Van slag naar krullend haar, iemand tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

litteltje

Van slag naar krullend haar, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 21:44

Ik heb nu slag in mijn haar, maar wil heel graag krullen hebben.
Nu heeft mijn kapster het afgeraden, dat ik dan droog haar zou krijgen. Maar ik moest het maar eens bij de kapsalon vragen..
Hebben jullie tips voor krullen te krijgen?

Jana_en_Ik

Re: Van slag naar krullend haar, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:47

Hey Litteltje, ik heb precies datzelfde probleem... Lang haar met een aardige slag erin. Mij is een permanent ook afgeraden vanwege droog haar en 'valse krullen' door de slag in mijn haar. Ik moet het ook doen met een difuser en mousse, maar helaas zakt mijn zware haar vrij snel uit en vind ik dat het dan ook erg pluizig uitziet.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:49

ook ik heb een slag in mijn haar, en wil ook graag krullen.
als ik het was, er mousse in doe, en op een knotje, blijft het de volgende dag de hele dag mooi in de krul zitten Lachen.
wel heb ik wat dunner haar.

edit: meestal styl ik het gewoon, is makkelijker Koe

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 21:50

Ik heb ook zwaar haar en gebruik af en toe fructis style in zitten, krullen mouse.
Op zich werkt het wel, maar aan het eind van de dag dan is het er ook weer helemaal uit enzo.
En iedereen vraagt dan: heb je net gedoucht? Blijven jou haren altijd zo nat?
Eah nee me haren zijn niet dat dat is va ndat spul, dat hoort.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:54

Wat ik altijd doe om krullen in m'n haar te krijgen is: mouse in nat haar doen, met de difuser (hoofd naar beneden en kneden met m'n handen) als het bijna droog is doe ik er wax in speciaal voor krullen Ook weer inkneden in de haar punten. Blijft bij mij redelijk goed zitten. Heb ook dik zwaar haar, maar in lagen geknipt, daardoor zakt het iets minder snel.

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:56

Ja, ik wil ook mijn haar laten permanenten. Ik heb als ik net onder de douche uitkom, of uit bed krullen, maar als na een uurtje is het mooie er al af. Ik heb heel dun haar dus ben benieuwd of mijn kapster het wil permanenten, maar ik wil graag een grove krul, dan blijft het goed zitten.
Het product waar ik erg tevreden over ben is andrelon krullen mouse, nooit op droog haar doen, dan ziet het er heel vet uit, maar op 'handdoek' droog haar en daarna onderste boven föhnen en kneden werkt wel aardig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 00:27

Volgens mij krijg je nooit 'meer' krullen, het ligt er maar net aan hoe je haar uit het haarzakje groeit. Als je een recht haarzakje hebt worden het steile haren enzo verder.
Ik weet niet in hoeverre dit klopt, maar ik heb het ooit ergens gelezen.
En krulhaar pluist vaak hoor, ook als je wel krullen hebt en het is een vervloeking dat pluis. Ik gebruik gliss kur liquis silk om de boel in toom te houden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 00:57

In mijn haar zit ook flinke slag. Soms maak ik er wel eens grove krullen in. Als mijn haar nat is hang ik ondersteboven en knijp er curlygel in. Die gel is van het Kruidvat huismerk. Dat op laten drogen, uitborstelen en nog een keer ondersteboven de gel erin knijpen. Dat werkt mij heel goed, is niet pluizig en zakt niet uit.
Nou heb ik wel een volle bos, maar wel hele dunne haren. Dat scheelt in gewicht, waardoor het uitzakken waarschijnlijk beperkt blijft.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:01

Afknippen Haha!
Ik had ook lang haar met slag, en heb er zo'n 20 cm af laten knippen, en heb nu een enorme krullenbos Bloos! . Het was wel even wennen, maar nu vind ik het super Ja
en anders idd een goeie krullenmousse zoeken.
Ik doe nu Curl Straight van Effex ofzo, en wax. En op de kop hangen terwijl je iets in je haar smeert kan ook helpen Lachen
Succes

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:45

doe wat wax in je haar...
doe 2 invlechten in..
wat haarlak erin...
ga slapen...
word wakker.. haal de vlechten eruit en voila Pling

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 11:50

Maar van een invlecht krijg je echt nep-krullen vind ik. Ik vind het iig niet mooi. Maar moet zeggen als ik mijn haar ingevlochten heb ga ik er ook expres mee slapen. Clown Smeer er verder niets in, ik heb daarna 'krullen' (meer golfjes) totdat ik het was.
Ik ga straks ook mijn best eens doen. Ik wil erg graag permanent maar vind het prijzig.
Ik heb al heel erg lang mijn haar niet meer zo op laten drogen, fohn het altijd zo stijl mogelijk, dus heb eigenlijk geen idee hoeveel slag ik tegenwoordig in mijn haar heb. Clown

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 16:51

Ja idd, dan krijg je van die nep-krullen.
_Karlijn: ik zoek het niet echt om me haar af te knippen haha Tong uitsteken
Mindim: Je haar kan wel veranderen, had vroeger toen ik 3 was pijpenkrullen Haha! en toen best stijl gehad,en nu gaat het wat meer golven enzo Ja Maar dat je haar zomaar ineens veranderd weet ik al, maar misschien dat iemand dé tip weet, mouse oid dat het daardoor gaat krullen Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 16:55

Je hebt toch van die speciale middeltjes? Die krullen maken bij stijl haar? Waren die niet van Andrelon?

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 11:39

iemand nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:11

litteltje schreef:
Ja idd, dan krijg je van die nep-krullen.
_Karlijn: ik zoek het niet echt om me haar af te knippen haha Tong uitsteken
Mindim: Je haar kan wel veranderen, had vroeger toen ik 3 was pijpenkrullen Haha! en toen best stijl gehad,en nu gaat het wat meer golven enzo Ja Maar dat je haar zomaar ineens veranderd weet ik al, maar misschien dat iemand dé tip weet, mouse oid dat het daardoor gaat krullen Haha!

Klopt, maar vaak worden de krullen minder i.p.v. meer.
Vroeger had ik ook echt pijpekrullen, van die strengen werden het echt en toen ik heel klein was, van die poedelkrullen. Met de jaren word de krul minder fijn, ze gaan nooit helemaal weg. Maar over het algemeen worden de krullen eerder minder dan meer.
Als je je haar een stuk korter knipt wordt de krul vaak wat meer om dat de zwaarte er uit is en de krul meer kan krullen, zakt het niet uit.

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:03

ja klopt, ik had als kind gekruld haar, toen kort en redelijk stijl, en toen lang en met slag, een tijdje terug had ik lagen, toen had ik krullen van mezelf behalve mijn 'pony'

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:04

Van Andrelon heb je shampoo voor krullend haar, dit is echt mega geweldige shampoo! Ik heb dus wel krullen van mezelf maar het worden er bijna teveel als ik niet uitkijk! Ik laat mijn haar altijd aan de lucht drogen en knijp dan eens een keer wat krul erin, maar probeer die shampoo maar eens!

Oh en geen conditioner gebruiken erbij, is nergens voor nodig en daar wordt je haar juist weer slap van!

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 15:31

daffodil schreef:
Van Andrelon heb je shampoo voor krullend haar, dit is echt mega geweldige shampoo! Ik heb dus wel krullen van mezelf maar het worden er bijna teveel als ik niet uitkijk! Ik laat mijn haar altijd aan de lucht drogen en knijp dan eens een keer wat krul erin, maar probeer die shampoo maar eens!

Oh en geen conditioner gebruiken erbij, is nergens voor nodig en daar wordt je haar juist weer slap van!

Hmm ik zal eens kijken Ja Hoe ziet die fles er ongeveer uit?
En wat doe je er soms daarna nog meer in? Lachen

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:44

Ik had vroeger toen ik heel klein was ook krullen, daarna niet meer en nu komen ze langzaam terug. idd in laagjes laten knippen en spulletjes smeren Knipoog
Ik doe na het wassen van die creme uit zo'n pomp flesje van Andrelon erin 'verrassend volume' of 'perfrcte krul' (werkt allebei) dan fohnen of op laten drogen. Dan doe ik er restyler in van schwarzkopff (van dat fiber spul) en afmaken met wat haarlak. De hele dag grove krullen!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:47

in laagjes laten knippen dat helpt ook veel

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 16:02

laagjes heb ik al Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:03

Van die roldingen Vork
Nachtje mee slapen en de volgende dag uitdraaien.. Deed mijn oma vroeger altijd bij mij, vond ze mooi Nagelbijten / Gniffelen

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 16:07

haha ja zou ook kunnen Tong uitsteken
daffodil, dat is toch voor mensen met krullen? Dat werkt dan eigenlijk niet voor mensen met gewoon slag?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:40

Ik ben vandaag naar de kapper geweest, wilde permanent laten zetten, maar ben thuis gekomen met een volle bos krullen van mezelf!!!
Echt super!!
Ik heb echt nooit geweten dat ik krullen had, omdat ik het eigenlijk altijd stijl fohn.
Nu heb ik me toch een bos krullen, ik schrok er gewoon van!
Ze heeft een hele fijne gel gebruikt, die heb ik ook gelijk gekocht, van Keune (steel glaze styling gel).
Ik dan met zo'n defuser op de fohn en op de kop!
Je moet een goede defuser kopen vertelde ze me. Eentje die echt diep is en waar de punten er ook echt in zitten. Dan begin je bij je punten, die 'draai' je in de defuser en zo draai je verder naar boven tot op je hoofdhuid, en dat doe je bij je hele haar. Knipoog
Echt niet normaal watvoor krullen ik heb! Als ik het gewoon op laat drogen zonder te fohnen heb ik wel wat slag, maar volgens de kapster heb ik eigenlijk gewoon krullend haar. Clown

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 17:50

Whooooh dat wil ik ook Tong uitsteken
nja ik fohn me haar bijna nooit, dus ik weet zeker dat ik geen échte krullen heb Tong uitsteken