paardrijden met last van je rug?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

paardrijden met last van je rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 16:11

Ik ben echt enorm erg aan het twijfelen. Ik heb vanavond les en wil echt super graag gaan, maar ik heb al 2 dagen last van mijn stuitje en onderrug. Ik weet echt niet wat ik nu moet doen.

Van de ene kant zeg ik tuurlijk ga je niet paardrijden, maar van de andere kant heb ik zoiets van ach het doet toch al zeer.

Wat zouden jullie doen?

Als het niet goed staat verplaats het maar Knipoog

ikkemetwikke

Re: paardrijden met last van je rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:37

tja,ik ovel jou pijn natuurlijk niet,en hoe kom je aan die pijn,ben je gevallen oid?
ik heb ook veel last van stuitpijn gehad,mocht toen niet paardrijden,omdat er een zenuw beschadig was.
ook als het gekneusd is door een val oid,lijkt me het verstandig ff rust te houden,anders houd je er erg lang last van.
er zijn mensen ,waarvan de stuit wel eens gekneusd/gebroken is geweest,en jaren last houden.
dus kijk er ff mee uit.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 20:51

ikkemetwikke schreef:
tja,ik ovel jou pijn natuurlijk niet,en hoe kom je aan die pijn,ben je gevallen oid?
ik heb ook veel last van stuitpijn gehad,mocht toen niet paardrijden,omdat er een zenuw beschadig was.
ook als het gekneusd is door een val oid,lijkt me het verstandig ff rust te houden,anders houd je er erg lang last van.
er zijn mensen ,waarvan de stuit wel eens gekneusd/gebroken is geweest,en jaren last houden.
dus kijk er ff mee uit.

Ik ben er een aantal jaren geleden 2 keer in een korte tijd hard op gevallen. Toen in therapie geweest, en heb er ik denk zo'n 2 a 3 jaar geen last meer van gehad, tot gisteren ineens. Ben vandaag ook maar niet gaan rijden, leek me niet verstandig.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:17

Misschien is het een goed idee om eens foto's en een CT-scan te laten pakken als je veel op je rug gevallen bent?

Ik rij zelf wel met rugklachten, maar ik weet wat erin zit (3 hernia's) en ik heb minder pijn wanneer ik ga rijden dan wanneer ik stop met rijden.

Als ik jou was zou ik toch graag willen weten of er van binnen iets mis is, nu kan het misschien nog hersteld worden Knipoog

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 17:11

Urielle schreef:
Misschien is het een goed idee om eens foto's en een CT-scan te laten pakken als je veel op je rug gevallen bent?

Ik rij zelf wel met rugklachten, maar ik weet wat erin zit (3 hernia's) en ik heb minder pijn wanneer ik ga rijden dan wanneer ik stop met rijden.

Als ik jou was zou ik toch graag willen weten of er van binnen iets mis is, nu kan het misschien nog hersteld worden Knipoog

hmm inderdaad wel een idee om foto's te laten maken, ik ga van de week eerst eens naar een fysiotherapeut om te kijken of die iets kunnen doen. Heb er vandaag verder weinig last van gehad, want ik had vanochtend een paracetamol gepakt.

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 22:18

lees mijn verhaal maar.. staat ook in de lijst, als ''waarom is het leven soms zo zwaar'' oid.. wil je niet bang maken, maar moet het toch kwijt, want het is niet niks wat er mij is overkomen, het is gewoon zeldzaam.. Maargoed.. lees dat maar..

Liefs, cheyenne

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:50

Doordat ik ging paardrijden, had ik er steeds meer last van.
Ik heb daarom zelf zo'n 2 weken niet gereden.... Na die 2 weken kon ik gewoon weer opstappen, en had nergens last van!

Luister goed naar jezelf, en doe geen dingen die niet goed aanvoelen want daar word het geheid erger van...

Sterkte!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 16:52

Als je nou toch weer last hebt van je rug, maar erg graag wil rijden, kun je ook overleggen of je bijv het hele uur gaat stappen of op een paard stapt dat niet opgooit in de draf.
Deed ik ook als ik met mijn rug zat, of ik ging gewoon tussendoor wat vaker stappen en in die stap het paard meer opvragen, extra stelling/buiging vragen etc.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 18:57

Heb vandaag weer op een paard gezeten, en inderdaad alleen gestapt. Maar ik denk dat ik gewoon weer langzaam aan ga beginnen, ik heb toch pas over 2 weken weer les. En tot die tijd hoef ik eigenlijk niet te rijden.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 19:41

Morgen mag ik gelukkig even naar de fysio, en dan even kijken of er iets aan gedaan kan worden Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:45

ik krijg juist last van mijn rug als ik niet rij

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 19:46

paardrijden is heel goed voor je rugspieren volgens mijn chiropractor Pling ik heb ook mindere tijden gekent met mijn rug maar ik kreeg wel een compliment over mijn aanwezige spieren Haha!