Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cassidy schreef:Heeft je HA roentgenogen dat hij kon constateren dat het een cyste is?
Ik zou nog een keer teruggaan en om een biopsie vragen. Borstkanker kan op hele jonge leeftijd de kop opsteken!
stefje schreef:Een cyste blijft meestal aanwezig, ik heb er een meer dan 15 jaar gehad. Bij mij veranderde hij echter niet van vorm of plaats, ik heb dat ook nog nooit gehoord. Dring aan op onderzoek in ziekenhuis, dus een echo of mammo, een bioptie hoeft niet vervelend te zijn (en doen ze alleen als de mammo iets verdachts laat zien) die wordt nl. netjes verdoofd, is eerder vervelend gevoel omdat ze nogal druk kunnen uitoefenen. Loop niet door met twijfel maar laat het gewoon goed checken. Ik spreek helaas uit ervaring (borstkanker sinds vorig jaar november, nu belangrijkste behandelingen voorbij, de cyste had daar trouwens niets mee te maken).
Trouwens vreemd dat je huisarts kan voelen dat het een cyste is, volgens mij is dat alleen op foto's te zien... is nl. vocht, geen weefsel, maar het verschil is volgens mij niet te voelen.
Een cyste kan opengaan en daardoor loopt het vocht eruit en wordt opgenomen door je lichaam, ofwel door bijv. een punctie opengaan en weggaan, maar volgens mij gebeurt dit niet zo vaak.