Zal ik naar de ha gaan hiermee ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roverrr

Zal ik naar de ha gaan hiermee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 14:36

Heej, ik zit een beetje met een pijn die niet echt vovergaat en ik wee tok niet of het hoort.
Ik heb namelijk 3 jaar terug mijn linker pols gebroken. Het is zo gegaan:

Ik fieste met losse veeters van school naar huis met een vriendin. En toen kwam ik er achter
dat m'n veter om mijn trapper heen zat. Dus ik remde af en probeerde hem los te maken.
Tot ik stilstond. en opeens voelde ik mezelf omvallen. Alleen dat was dus de kant op waar
mijn veter vast zat dus ik kon niet mijn been uistrekken om mezelf tegen te houden.
Dus ik probeerde het met mijn arm. maar met de bovenkant van min hand kwam ik neer.
Waardoor dus mijn pols brak (de eerste minuut voelde ik niets, daarna wel)
Dus wij naar het ziekenhuis (ik had 5 weken daarvoor mijn andere pols gebroken na een
valpartij van een paard, dat waren slechts twijgbreukjes dat was heel snel over).
Ze dachten teneerste dat het misschien mishandeling kon zijn (tja als een vrouw met een dochter
die lijkbleek ziet, gezicht open & pls gebroken binnenoomt, en daarvoor ookal gebroken pols..)
Dus ze hebben het rechtgetrokken (heb daaran nog 8 uur moeten wachten tot ik weer naar
huis mocht).

En nu is dus mijn probleem dat ik nóg steeds last heb van mijn pols. Nu als ik een lang stuk typ.
Maar ook met paardrijden, na drie kwartier begint het echt te tintelen en vervelende zeurende
pijn. (Niet heel veel klein beetje maar echt heel lang door). Mijn gym lerares van vorig jaar
zei dat ik me niet zo moest aanstellen waardoor ik het gevoel heb dat ik teveel druk op mijn
pols heb gezet (bok springen, handstand, ringen ect..). En mijn pols staat dus ook neit helemaal
recht. Hebben meer mensen ervaring met geborken polzen. Hoelang heb jij er nog last van gehad?
Twee jaar terug zei de huisarts dat ik het wat tijd moest geven en dat het dan wel over zou zou
gaan. Maar na 2 jar ga ik me toch wel afvragen of het nog wel hoort. Het buitenste bot van mijn
linker arm is dus gebroken, en de bobbel onder de pink zegmaar (ik kan er even niet opkomen hoe
die heet..) staat scheef en steekt uit. Hij zit op de zeikant van mijn arm, en niet er op zegmaar.
Dus mijn pols is ook wat dikker dan de andere.

Groetjes Erin

Kitty84

Re: Zal ik naar de ha gaan hiermee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:45

Ik zou gewoon naar de huisarts gaan, jij vertrouwd het zelf niet...en zoals ik het lees klinkt het ook niet helemaal ok. Wie weet zit er iets niet goed.

Dus gewoon even naar de HA, dan heb je zekerheid!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:21

Jeetje dat je dat vraagt?. Als je pijn hebt en je bent onzeker ga je gewoon naar de HA die zit ervoor.

Misschien zal hij een nieuwe foto laten maken misschien wat mis met herstel van de breuk.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 17:49

ja dat is dus waar ik bang voor ben..
Dat ze mijn arm opnieuw gaan breken..

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:34

Hallo, ik heb ook ooit mijn pols gebroken gehad en dit hadden ze ook recht getrokken , spalk er om er ook nog gips van boven tot onderaan mijn vingers.
Bleef er ook last van houden en ben toen naar een ander zieken huis gegaan, daar bleek dat het verkeerd aan elkaar was gegroeid.
de enige optie was het bod doorzaagen en opnieuw aan elkaar zetten door middel van een plaat. ( het was te lang geleden om opnieuw te breken ) had dus ook 2 jaar met pijn gelopen .
ik zou er zeker naar laten kijken want daana kon ik weer lekker alles doen.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:36

Ik volg even. Ik heb het met mijn pink. GElukkig gebruik ik die niet zo veel maar als ik lang type of piano speel krijg ik ook pijn. Er zit ook een ongelooflijke bobbel op. Maar ben er nooit voor naar een dokter geweest omdat je van een pink opzich niet zo heel veel last hebt in gebruik

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:37

Gewoon naar de HA gaan! desnoods sturen ze je even door naar het ziekenhuis voor een foto.
Ik heb toen ik 8 jaar was (ben nu 26) ook eens mijn pols gebroken. (Twijgbreuk maar dan met een gespleten bot erbij) en heb toen ook in het gips gezeten.
Ik schrijf ook met die kant en af en toe had ik een tintelend en lam gevoel, en de laatste 3 jaar kon ik er soms helemaal geen kracht mee zetten af en toe, dan kreeg ik er echt gemene steken van. Ook werd ie wat warmer en was aan het eind van de dag soms wat opgezet.

Ben toen naar de HA geweest en die heeft me doorverwezen en ik bleek een haarscheurtje in het bot te hebben. Kon verder niets aan gedaan worden maar ik vond het toch wel lekker om te weten ipv onzekerheid Lachen

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 08:42

hoi hoi, ik heb vorig jaar oktober me pols gebroken gehad om 2 plekken en een scheur. Daar kan je de rest van je leven nog wel eens last van blijven houden, en het kan ook na een x aantal maanden al over zijn. Dat zei de fysio tegen mij. Je hebt verschillende oefeningen, dat is misschien is slim om te proberen, dat is een balletje en die moet je rond draaiend zien te krijgen.Weet niet hoe ik het het beste kan omschrijvn
Mijn duim brak ik toen ik 16 was, toen ik me militaire opleiding ging doen en de klimtoren in moest, werd het eerst helemaal ingetapt, zodat de druk werd verdeeld daar heb ik nog zo'n 4 jaar last van gehad,, Ik zou om fysio vragen. Je kan ook met een gewichtje van 1 of 2 kg oefenen. Je neemt hem in je hand en legt je arm op een harde ondergrond en je pols moet los zijn van die harde ondergrond, (dus hangen) en dan beweeg je je hand met gewicht langzaam op en neer... soms duurt het maanden hoor

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 21:34

onne schreef:
Hallo, ik heb ook ooit mijn pols gebroken gehad en dit hadden ze ook recht getrokken , spalk er om er ook nog gips van boven tot onderaan mijn vingers.
Bleef er ook last van houden en ben toen naar een ander zieken huis gegaan, daar bleek dat het verkeerd aan elkaar was gegroeid.
de enige optie was het bod doorzaagen en opnieuw aan elkaar zetten door middel van een plaat. ( het was te lang geleden om opnieuw te breken ) had dus ook 2 jaar met pijn gelopen .
ik zou er zeker naar laten kijken want daana kon ik weer lekker alles doen.

Dat is dus ook waarom ik eigelijk niet naar de ha durf..
Angst dat die zometten doorgezaagd word..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:39

Je hoeft niet bang te zijn dat ze je verplichten om m te laten opereren hoor. Knipoog

Ze vertellen je gewoon wat de mogelijkheden zijn en dan is het aan jou om de keuze te maken wat je ermee wilt doen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:05

Ik loop elk jaar met pijn (naja het vaakst als het zomer word), ik heb dit aan mijn linker elleboog mn elleboog is 2x gebroken geweest en is wss verkeerd gezet die 2e keer. Zeg maar als je je arm buigt zie je toch zo'n bot, nou aan mijn rechterarm zit het allemaal heel normaal, maar dat bot in me linker elleboog zit bij mij aan de zijkant en dus niet onderkant als je em buigt. (moeilijk om uit te leggen).

Even dus voor alle duidelijkheid toen mijn linkerarm gebroken zat het bot in mn elleboogholte, dat hebben ze geopereerd en de 2e keer is dus nie helemaal goed gegaan ivm dat bot nu bovenop zit, en sinds nu al jaaren krijg ik altijd last van steken in mn linkerelleboog (met name van dat bot) en kan ik vrijwel ook niet te zware dingen mee tillen enz..

Ik wil niet na de HA ik loop der al jaaren der mee, ik ben bang dat de 3e keer helemaal fout gaat en ik dan helemaal niks meer kan met mn linkerarm (ivm ie al 2x gebroken geweest is).
Ik heb wel heeele goeie fysio voor mn arm gehad (nadat het gips er af was) voor het dat me arm weer zo goe als recht werd enzo.

iig wil ik jou veel sterkte wensen hopelijk kom je der uit.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:13

Ik zou gewoon naar de HA gaan

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:49

Ik heb vorig jaar een zware enkelbreuk gehad, enkel op 3 plaatsen gebroken en kuitbeen gespleten. Schroeven erin gehad, en ik heb er ook nog wel eens last van, van die zeurende misselijkmakende pijn, en met autorijden voel ik het ook, als mijn enkel lang in dezelfde stand staat. Ik denk dat dat normale restverschijnselen zijn, maar dat je bot niet goed staat, daar klopt iets niet, ook ik zou naar de HA hiermee gaan, en idd even opnieuw foto's laten maken, staat het niet goed, kun je altijd nog beslissen wat je doet, maar de rest van je leven met pijn rondlopen werkt ook niet

annekeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:11

ik heb ook net m'n pols gebroken. een klein botje in 't gewricht. is nu 6 dagen geleden en het zit nog in een spalk. wel balen hoor, want paardrijden is er ff niet bij. ik zou wel naar de huisarts teruggaan als ik nog zo'n last had. o.k. het zal wel weer een operatie worden maar om jaren met pijn door te lopen.........nou nee. sterkte met de beslissing.

anneke

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 21:57

Ik ben dus naart de ha geweest, ik ga vrijdag naar de ortopheed..
Ik heb er nu wel erge last van, met typen, fietsen en vanalles.
Dus ik hoop echt nu wel dat ze er iets aan kunnen doen, hebben
jullie in de tussentijd tips om een beetje van de pijn af te zijn.. ?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:06

ik denk dat je niet veel meer kan doen dan het ontzien, en als het echt niet uit te houden is een paracetamol.
Sterkte, en laat je ff weten vrijdag wat ze gezegt hebben?

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:38

Ik zal zeker even naar HA gaan want je kan beter even voor de zekerheid gaan!