verschrikkelijke pijn aan schouder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_ichje

verschrikkelijke pijn aan schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 08:39

Ik heb al een hele tijd last van mijn schouder.
Ik heb heel erg astma maar een medicijn dat ontzettend goed helpt. Hierdoor kan ik gewoon sporten. Maar al bij de warming up krijg ik een stekende pijn in mijn schouder, ik krijg het gevoel ansof mijn schouder eraf gaat vallen.
Het is ook altijd aan mijn rechter schouder.
Ik ben ook laatst ziek geweest maar ik ben toch gewoon gaan paard rijden, alleen kreeg ik, in de galop weer zo'n pijn in mijn schouder.

Weet iemand wat het kan zijn? Als ik pijn heb aan mijn schouder heb ik het trouwens niet benauwd.

ieleoor

Re: verschrikkelijke pijn aan schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 08:43

ik weet niet wat t zou kunnen zijn ,ik kan je alleen vertellen dat ik het ook heb ,
dat het bij mij uit me nek komt!!!
als t aanhoudt zou ik toch even een arts raadplegen!!!

succes!!!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 08:46

Dit is wel erg moeilijk beoordelen achter de pc. Ga even naar je huisarts. Die kan wat meer voor je betekenen.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:48

ga naar je arts.
Mijn zus heeft het ook regelmatig, maar dan links. Op verschillende plekken pijn een periode heel heftige pijn.
Zij wordt nu behandeld voor een infectie aan het longvlies.
Vooral omdat je astma hebt, lijkt mij dit geen onlogische gedachtengang.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:23

M_ichje schreef:
Ik heb al een hele tijd last van mijn schouder.
Ik heb heel erg astma maar een medicijn dat ontzettend goed helpt. Hierdoor kan ik gewoon sporten. Maar al bij de warming up krijg ik een stekende pijn in mijn schouder, ik krijg het gevoel ansof mijn schouder eraf gaat vallen.
Het is ook altijd aan mijn rechter schouder.
Ik ben ook laatst ziek geweest maar ik ben toch gewoon gaan paard rijden, alleen kreeg ik, in de galop weer zo'n pijn in mijn schouder.

Weet iemand wat het kan zijn? Als ik pijn heb aan mijn schouder heb ik het trouwens niet benauwd.

Het kan zijn dat je een infectie boven in je rechterlong hebt zitten. Als deze infectie je longvliezen bereikt kan dit heel erg pijn doen. De longvliezen zijn namelijk heel erg gevoelig, mijn longarts vergeleek het met de gevoeligheid die je ook in je vingertoppen hebt.
Als je je inspant moeten je longen harder werken, je longvliezen bewegen meer en als deze ontstoken zijn voel je dit als steken door je schouder.
Dit is tenminste bij mij het geval. Of dit bij jou ook zo is zal je longarts moeten uitzoeken. Knipoog

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:26

Ik heb het gehad. Ben naar zo'n fysio achtige vrouw geweest want ik had een verkeerde houding. Vond het een verschrikkelijk mens maar doe nu de oefeningen gewoon thuis. Hiermee maak je je schouder spieren ofzo sterker. (als je wil kan ik het schriftje wel voor je opzoeken en mailen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:27

Wat voor warming up doe je? Stekende pijn klinkt mij als een slijmbeursontsteking...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:28

Ik heb ook hheel vaak last van mijn rechterschouder. Bij het sporten, paardrijden, slapen, bij alles wat ik doe.
Dit is in perioden, en komt bij mij door overmatig computergebruik Clown

Dienetje, ik hou me aanbevolen Haha!

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:29

ik zal even gaan zoeken. En dan overtypen. In het begin krijg je wel spierpijn.

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 10:50

ja ik zou het wel fijn vinden als je dat zou willen doen!

Ik heb er nu minder last van trouwens maar ik weet inderdaad nooit wanneer het komt. In elk geval komt het bij mij niet door de computer. Maar ik denk dat ik inderdaad maar eens naar de dokter ga, want het is wel heel vervelend, of als die oefeningen helpen zou dat natuurlijk ook heel leuk zijn xp

ik hoor het wel

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:51

Ik heb het ook, alleen rechts. Heb een tijdje fysiotherapie gedaan maar dat werkte niet, het ging alleen maar meer pijn doen. Dus ik moest er maar gewoon mee zien te leven. De laatste tijd gaat het best wel goed. Wat bij mij goed werkt als het weer begint te steken is een paar minuten met mijn arm helemaal ronddraaien zodat alle spieren even loskomen.

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:57

Ik heb ook zoiets, maar dan niet in m'n schouder maar in mijn rechterarm. Tussen me schouder en elleboog. Ik heb heel vaak dat ik m'n arm niet eens kan optillen. En als ik 'm dan opgetilt heb valt ie zegmaar gewoon naar beneden, zonder dat je 't tegen kan houden. of kleren aan/uit doen gaat soms ook moeizaam.

Ik ben hiervoor naar de dokter geweest, die heeft me naar de fysio gestuurt. Ben er nu nog maar 2 keer geweest dus het helpt op dit moment nog niet, ik hoop dat dat het wel gaat doen Haha!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:02

DebbjJ schreef:
Ik heb ook zoiets, maar dan niet in m'n schouder maar in mijn rechterarm. Tussen me schouder en elleboog. Ik heb heel vaak dat ik m'n arm niet eens kan optillen. En als ik 'm dan opgetilt heb valt ie zegmaar gewoon naar beneden, zonder dat je 't tegen kan houden. of kleren aan/uit doen gaat soms ook moeizaam.

Ik ben hiervoor naar de dokter geweest, die heeft me naar de fysio gestuurt. Ben er nu nog maar 2 keer geweest dus het helpt op dit moment nog niet, ik hoop dat dat het wel gaat doen Haha!

gun het de tijd. Na 2 keer is er eigenlijk nog niets te zeggen. En bedenk dat schouderklachten vaak nogal complex zijn. Dus ja dan kost het je iets meer tijd.

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:06

Idd, Barco, dat doe ik ook wel hoor Knipoog Maar ik loop hier al mee vanaf nog voor de zomervakantie, dan word het wel erg vervelend. Ik hou ook erg van sport, en dat gaat dan toch minder.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:44

Juist dan is het moeilijker voor de fysio om je er snel vanaf te helpen Knipoog

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:23

Ik snap ookwel dat het niet in 2 keer lukt hoor. Lachen Maar ik hoor ook van mensen dat het niet gelukt is bij de fysio, vandaar... Knipoog