FNRS, meer mensen met slechte ervaringen zoals ik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NkPrecious

FNRS, meer mensen met slechte ervaringen zoals ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 16:25

hallo allemaal,

Ik weet niet precies waar dit hoort maar als het niet goed staat hoor ik dat vanzelf wel.

Ik heb het afgelopen jaar een slechte ervaring opgedaan bij het fnrs.

het zit zo:
voor anderhalf jara terug ben ik verhuisd, van een rijtjeshuis naar een boerderij, en ben toen begonnen met eigen paarden. we hadden net net weer een rekening betaald, en in die tijd hebben mijn ouders alles en iedereen die ons onze post op het oude adres stuurde onze adreswijziging dorgegeven, zo ook aan de fnrs, dit is zowel telefonisch als schriftelijk gegaan.

Nu we al een langere tijd in ons nieuwe huis wonen halen we niet regelmatig onze post meer op op het oude adres. zo 1 keer in de 4 maand nog. Tot onze verbazing vonden we een nota van de fnrs en 3 brieven van intrum justitia, een incasso bureau. Voor het luttele bedrag van 13,50 per jaar heeft het fnrs een incasso bureau op ons oude adres gezet.

Het bericht in de laatst ontvangen brief van intrum justitia luidde dat wij een bedrag van ruim 90 euro moesten voldoen binnen een x aantal dagen anders zouden ze naar de rechtbank gaan.

hoe kan dit gebeuren dat de adreswijziging nooit goed is doorgekomen??? Nooit hebben we een aanmaning van de fnrs zelf ontvangen, alleen een betalingsherinnering. Nou vraag ik me dus af, waarom probeert de fnrs niet meer om erachter te komen waarom zijn lid niet betaald.. zoeken ze dan niets verder uit? 1 simpel telefoontje en ze hadden geweten dat het telefoonnummer niet meer bestaat. 1 keer een naam intoetsen in een online telefoongids en ze zouden zien dat wij daar niet meer wonen. En als ze hun administratie niet zo zou rammelen dan hadden ze deze fout nooit gemaakt. Als de adreswijziging was doorgevoerd dan hadden ze de brief nooit naar het oude adres hoeven sturen.

Wij weigeren op dit moment om die 90 euro te betalen, ten eerste omdat we het onzin vinden dat ze voor zo'n klein bedrag een incasso bureau inschakelen, en ten 2e omdat als ze 2 minuutjes meer tijd zouden besteden aan waarom een lid wat jaren op tijd betaald opeens die 13,50 niet meer voldoet, het nooit zo ver was gekomen.

Sommigen zullen misschien denken wat maakt et nou uit betaal die 90 euro nou gewoon, maar nee dat doen wij niet. 90 euro na een verhuizing met veel verbouwing is veel, en 90 euro voor een student is ook heel veel.

mijn vraag, hoe denken jullie heirover, en nog belangrijker: zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad? zo ja wat hebben jullie deraan gedaan of hoe hebben julllie vor mekaar gekregen dat je het niet hoeft te betalen?

groetjes leonie

sjaslique

Re: FNRS, meer mensen met slechte ervaringen zoals ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:09

Heb even getemt want het topic staat hier niet goed. Weet wel dat er veel problemen zijn met de FNRS.

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 21:21

ok Lachen ik heb hem ondertussen ook al bij manege praat gezegt, omdat de fnrs natuurlijk ook trugslaat op de manege.. verde rkon ik niet egt een geschikt subforum vinden.

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:21

Dan hier een slotje.
Het is overigens niet de bedoeling om 2 topics te openen. Beter is te temmen en dan te vragen of het verplaatst kan worden.