Pijn aan schouder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Pijn aan schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 16:12

Sinds vorig jaar juli heb ik een steeds terugkomende pijn aan mijn schouder. Het begon allemaal toen wij een nieuwe trampoline hadden gekocht, na een aantal keer gesprongen te hebben kreeg ik ineens ontzettende steken aan de onderkant van mijn schouderblad. En sindsdien komt de pijn telkens terug; als ik veel loop, als ik steeds dezelfde beweging maak met die arm, als ik met 1 hand aan het stuur fiets, maar het allervervelendste; als ik aan tafel zit. Vorig jaar met mijn tentamens wist ik mij geen raad meer, liggen was het enige wat draaglijk was. Maar nu is het nog steeds niet over, als ik nog geen 5 min. aan tafel zit begint de pijn weer, en nu voel ik het eigenlijk contstant. Dacht eerst dat het aan mijn houding lag, maar of ik nou rechtopzit, voorovergebogen, onderuitgezakt, m'n arm op tafel of onder tafel leg, het maakt niets uit. Nu ik zo achter de computer zit, aan dezelfde tafel heb ik geen last, maar nu zit ik dan ook onderuitgezakken.

Ik heb het nu wel over pijn in mijn schouder, maar eigenlijk kan ik het niet echt goed aanwijzen waar het zit. Wel áltijd aan de linker schouder. Aan de onderkant, of juist weer bij mijn oksel (aan de rugzijde). Of meer richting mijn nek.. Ook mijn huid is gevoelig aan het worden, maar dat zal wel liggen aan de smeerseltjes. (Tantum etc.)

Misschien dat één van jullie ervaringen hiermee heeft?

Moet er wel bij zeggen dat ik volgende week naar de dokter ga, heb er al veel te lang mee rondgelopen en het kan zo echt niet meer. Huiswerk maken is al teveel, om het maar niet te hebben over het op school aan de tafels zitten.. Maar dat ik een idee krijg wat het waarschijnlijk zal zijn/wat ik kan verwachten.

Alvast bedankt. Lachen

Cassidy

Re: Pijn aan schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:14

Is het echt een spier of zit het dieper? Is het je rechter of je linker schouderblad? Als het je rechter schouderblad is zou ik een keer een afspraak maken bij een HA of hij je kan doorverwijzen naar het ZH voor een Echo. Klinkt als galstenen....

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 16:17

Voor mijn gevoel is het een spier, maar ik vind het dus heel erg moeilijk om te bepalen waar de pijn zit. Maar ik denk een spier, die rond mijn schouder loopt en vooral bij m'n oksel zit de meeste pijn als iemand mij masseert. Het is trouwens de linker schouder (en ik ben zelf rechts.)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:18

Misschien heb je wel een spierontsteking, ik zou toch even naar de HA gaan. Misschien heb je wat meer nodig dan alleen Tantum. (en je hart zit ook links).
Niet te lang mee wachten, na laten kijken!

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:44

Mmmm... dit klinkt me wel erg bekent in de oren. Nagelbijten / Gniffelen
Is het zo'n stekende, zeurende pijn die niet altijd op dezelfde plaats zit? Maar wel altijd rond je linkerschouderblad/long? Die er in 1 keer zo in kan schieten en echt heel erg veel pijn kan doen?
Soms lijkt het bijna weg, maar als je weer een andere beweging maakt voel je het gelijk weer Verdrietig

Daar heb ik de laatste tijd ook weer vaker last van gehad.
Zo in 1 keer schiet het erin. Het doet bij mij dan heel erg pijn als ik op mijn rechterzijde lig en met het uitademen. Als ik het goed warm houd met een warmtekussen wordt het wel wat minder pijnlijk.
Vaak gaat het vanzelf ook weer weg (na een paar dagen tot een paar weken) en ik weet ook niet wat het nou precies is.
Volgende week ga ik naar de longarts, dan vraag ik het hem wel...

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 16:56

Ja dat komt wel erg overeen met mijn klachten. Nagelbijten / Gniffelen Alleen heb ik er geen last van met in/uitademen. Mijn moeder dacht in eerste instantie dat het een ontsteking was afkomstig van mijn longen (ik heb chronische bronchitis, en altijd al problemen met mijn longen gehad.) Maar ik heb niet het idee dat het daarvan afkomstig is, want het komt zeker niet van mijn ademhaling af. (gelukkig..) Maar inderdaad het schiet er ineens in (altijd bij dezelfde dingen dus), en vanacht kon ik ook erg slecht slapen omdat ik te lang aan tafel had gezeten en dus weer last had.