Geen tijd om gezond te eten......help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justdoit

Geen tijd om gezond te eten......help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 21:10

Mijn vriend en ik zijn in mei een snackbar/eetcafe begonnen. Het loopt best goed en hierdoor hebben we het heel erg druk. Daarnaast heb ik ook nog een fulltime baan en een paard dat aan huis staat. Het probleem is dat we gewoon geen tijd hebben om fatsoenlijk te koken/eten voor onszelf. We zijn altijd pas om half 11 thuis en in de tussentijd is het gewoon druk. Dus dan heb je echt geen tijd voor jezelf. We eten dus heel slecht, met alle gevolgen van dien, slechte weerstand, altijd moe etc.

Misschien klinkt het wel heel niet-creatief maar ik kom gewoon niet verder dan s avonds om half 11 een zak diepvries voer uit de vriezer te halen en het zo snel mogelijk op te warmen want ik wil natuurlijk ook nog een beetje relaxen voor de tv voordat ik naar bed ga.

Zijn er mensen die in eenzelfde soort situatie zitten of tips hebben?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Geen tijd om gezond te eten......help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:11

Tussen de middag warm eten een optie?

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:26

Ja inderdaad gewoon tussen de middag warm eten, buiten je werk om de tijd nemen om een maaltijd te maken, en dat mee naar de snackbar te nemen?

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:30

misschien een tijdelijk hulpje erbij
of als vrouw zijnde eerder na huis voor het eten zorgen.........

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 00:12

ik heb hetzelfde probleem... geen tijd om gezond te eten... Bloos

Ik heb sinds kort de magnetronmaaltijden van AH ontdekt... een geweldige uitkomst! In 5 minuten een complete maaltijd op tafel... Haha! Mijn favoriet is toch wel de aardappelpuree, stukjes kipfilet in tuinkruidenjus met peen en erwtjes... Vork

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 00:40

Van te voren eten maken dat je daar kan op eten.
Als is het maar een salade, je krijgt toch wat binnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 00:47

Wokken is ook een super oplossing, dan is je eten bijna net zo snel klaar als een magnetronmaaltijd, alleen dan verser en lekkerder Haha!. Verder zou je tussendoor wel fruit moeten kunnen eten. Misschien is het ook een idee om wat gezonde gerechten aan te bieden in jullie snackbar, dan zou je er tussendoor zelf een kunnen opeten of alleen bereiden en eenmaal thuis nog even opwarmen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 00:54

Kan je niemand in je omgeving aanspreken om gezond voor jullie te koken? Moeder die bv 10 porties soep wil maken zodat je die kan invriezen? Ik ken een huisvrouw die tegen betaling voor een druk gezin kookt, misschien is dat iets voor je (advertentie hangen in de AH).
Met diepvriesgroenten is niets mis, met complete kant-en-klaar echter wel (veel te zout en te veel additieven).

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:31

AH heeft tegenwoordig gezonde opwarmmaaltijden en een maalttijdsalade zelf maken is super lekker en gezond maar vooral snel klaar. Ook daarvan kun je zelfs kant en klare kopen bij de AH!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:09

Ik eet tegenwoordig ook een paar keer in de week zo'n kant en klare maaltijd van Albert Heijn. De maaltijdsalades zijn helemaal makkelijk, die hoef je alleen maar uit de koelkast te pakken en het plastic eraf te halen. Ze zijn best lekker, het is snel klaar en je hebt bijna geen afwas. Dat scheelt mij in ieder geval veel tijd als ik 's avonds na mijn werk nog 2 paarden moet doen, ben ik ook weer een beetje vroeg thuis.