Al meer dan een maand verkouden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Al meer dan een maand verkouden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 00:07

Ik ben dus al meer dan een maand verkouden Scheve mond moet regelmatig niezen, neus zit telkens dicht of hij blijft maar lopen. Ik ben dus al een maand lang aan het snotteren en ben het een beetje zat. Vooral op mijn werk is het nogal vervelend, ik werk ik periodes van 4 uur, ik zit die 4 uur dan achter een computer. Zodra ik ga lopen merk ik dat mn neus weer wat open gaan, maar zodra ik zit is hij weer dicht. Snuiten heeft ook geen zin, 10 minuten later is alles weer terug.

Ik gebruik wel gewoon neusspray als mijn neus dicht zit (behalve op werk, dan kan ik wel aan de gang blijven Nagelbijten / Gniffelen ) want anders gaat hij gewoon niet open.

Heb er nog niet echt hoofdpijn van gekregen, het scheelt dat er meestal maar 1 kant vast zit en niet mn hele neus (al gebeurd dit af en toe ook, met name 's nachts Nagelbijten / Gniffelen ).

Ik ben nergens allergisch voor, dat is het dus ook niet...

Zat er overigens wel aan te denken om misschien even langs de huisarts te gaan, maar zou die er wat aan kunnen doen?

Hebben jullie misschien tips?

Groetjes Jenn

Guinevere

Re: Al meer dan een maand verkouden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 02:04

Begrijp ik het goed dat je neus het ergste is tijdens je werk? Misschien heb je last van de airconditioner? Ik zit ook gelijk helemaal dicht als ik te dicht bij de a/c zit.

Het gebruik van veel neussprays over langere termijn wordt trouwens afgeraden, omdat je er dan afhankelijk van wordt. Ik weet niet wat je gebruikt, maar als je naar de HA gaat zou ik het daar zeker met hem/haar over hebben.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:55

Was zeg ik nou steeds. Nors opkijken
Gewoon even langs de HA gaan. Net wat Guinevere als zegt, je kan afhankelijk van je neusspray worden.

Dus, niet meer zeuren en gewoon even langs gaan. Vork

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:45

Even langs de huisarts gaan inderdaad.
als je al een maand lang neusspray gebruikt is dat ook niet goed...
Geloof dat je dat maximaal 10 tot 14 dagen achter elkaar mag gebruiken.
Meisje van mijn werk had dat ook, bij haar moesten toen haar amandelen geknipt geloof ik.
of iets anders aan haar neus geopereerd.

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:27

bij ons in de famillie loopt ook altijd iedereen te snotteren,mijn zusje is al haar hele leven verkouden,ook vaak met dr naar de dokter geweest,maar helpt niet,ook al operaties gehad zelfs! kan je nagaan! alleen tegen de verkoudheid,maargoed elke dag medicijnen dus,het is ook wel irritant hoor,kind kan snurken! :S niet normaal.en in andere mensen aantsteken is ze ook heel goed in Boos! maargoed,bij mij helpt neusspray wel goed,dan heb ik er voor de rest van de dag geen last meer van,maar na een tijdje gaat het vanzelf wel over Knipoog (bij wij athans )

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:24

Mijn broertje had precies hetzelfde.
Hij gebruikte ook constant neusspray, hij was er aan verslaafd.
Hij is naar de huisarts gegaan en daar heeft hij een andere speciale neusspray gekregen en volgens mij nog iets.
Nu is het over.
Dus advies : Even langs de huisarts.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 22:10

Ben er gelukkig niet verslaafd aan Nagelbijten / Gniffelen vind dat spul vreselijk. Gelukkig hoef ik het nu niet zo vaak meer te gebruiken. Meestal alleen even 1x 's ochtends als ik wakker word en mn neus zit potdicht. Ik begin gelukkig ook al minder te snotteren, ook erg fijn voor mn omgeving Schijnheilig

Het gaat nu steeds beter, dus wacht nog even met de huisarts Lachen

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:56

Virusje, gaat vanzelf over. Zegt mijn huisarts altijd.
Ja ook na 4 weken. Zelfs toen ik een keer naar 13 uiteindelijk maar naar de huisarts ging werd ik nog uitgelachen dat ik met zoiets kwam. Scheve mond
Maar als je iets niet vertrouwd moet je echt gaan hoor. Mijn zus ging ook eens niet toen ze al een tijdje hoeste omdat de huisarts het altijd afschuift met 'virusje, gaat vanzelf over'. En uiteindelijk had ze een flinke longonsteking te pakken.
Met dat snot in je neus kan je ook voorhoofdholte ontsteking krijgen dus opletten of je niet te veel hoofdpijn krijgt.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 16:13

Hoofdpijn heb ik (gelukkig) totaal geen last van. Lachen

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:01

Je heb PM Lachen

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:05

ben ondertussen ook al 2 wkn verkouden moest laatst voor iets anders bij de HA zijn en die zei ook al: gaat vanzelf over...
Neuspray mag je maar 7 dgn achter elkaar gebruiken, anders kan het je luchtwegen gaan irriteren.
Je kunt er wel een zoutoplossing indruppelen dat kan geen kwaad (zijn trouwens ook kant en klaar te koop)
Verders kun je nog stomen en gewoon heel veel geduld hebben...het gaat vanzelf over...

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:12

Hier geschiedenis verstopte deus; hou het maanden vol met stomen (gewoon heet water) en af en toe kinderneusspray. Als het echt niet meer lukt (ben asmatisch dus lang door mijn mond ademen hou ik ook niet vol) dan ga ik even langs de HA voor een kuurtje ontstekingsremmer en dan kan ik er weer minimaal 1 jaar tegenaan.

Maar met 4 wkn zou ik het nog even aankijken als ik jou was!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 13:47

@LaraCroft: bedankt voor je pm! Ik zal meteen even dat topic doorlezen Lachen

@deschels: Ik heb tot nu toe nog geen last van m'n luchtwegen. Het enige waar ik last van heb ik dat mn neus óf vol zit óf het blijft maar lopen.

@sambagirl: Ben idd van plan om te gaan stomen als het zo door blijft gaan. Lachen Misschien vanavond al even.

Ik mag overigens geen neusspray meer gebruiken van mn ouders Clown Nu es kijken hoe het zonder gaat. Vannacht wel ik weet niet hoevaak wakker geworden met een droge mond Scheve mond
En vandaag op werk was een hel, gelukkig zodra ik ga lopen of iig weer even buiten ben geweest gaat het weer. Lachen