eenzaam door een eetstoornis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amigos_

eenzaam door een eetstoornis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 11:33

Na lang twijfelen dan toch maar even me verhaal doen.

Zoals sommige mensen die me hier kennen weten heb ik al een hele lange tijd een eetstoornis, anorexia om precies te zijn. ik heb een tijdje in het ziekenhuis doorgebracht ben daar aangekomen, maar het was er ook snel weer af.
Ik doe nu heel erg me best om aan te komen, en goed te eten. Dit gaat ook best wel redelijk.

Ik merk alleen dat ik me de laatste tijd heel eenzaam voel, door die eetstoornis ben ik heel erg in me eigen wereldje gaan leven. Alles wat ik eerst wel deed en had is er nu niet meer. Natuurlijk viel mij dat niet op maar nu ik meer me best doe weer "normaal" te zijn voel ik me soms wel heel erg alleen.

Daarbij komt dat mensen buiten vaak niet erg aardig zijn soms krijg ik behoorlijk vervelende opmerkingen naar mijn hoofd (wel net zo dat ze denken dat je het niet hoort) dingen als owh, ze lijkt wel een skelet of nou die gaat dalijk dat broodje uitkotsen zijn heel normaal. Niemand ziet dat ik dan thuis heel de nacht huil en het nog moeilijker is om wel te eten. Hierdoor durf ik ook niet echt contacten te leggen ofzo, ben altijd bang dat mensen alleen me buitenkant zien, en niet de moeite willen nemen het meisje achter dit omhulsel te leren kennen.

Moest het even van me afschrijven want voelde me vandaag heel rot. Iemand misschien een idee hoe ik me wat zekerder kan voelen, ik ben lichamelijk overigens nog niet in staat echt veel buitenshuis te doen dit maakt het misschien ook wat moeilijker weer wat mensen te leren kennen?

Tempus_Fugit

Re: eenzaam door een eetstoornis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:37

En als je nou eens wat meer op bijvoorbeeld een klein forum (dus niet echt bokt) gaat rond surfen en daar wat mensen leert kennen, omdat je zegt moeilijk buitenshuis wat te kunnen doen.

Overigens kan je natuurlijk ook gaan meeten met bokt-leden... ik denk dat daar genoeg mensen zijn die dat wel willen!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:39

Heb je eigenlijk contact met een psycholoog? Ik krijg namelijk het idee dat het bij jou nog steeds heel erg om eten draait, begeleiding van een psycholoog zou denk ik geen kwaad kunnen. Vooral als het gaat om opmerkingen van anderen, bouwen aan je zelfvertrouwen etc.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 11:44

Wendy schreef:
Heb je eigenlijk contact met een psycholoog? Ik krijg namelijk het idee dat het bij jou nog steeds heel erg om eten draait, begeleiding van een psycholoog zou denk ik geen kwaad kunnen. Vooral als het gaat om opmerkingen van anderen, bouwen aan je zelfvertrouwen etc.

Ook dit heb ik al gehad, het gaat tijden goed en dan toch weer die terug val. En over die opmerkingen het verbaasd me gewoon dat mensen zo rot tegen elkaar kunnen doen.

en hierbij gaat het eigenlijk ook niet om tips om van de eetstoornis af te komen het ging me er meer om hoe ik uit die "eenzame" cirkel kan komen. UIteindelijk leef ik nu heel geisoleerd.
Laatst bijgewerkt door Amigos_ op 07-09-07 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:48

Eerst zorgen dat je van je eetstoornis geneest! Zolang je nog met eten en afvallen bezig bent, sta je nooit goed open voor nieuwe contacten, en beter worden is nu het belangrijkste. Maar zolang je dat op de eerste plaats zet, kan het je wel heel erg helpen om ook weer meer een 'normaal' leven op te bouwen. Zodat je ook iets hebt wat je motiveert, wat jou redenen geeft om je ziekte los te laten. Want als je weinig hebt buiten dat veilige wereldje, waarom zou je er dan uit komen? Zoek andere dingen waar je voldoening uit haalt, zodat je minder steun hebt aan je eetstoornis. Ga bijvoorbeeld bij een leuke vereniging die lichamelijk niet zo zwaar is, of probeer met iemand een vriendschap op te bouwen. Weet niet of je van uitgaan houd, maar ga gewoon eens ergens wat drinken, zodat je weer wat onder de mensen komt. Jij bent degene die je situatie moet veranderen, succes!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:50

Amigos_ schreef:
Ook dit heb ik al gehad, het gaat tijden goed en dan toch weer die terug val. En over die opmerkingen het verbaasd me gewoon dat mensen zo rot tegen elkaar kunnen doen.

Tsja, welkom in de echte wereld. Zo gaat het helaas, als je afwijkt van het gemiddelde worden er rotopmerkingen gemaakt, hoe zeer dat ook kan doen.
Als ik jou was, zou ik toch weer begeleiding zoeken. Je kunt echt niet verwachten dat het altijd goed blijft gaan met je en het is heel belangrijk dat je goed voor jezelf zorgt.

Ik heb trouwens zelf ook een eetstoornis, boulimia. Nu heb ik er weinig last van, maar er zijn perioden geweest dat het heel heftig was. Wel moet ik altijd op blijven letten dat het gewoon goed met me gaat. Als het niet lekker gaat, krijg ik vaak een terugval. Nu weet ik waar ik op moet letten, en ik schaam me ook niet als ik dan weer hulp nodig heb. Iedereen heeft weleens hulp nodig, het is echt geen schande om weer hulp te zoeken.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 11:51

Lindy schreef:
Eerst zorgen dat je van je eetstoornis geneest! Zolang je nog met eten en afvallen bezig bent, sta je nooit goed open voor nieuwe contacten, en beter worden is nu het belangrijkste. Maar zolang je dat op de eerste plaats zet, kan het je wel heel erg helpen om ook weer meer een 'normaal' leven op te bouwen. Zodat je ook iets hebt wat je motiveert, wat jou redenen geeft om je ziekte los te laten. Want als je weinig hebt buiten dat veilige wereldje, waarom zou je er dan uit komen? Zoek andere dingen waar je voldoening uit haalt, zodat je minder steun hebt aan je eetstoornis. Ga bijvoorbeeld bij een leuke vereniging die lichamelijk niet zo zwaar is, of probeer met iemand een vriendschap op te bouwen. Weet niet of je van uitgaan houd, maar ga gewoon eens ergens wat drinken, zodat je weer wat onder de mensen komt. Jij bent degene die je situatie moet veranderen, succes!

Ja dat is ook zo, genezen is uiteindelijk het belangrijkste. Misschien wil ik wel teveel weer me oude leventje terug en kan ik beter eerst rustig aandoen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:52

Genezen van een eetstoornis is voor de meerderheid een illusie. Helemaal genezen is voor de meesten gewoon niet mogelijk. Wat wel mogelijk is, is om de boel onder controle te krijgen en te houden.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 11:55

Wendy schreef:
Genezen van een eetstoornis is voor de meerderheid een illusie. Helemaal genezen is voor de meesten gewoon niet mogelijk. Wat wel mogelijk is, is om de boel onder controle te krijgen en te houden.

Klopt nou toch bedankt voor jullie reacties, had ff een rotbui en moest het kwijt.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:56

Ach ach arme meiden,anorexia...boulimia???Helaas kan ik jullie ook niet helpen,dat moeten jullie zelf doen.Maar dat het beslist niet makkelijk is,dat is een vaststaand feit!! Verdrietig Ach gut
Ik kan jullie helaas alleen maar heel veel wijsheid en sterkte toe wensen.Geef het gevecht NIET zo snel op hoor!! Doei! Doei!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:57

Amigos_ schreef:
Wendy schreef:

Klopt nou toch bedankt voor jullie reacties, had ff een rotbui en moest het kwijt.

Is toch niks mis mee? Succes ermee... ook dit soort dingen horen erbij, je komt er volgens mij echt wel uit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:05

Misschien is het leuk om een soort knutselclubje te starten (ik noem maar iets: kaarten maken, sieraden maken, kleding maken...?) waarbij je wekelijks bij iemand anders van de club met een groepje gaat knutselen? Is volgens mij via internet best op te zetten! Je hebt dan al een aanknopingspunt om over te praten en weet je niet wat je moet zeggen op zo'n moment dan ben je gewoon aan het werk met je frutsels.
Ofzoiets hoor, hoeft niet knutselen te zijn, maar ik vond het een beetje maf om nu bijv. een kookclub te opperen.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 16:15

Urielle schreef:
Misschien is het leuk om een soort knutselclubje te starten (ik noem maar iets: kaarten maken, sieraden maken, kleding maken...?) waarbij je wekelijks bij iemand anders van de club met een groepje gaat knutselen? Is volgens mij via internet best op te zetten! Je hebt dan al een aanknopingspunt om over te praten en weet je niet wat je moet zeggen op zo'n moment dan ben je gewoon aan het werk met je frutsels.
Ofzoiets hoor, hoeft niet knutselen te zijn, maar ik vond het een beetje maf om nu bijv. een kookclub te opperen.

misschien is zoiets wel een idee (t word idd geen kookclubje) en knutselen ben ik ook niet echt goed in maar alles is te leren denk ik dan maar. Thanx voor je idee ga er eens even over nadenken Haha!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:34

Amigos_ schreef:
Hierdoor durf ik ook niet echt contacten te leggen ofzo, ben altijd bang dat mensen alleen me buitenkant zien, en niet de moeite willen nemen het meisje achter dit omhulsel te leren kennen.

Onzekerheid...
Iemand heeft mij ooit een wijze les geleerd. Ik had namelijk ook altijd het gevoel "bekeken" te worden. Maar, kijk je allemaal niet naar mensen op straat?
Iedereen heeft mensen achter zich staan die van ze houden. Denk aan je ouders. Besteed daar je aandacht aan en laat de rest maar lekker denken.

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 16:38

astridastrid schreef:
Amigos_ schreef:
Hierdoor durf ik ook niet echt contacten te leggen ofzo, ben altijd bang dat mensen alleen me buitenkant zien, en niet de moeite willen nemen het meisje achter dit omhulsel te leren kennen.

Onzekerheid...
Iemand heeft mij ooit een wijze les geleerd. Ik had namelijk ook altijd het gevoel "bekeken" te worden. Maar, kijk je allemaal niet naar mensen op straat?
Iedereen heeft mensen achter zich staan die van ze houden. Denk aan je ouders. Besteed daar je aandacht aan en laat de rest maar lekker denken.

Ik weet ergens wel dat je hier helemaal gelijk in hebt, maar het is best moeilijk om dat te onthouden als ik buiten loop. Bloos

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:38

meisje toch , snap dat het heel moeilijk is
wil wel even zeg dat ik het heel goed van je vind dat je er zo mee aan de gang bent
om gezond te eten en beter te worden, of in ieder geval de controle te houden ...super Ach gut

wat betreft eenzaamheid ...sja , ik denk eingelijk dat het best wel een teken van beter willen worden en goed op weg zijn is dat je dus echt op zoek wil naar mensen waarmee je bevriend zou kunnen worden, dat je weer naar buiten wil ..
ik begrijp hel goed wat je bedoelt met dat mensen niet zo aardig kunnen zijn , een opmerking over hoe je eruit ziet ..te dun ..die komt hard aan ...
dat is idd een stuk onzekerheid , wat het moeilijker maakt om lekker de deur uit te gaan en "normale" dingen te gaan doen

misschien dat je idd via een forum , bokt of een ander eens aan de babbel raakt met iemand, en daar eens mee af spreekt,
of misschien dat je vrienden hebt met wie je weer contact op zou kunnen nmen , om te kijken of jullie nog met elkaar uit de voeten kunnen?

en een psycholoog zou ook kunnen hlpen , ik weet dta mijn onzekerheid een heel stuk minder is sinds ik hulp heb gehad hiermee (tis nog steeds niet bar veel , maar het is tegenwoordig wel te doen) want het is toch die onzekerheid die je de baas moet gaan zien te zijn waardoor je op alle fronten weer een hoop meer gaat durven doen

je mag me trouwens altijd pmmen als je je hart eens wilt luchten

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 11:35

draumpje schreef:
meisje toch , snap dat het heel moeilijk is
wil wel even zeg dat ik het heel goed van je vind dat je er zo mee aan de gang bent
om gezond te eten en beter te worden, of in ieder geval de controle te houden ...super Ach gut

wat betreft eenzaamheid ...sja , ik denk eingelijk dat het best wel een teken van beter willen worden en goed op weg zijn is dat je dus echt op zoek wil naar mensen waarmee je bevriend zou kunnen worden, dat je weer naar buiten wil ..
ik begrijp hel goed wat je bedoelt met dat mensen niet zo aardig kunnen zijn , een opmerking over hoe je eruit ziet ..te dun ..die komt hard aan ...
dat is idd een stuk onzekerheid , wat het moeilijker maakt om lekker de deur uit te gaan en "normale" dingen te gaan doen

misschien dat je idd via een forum , bokt of een ander eens aan de babbel raakt met iemand, en daar eens mee af spreekt,
of misschien dat je vrienden hebt met wie je weer contact op zou kunnen nmen , om te kijken of jullie nog met elkaar uit de voeten kunnen?

en een psycholoog zou ook kunnen hlpen , ik weet dta mijn onzekerheid een heel stuk minder is sinds ik hulp heb gehad hiermee (tis nog steeds niet bar veel , maar het is tegenwoordig wel te doen) want het is toch die onzekerheid die je de baas moet gaan zien te zijn waardoor je op alle fronten weer een hoop meer gaat durven doen

je mag me trouwens altijd pmmen als je je hart eens wilt luchten

Bedankt voor je berichtje, je hebt goed verwoord wat ik eigenlijk wil. Nou het word een lange weg en ik zal voorlopig ook niet heel vrij zijn in met mensen praten maar doe wel me best.

Haha! Dat is toch het fijne van i-net, hier durf ik wel redelijk "vrij" te zijn en ook om mezelf te zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:57

Amigos_ schreef:
Bedankt voor je berichtje, je hebt goed verwoord wat ik eigenlijk wil. Nou het word een lange weg en ik zal voorlopig ook niet heel vrij zijn in met mensen praten maar doe wel me best.

Haha! Dat is toch het fijne van i-net, hier durf ik wel redelijk "vrij" te zijn en ook om mezelf te zijn.

heeft bij mij lang geduurt voor ik het een beetje kon verwoorden hoor Knipoog
ik weet hoe eenzaam je je door een eetstoornis/probleem kunt gaan voelen ...
bij mij gaat het tegenwoordig best goed kwa contacten leggen (contacten onderhouden is weer een ander verhaal ...dat blijft moeilijk Tong uitsteken )

het zal idd best nog wel een tijdje duren , en meer dan je best kun je niet doen ...
maar je wil wel , dus dat komt wel goed...gewoon volhouden Lachen en telkens een stapje vooruit