Vliegen na een trombose/embolie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Vliegen na een trombose/embolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 17:19

1.5 jaar geleden heb ik een longembolie gehad, en 3 kwart jaar bloedverdunners geslikt.
Maar nu ga ik maandag op vakantie naar Israël met het vliegtuig, en ik heb er nooit meer aan gedacht om naar de huisarts te gaan ivm eventueel weer starten met bloedverdunners Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga morgen sowieso langs de huisarts.

Zijn er bokkers die ook trombose/een embolie hebben gehad en daarna weer moesten vliegen, hoe werd het bij jullie gedaan, moesten jullie ook weer starten met bloedverdunners?

Lenneke_

Re: Vliegen na een trombose/embolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:40

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik weet wel dat er speciale sokken zijn tegen trombose in het vliegtuig (oa te koop bij de ANWB winkel) Die zou je voor de zekerheid kunnen kopen. Ze zorgen voor extra bloeddoorstroming

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:35

Beweeg regelmatig je tenen en voeten zodat de de "spierpomp" het bloed omhoog wordt gepompt en niet blijft staan. En kijk dat je wat kunt lopen af en toe.

Ik denk dat je huisarts je bloedverdunners voorschrijft. Dat lijkt me met zo'n lange vliegreis ook wel goed, als je al eens een embolie hebt gehad.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 01:21

De huisarts van mijn moeder heeft preventief Heparine voorgeschreven toen wij een vrij lange vlucht naar Nieuw Zeeland hebben gemaakt, in Oktober vorig jaar.

Dus als je al een ervaring met een Embolie hebt gehad, zou ik preventief bloedverdunners nemen. Veel water drinken tijdens de vlucht, er regelmatig een rondje door het vliegtuig wandelen. Hoe lang moet je vliegen?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 01:30

Ik heb ook longembolien gehad en mij werd verteld dat ik nooit meer zou kunnen vliegen.
Gelukkig heeft een ander arts mij verteld dat dit niet het geval was, alleen moest ik zo veel mogelijk bewegen in het vliegtuig, dus lopen, naar de wc, nou ja, niet hele lange tijd in dezelfde houding gaan zitten.

Succes iig met vliegen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:06

Mijn man heeft trombose in zijn been gehad en een vriendin van mij ook, wij gaan eind van de maand weer vliegen, het is ruim 2 jaar geleden dat hij dit had. Vriendin van me vliegt ook, wel inderdaad doen ze de kous om in het vliegtuig en zorgen dat ze voldoende bewegen! Mijn man is niet zo'n beweger in het vliegtuig maar ik ga m gewoon schoppen Haha! Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:16

Een vriendin van mij heeft dit ook gehad.
Zij moet met vliegen zelf bloedverdunners spuiten volgens mij, of extra slikken.
Ik zou zeker niet zomaar in een vliegtuig gaan zitten maar eerst even een arts raadplegen!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:19

Idd.
Zoals Nouvel zegt.
Eerst even contact opnemen met je eigen HA, die weet precies wat er vroeger is gebeurd en kan je in mijn ogen het beste advies geven.
Succes met vliegen. Bloos

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 13:32

Ik heb de arts gebeld en die heeft in overleg met de internist toch besloten maar niets te geven.
wel voor, tijdens en na de vliegreis ibuprofen innemen, maar echt bloedverdunners hoeft niet Lachen
En ik heb oefeningen gehad voor in het vliegtuig, dus het moet goedkomen Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:34

Nou. goed dat je gebeld hebt.
Veel succes met vliegen. Haha!