lage lichaamstemperatuur

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

lage lichaamstemperatuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 16:56

Zijn er meer bokkers die dat hebben, mijn dochter zit op 36 graden en heeft het nu al koud.Wat moet dat van de winter worden,overal zie ik leuke truitjes maar alleen fleece houd haar warm.Ze koelt ook altijd snel af, en dat moet ik goed in de gaten houden.

verootjoo

Re: lage lichaamstemperatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:11

Mijn lichaamstemperatuur is ook standaard 36 graden Nagelbijten / Gniffelen Ik heb wel een idee dat het een kwestie van gewenning is. Als je nu al begint met de fleecetruien heb je in de winter een probleem.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:21

Mijn lichaamstemperatuur is ook ongeveer 36°C ... Als ik rond 37°C zit voel ik me al grieperig.
Ik heb er niet echt last van, buiten dat ik het snel koud heb. Ik heb nu ook al soms de neiging om een trui aan te trekken
en een sjaal om te doen, terwijl de meeste mensen nog met een t-shirt rondlopen. Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 13:31

Temperatuur is gewoonlijk niet constant en loopt naar de avond toe op.
Verder heeft een lage temperatuur vaak te maken met ondergewicht (gebrek aan vet, dat immers isoleert) of lage bloeddruk of langzame stofwisseling of en combinatie van dingen.
Dat laatste kun je wat aan doen door sporten, dan gaat je stofwisseling versnellen en wordt je in elk geval tijdens het sporten warmer. Haha!
Het si overigens niet schadelijk, en je kunt je harden tegen koude of gewoon kleren dragen met lange mauwen, niks mis mee. Overigens wordt je warmer als je handen, voeten en hoofd maar warm zijn, dus sokken dragen kan al veel helpen, en een petje.