Vliegen na een trombose/embolie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Vliegen na een trombose/embolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 17:19

1.5 jaar geleden heb ik een longembolie gehad, en 3 kwart jaar bloedverdunners geslikt.
Maar nu ga ik maandag op vakantie naar Israël met het vliegtuig, en ik heb er nooit meer aan gedacht om naar de huisarts te gaan ivm eventueel weer starten met bloedverdunners Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga morgen sowieso langs de huisarts.

Zijn er bokkers die ook trombose/een embolie hebben gehad en daarna weer moesten vliegen, hoe werd het bij jullie gedaan, moesten jullie ook weer starten met bloedverdunners?

Lenneke_

Re: Vliegen na een trombose/embolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:40

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik weet wel dat er speciale sokken zijn tegen trombose in het vliegtuig (oa te koop bij de ANWB winkel) Die zou je voor de zekerheid kunnen kopen. Ze zorgen voor extra bloeddoorstroming

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:35

Beweeg regelmatig je tenen en voeten zodat de de "spierpomp" het bloed omhoog wordt gepompt en niet blijft staan. En kijk dat je wat kunt lopen af en toe.

Ik denk dat je huisarts je bloedverdunners voorschrijft. Dat lijkt me met zo'n lange vliegreis ook wel goed, als je al eens een embolie hebt gehad.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 01:21

De huisarts van mijn moeder heeft preventief Heparine voorgeschreven toen wij een vrij lange vlucht naar Nieuw Zeeland hebben gemaakt, in Oktober vorig jaar.

Dus als je al een ervaring met een Embolie hebt gehad, zou ik preventief bloedverdunners nemen. Veel water drinken tijdens de vlucht, er regelmatig een rondje door het vliegtuig wandelen. Hoe lang moet je vliegen?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 01:30