Voeding met veel voedingsstoffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Voeding met veel voedingsstoffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 23:54

In welke voeding zitten veel (verschillende) voedingsstoffen? Ik moet nml nodig wat aankomen, maar als ik stress heb eet ik heel moeilijk en ik wil toch genoeg binnenkrijgen.

Kiara

Re: Voeding met veel voedingsstoffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 07:14

Ook wanneer je wilt aankomen is een goede en evenwichtige voeding belangrijk, net als bij afvallen.
je huisarts of een dietist kan je vast goede tips geven!
Maar wellicht zijn er bokkers die er ook verstand van hebben?
Ik kan je niet echt helpen, ik kom helaas vrijwel 'vanzelf' aan, daar hoef ik weinig moeite voor te doen Knipoog
Succes ermee!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 16:53

Thnx! Ik heb niet echt veel aan me ha, mag die man dan ook absoluut niet.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:18

In de slimfast drankjes zitten aardig wat vitamines en mineralen en als "extraatje" leverd het aardig was calorieën op.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:03

Je hebt ook drinkspul dat je bij de apotheek kan halen. Dat had mijn oma op het laatst toen ze niet meer kan eten. Supergeconcentreerd en in allerlei smaken.

Ik weet alleen zo niet meer hoe het heet.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:28

Die heb je van verschillende merken, o.a. Nutridrink van nutricia

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:31

Bij de apotheek hebben ze ook speciale appelsap die helpt om aante komen. Zelf nooit geprobeert, wel een keer gezien.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:50

Iris82 schreef:
Je hebt ook drinkspul dat je bij de apotheek kan halen. Dat had mijn oma op het laatst toen ze niet meer kan eten. Supergeconcentreerd en in allerlei smaken.

Ik weet alleen zo niet meer hoe het heet.

Klopt. Zo'n pakje drinkvoeding vervangt een hele maaltijd. Dit valt dan ook erg zwaar, namelijk als een hele maaltijd Haha!, en het schijnt niet lekker te zijn. Je hebt ze van nutridrink, ensini en fortifresh. Je hebt ze in verschillende smaken, zoals bosvruchten, vanille, aardbeien. Nutridrink is op melkbasis en Fortifresh op yoghurtbasis. Ensini is zoet.

Ook heb je andere 'pakjes' maar die zijn speciaal voor mensen met bepaalde ziekten, zoals lever en/of nieraandoeningen. Voorbeelden zijn: renilon en fortimel.

In het ziekenhuis gaven wij patiënten die aan moesten komen speciaal dieetvoeding. Zo kregen ze naast hun gewone eten 3x daags een pakje of kregen ze naast hun maaltijden tussenmaaltijden als vla/pap en/of een pakje.

Ik denk niet dat je van deze pakjes aan zult komen.. Deze pakjes zijn een maaltijdvervanger en kunnen naast gewone maaltijden gedronken worden.

Het beste kan je naar een diëtist gaan (elk ziekenhuis heeft er een paar Knipoog) en daar advies vragen. Zij kunnen je deze drankjes volgens mij ook op recept geven of een lading thuis laten bezorgen. Het belangrijkste is dat je het aankomen volgens een bepaald patroon doet en niet lukraak allerlei drankjes probeert. Probeer dus echt een diëtist te raadplegen. veel succes!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 11:42

Thnx voor de reacties, misschien is een dietist idd wel een uitkomst.