Diplan; wie heeft hier ervaring mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Diplan; wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 14:58

Alvast sorry voor het lange verhaal, en bedankt als je de moeite neemt om het te lezen Lachen

Ik ben al een tijdje (maanden, of eigenlijk al jaren Knipoog ) bezig om te proberen af te vallen, maar tot nu toe met weinig succes Boos! Vorig jaar ben ik aardig veel afgevallen (zo'n 6 kilo) met Sonja Bakker. Echter áltijd honger, slapjes en langer als die 10 weken hield ik het echt niet vol. Ik heb nog geprobeerd de "stijl" aan te blijven houden, maar nee hoor, ik kwam weer aan. Toen ik stopte met roken liep dit nogal uit de hand, en ben ik dus enorm aangekomen. Ik heb weer geprobeerd Sonja op te pakken, maar de motivatie was 0. Hierna heb ik het geprobeerd met een dieet waarmee mn moeder 14 kilo af is gevallen, het Southbeach-dieet. Dit dieet draait om het gebruiken van zo min mogelijk koolhydraten en veel eiwitten. Hier ben ik echter vrij snel weer mee gestopt, ik had helemaal geen fut meer, en hoewel ik me er streng aan hield, viel nauwelijks af.

Nou ben ik een voorstander van gevarieerd eten, en ik hou dus eigenlijk niet zo van dieten waarbij bepaalde voedingsstoffen vrijwel volledig uitgesloten worden.

Ik was net op de sportschool, en stonden folders van Diplan (hehe, kom ik eindelijk bij mn echte vraag Haha! ). Ik vond dit er goed uitzien, het draait om uitgebalanceerde voeding afgestemd op jouzelf, idem voor beweging, en je hebt een personal coach (de spreekwoordelijke stok achter de deur). Het trekt me vooral aan omdat ik lichamelijk vrij zwaar werk heb, en de meeste dieten draaien erop uit dat ik op mijn werk lichamelijk minder goed presteer. Daaranast kan ik die stok achter de deur wel gebruiken, want na zo'n lange tijd aankl**ien zakt de moed me wel een beetje in de schoenen. Wat houdt me tegen: de prijs. Het is 100 euro voor 10 weken (en ik ben er al achter dat mijn sportschool daarmee een van de goedkopere aanbieders is). Dit vind ik best een hoop geld, en daarom wil ik graag ervaringen horen, goede en slechte. Dus kom maar op: heeft iemand ervaring met dit "dieet"?

knuffelpoesz

Re: Diplan; wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:07

Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar mijn zus en haar vriend wel.
Die hebben er erg veel baat bij gehad.
Ik zal even aan me zus vragen of zij ook een reactie wil geven erop. (dan speel ik het weer door hierheen)
(mits ze tijd heeft, heeft het op het moment erg druk namelijk)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 16:50

Dank je Lachen

Laura82

Re: Diplan (dieet); wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 19:35

Jammer, had gehoopt op veel reacties Knipoog Aangezien toch best veel mensen met dieten bezig zijn Lachen

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:55

Nou heb me zus even snel gesproken, ze heeft het nu wel erg druk op het moment met verhuizen en werken en weet ik veel wat allemaal nog meer.
Maar zij heeft er veel baat bij gehad, dr vriend nog veel meer.
Je schijnt heel vaak te moeten gaan eten, en je moet er een soort van gewoonte van gaan maken. Lukt je dat, dan lukt dat dieeet ook.
Ook omdat het in combi gaat met 3 uur sporten in de week, was het wel te doen allemaal.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 18:09

Bedankt dat je het even nagevraagd hebt Lachen En voor je zus veel succes met verhuizen!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 18:23

Ik weet dat het topic oud is, maar wil toch even een update geven Knipoog Inmiddels ben ik in mijn 2e week van diplan, en tot nu toe gaat het helemaal geweldig!! Iedere week krijg ik voor de hele week menu's mee, ik moet 6x per dag eten, en de "grote" maaltijden zijn behoorlijk veel ook! 's ochtends 4 boterhammen of een flinke bak yoghurt met musli, 's middags vaak 5 (!) boterhammen. 's avonds standaard 2 ons of meer groente, flink wat aardappelen en een stukje vlees of vis. tussendoor veel fruit. Voel me super, en ben al 2 kilo kwijt Haha! Makkelijk vol te houden, nooit honger, en doordat ik vaak echt vol zit, heb ik ook geen zín in "slechte" dingen. Daarnaast wordt regelmatig mijn sportprogramma aangepast, ik train nu op hartslag. Echt een aanrader!!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 20:10

Zo, dat klinkt goed! Al heb ik nooit zin om aan zoiets te beginnen. Ik zou het liefste 5 kg kwijt willen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 11:03

nou super hoor
nu goed volhouden hoor Pling
en dan kan jij van de zomer in je nieuwe figuur op het strand paraderen Haha!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 18:03

Haha, daar streef ik wel naar ja Haha! Het opeens helemaal niet meer zo ongemakkelijk vinden om in een bikini te liggen Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:06

en als je er nou mee stopt wat gebeurd er dan?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 18:19

De ervaringen van mensen die "klaar zijn" die ik ken, zijn goed. Zijn niet, of weinig, aangekomen. Het is ook eigenlijk niet echt een dieet, maar meer een proces om er weer aan te wennen om gezond en genoeg te eten. Mensen gaan vaak steeds minder eten en dan stopt de spijsvertering er gewoon mee. Daarnaast, als je de hele dag honger hebt, pak je ook sneller iets wat niet zo goed is. Natuurlijk moet je, als je eenmaal afgevallen bent, wel een beetje om je eetpatroon blijven denken, je kan dan niet opeens maar alles eten wat je wilt. Dat geldt voor elk dieet...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 19:22

even een aanvulling: Het is voor mij ook een goede manier om weer de discipline terug te krijden om voor mezelf te koken, en ritme te krijgen Knipoog Ik woon alleen, en heb als ik uit mijn werk kom niet altijd zin om te koken. Dan wordt het al gauw kant en klaar of iets makkelijks. Vaak ook veel te laat. Nu moet ik gewoon op gezette tijden eten, en moet ik koken, en nu al heb ik daar geen moeite meer mee Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:27

Kan je bv als je tijd hebt eten alvast klaar maken en invriezen,dan hoef je het smorgens alleen maar uit de vriezer te halen.Ik maak ook eten in,en dat is erg handig.Het is allemaal gezond wat in de potten zit,en als ik een keer weinig tijd heb dan pak ik zo,n pot.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 20:34

Dat deed ik wel altijd met dingen als spagetti enzo, maar aardappelen veles en groenten invriezen vind ik dan weer niet zo Knipoog