eens normaal uit me ogen kon kijken.

Ik weet het trouwens pas net hooguit 15 min Verdrietig

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 19:57

Kayuna schreef:
Hey, wat naar allemaal zeg.

Ik heb gister de uitslag gekregen van mijn bloedonderzoek, maar ik heb geen pfeiffer.
(ben ook getest op bloedarmoede, milt, lever, enz allemaal niks gevonden)
Nu vertelde ze mij dat ze niet de pfeiffer zelf in je bloed vinden, maar de antistoffen die je lichaam ooit gemaakt heeft. Die hebben ze dus niet gevonden.

Maar goed, ik heb nu al ong 3 maanden opgezette klieren in mijn hals, oksels en liezen, ben heel erg moe. Ik ben maandag de hele dag naar shool geweest (kwam om 6 uur thuis wegens treinen die niet reden, heel erg gedoe allemaal) En de dagen daarna ben ik dus thuis gebleven, slaap soms tot 1 uur of langer door terwijl ik normaal om 9 uur wel wakker ben.
Ben moe, misselijk, heb verhoging. En gister had ik vreselijke hoofdpijn en heb de hele dag op de bank gelegen.

Nu heb ik voor dinsdag weer een afspraak bij de dokter. Waarschijnlijk verwijst ze mij door.
Maar mijn dokter, mijn ouders, en ikzelf waren toch wel zeker dat het pfeiffer was.
Als je dan te horen krijgt dat het niet zo is is dat best vreemd.
Niet dat ik wil dat het pfeiffer is, maar omdat er gewoon iets niet klopt is het fijner om te weten wat het dan wel is!..

Ik begin net voor de 2e keer aan mijn eerste school jaar (MBO) vorig jaar blijven zitten vanwege een erge infectie aan mijn voet, kon niet naar school en geen stage lopen.
Als ik het nu weer niet haal moet ik van school af Verdrietig

Iemand die mischien weet wat er is?
Kan het toch Pfeiffer zijn?

Je moet vragen naar een dubbel onderzoek ik ben hier ook vaker op getest en iedere keer kwam er niks uit.
Nu afgelopen keer heb ik zeg maar een dubbel onderzoek gehad ik moest bloed prikken en me urine afgeven daar moeste 14 dagen tussen zitten en dan weer bloed prikken dit keer kwam er bij mij wel uit dat ik pfeiffer heb.

Mijn dokter zei ook dat ze het meestal na 1 keer bloed prikken niet goed kunnen zien dus vraag hier eens naar, bij mij heeft het wel geholpen en dan weet je teminste waar je moeheid vandaan komt.

Het kan trouwens ook zijn dat je vorge keer in de begin fase van pfeiffer zat en dan zien ze het ook niet altijd Sigaar

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 00:02

BitchyWitchy schreef:
Volgens mij kun je Pfeiffer maar één keer krijgen, maar weet het niet zeker. Ik heb het gehad toen ik 4 jaar was, heb toen ruim drie maanden plat gelegen.......

je hebt veel verschillende soorten pfeiffer..misschien kan je wel meerdere soorten krijgen?

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:52

Hey,
Ik had een vraagje ik weet pas sinds afgelopen vrijdag dat ik de ziekte van pfeiffer heb.
Ik heb een vriend...maar
Nu weet ik wel dat je niet kan zoenen met iemand maar geld dat het zelfde als sex of mag dat ook niet?

xx

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 14:40

Pfeiffer kun je geen twee keer krijgen. Het kan wél iets zijn dat erop lijkt (Pfeiffer heeft nog veel "broertjes en zusjes"). Als je geen rust neemt kan het wel zijn dat het overslaat naar chronische moeheid voor zover ik me heb laten informeren door mijn dokter (heb het zelf ook gehad, en geen rust genomen, erg slim).

x_Mliss; voor zover ik weet is het ook via seks overdraagbaar. Maar vaak is het tegen de tijd dat het ontdekt wordt al niet meer besmettelijk omdat dan het virus zelf al uit jouw lichaam is verdwenen.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:29

@Ilzjuh

Ja maar als dat zo was zou ik nu ook gewoon met hem kunnen zoenen en dat mag absoluut niet.
En ik loop liever ook geen risico..
Maar ik dag dat het alleen overdraagbaar was via speeksel.
En stel je doet het nou met condoom kan het dan ook kwaat?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:32

Volgens mij niet. Maar ik weet het fijne er niet van. Waarom bel je anders je dokter niet even op telefonisch spreekuur?

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:12

Haha ja probleem is dat ik echt een schijterd ben haha weet nooit wat ik moet zeggen als ik die vent aan de telefoon heb.
En moet ik hem ook nog die vraag gaan stellen Clown
Laat meestal mams belle Bloos
Maar ga ik zeker even doen.
Jammer dat er niet zo veel mensen reageren meer op dit topic.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:14

Gewoon eventjes wat moed verzamelen. Die man hoort wel vreemdere vragen op zo'n spreekuur hoor. Knipoog

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:35

Ja dat is ook wel zo. Clown
Snap af en toe niet waarom ik zo verlegen ben. Sigaar

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:36

Was ik eerst ook, maar op een gegeven moment wordt het handiger om je mond open te trekken op sommige momenten omdat het als je later ouder bent ook niet meer voor je gedaan wordt. Haha!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:53

Hebbie helemaal gelijk in alleen nu is nog wel makkelijk maar vind ik zelf ook wel dat ik nou maar eens zelf me eigen dingetjes moet gaan regelen eerst ging ik niet eens alleen naar me huisarts haha ik ben 19 bijna 20 Clown
Echt erg!
Maar ben van de week zelf geweest en zelfs naar het ziekehuis bloedprikken auw Cool