Iris82 schreef:Je hebt ook drinkspul dat je bij de apotheek kan halen. Dat had mijn oma op het laatst toen ze niet meer kan eten. Supergeconcentreerd en in allerlei smaken.
Ik weet alleen zo niet meer hoe het heet.
Klopt. Zo'n pakje drinkvoeding vervangt een hele maaltijd. Dit valt dan ook erg zwaar, namelijk als een hele maaltijd
, en het schijnt niet lekker te zijn. Je hebt ze van nutridrink, ensini en fortifresh. Je hebt ze in verschillende smaken, zoals bosvruchten, vanille, aardbeien. Nutridrink is op melkbasis en Fortifresh op yoghurtbasis. Ensini is zoet.
Ook heb je andere 'pakjes' maar die zijn speciaal voor mensen met bepaalde ziekten, zoals lever en/of nieraandoeningen. Voorbeelden zijn: renilon en fortimel.
In het ziekenhuis gaven wij patiënten die aan moesten komen speciaal dieetvoeding. Zo kregen ze naast hun gewone eten 3x daags een pakje of kregen ze naast hun maaltijden tussenmaaltijden als vla/pap en/of een pakje.
Ik denk niet dat je van deze pakjes aan zult komen.. Deze pakjes zijn een maaltijdvervanger en kunnen naast gewone maaltijden gedronken worden.
Het beste kan je naar een diëtist gaan (elk ziekenhuis heeft er een paar
) en daar advies vragen. Zij kunnen je deze drankjes volgens mij ook op recept geven of een lading thuis laten bezorgen. Het belangrijkste is dat je het aankomen volgens een bepaald patroon doet en niet lukraak allerlei drankjes probeert. Probeer dus echt een diëtist te raadplegen. veel succes!