Verhaalsonderzoek na ongeluk paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mag

Verhaalsonderzoek na ongeluk paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 20:58

(hoop dat dit hier goed staat)

Ik ben begin maart van mijn paard gevallen met les (van de vereniging). Hierbij heb ik mijn rug gebroken en enkele dagen in het ziekenhuis gelegen, moeten revalideren enz. enz. (nu gaat alles gelukkig weer goed)
Dit paard is niet van mij zelf maar rijd ik voor iemand.
Nu heb ik een formulier verhaalsonderzoek binnen gekregen waarop ik in moet vullen hoe het ongeluk gebeurd is en of het mijn eigen paard is. Nu ben ik bang dat ze de kosten op de eigenaar willen gaan verhalen dit wil ik niet (weet niet of de eigenaar goed verzekerd is). Kan ik dan beter invullen dat het mijn eigen paard was (of word dat gezien als fraude??)
Ik vind dit erg lastig! Iemand die mij kan adviseren? (er staat wel bij dat ik de kosten zowiezo wel terug krijg)

Kath_

Re: Verhaalsonderzoek na ongeluk paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:04

Iets neerzetten wat niet klopt is fraude..

Wat vindt de eigenaar hiervan?

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:05

Overleg het anders even met de eigenaar!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:07

Denk dat ze de ziektekosten op de eigenaar willen verhalen. Ik zou tegen de eigenaar zeggen dat dit speelt en sowieso niet liegen. Waarschijnlijk kan dat via haar WA geregeld worden. Kost haar dan niets.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 21:07

ja dat weet ik niet
zal ze is bellen om te vragen wat ik er mee aan moet.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 21:15

Moet je een aparte verzekering afsluiten als er iemand anders op jouw paard rijd? Of zit dat standaard in een WA verzekering die iedereen (verplicht) heeft. (ik heb hier echt helemaal geen verstand van.....)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:31

Over het algemeen dekt de AVP (vroeger WA) dit gewoon. Iets anders invullen dan de waarheid zou ik niet doen, het is zoals het is. En als jij op het paard van iemand anders rijdt, zit daar nu eenmaal die aansprakelijkheid aan vast (tenzij aantoonbaar wordt dat je zelf iets verwijtbaar heb gedaan geloof ik).

P.s. LDRD zit in de verzekeringen & paarden, voor specifieke vragen kan je vast wel bij haar via pb terecht Knipoog

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:57

Zeker niet liegen, straks kan je het zelf betalen...
Ik vind het de taak van de eigenaar om te zorgen dat je goed verzekerd bent...

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:58

Niet liegen! Zeker niet over zo iets groots als het eigendom van dat paard, de kans dat ze daar achter komen is levensgroot en dan heb je pas echt een probleem.

Het gaat echt even niet over of jij wil dat het geld verhaald wordt op de eigenaar van het paard. Als het goed is is hij/zij gewoon verzekerd en hoeft dit dus niet uit eigen zak te betalen. Dat zijn de risico's van een ander op je paard laten rijden.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:14

Zeker niet liegen!!!! Dan pleeg je fraude, waar je voor vervolgt kan worden...!

Ik weet niet of je als eigenaar anders verzekerd moet zijn als andere mensen je paard rijden...
Als het goed is is hij/zij gewoon verzekerd...

Ik heb wel zoiets van: als er iets gebeurd terwijl IK met Syts bezig ben, dan ben IK verantwoordelijk voor hetgeen gebeurd is... Ookal is hij niet van mij...
Dus als ik van Syts val en iets breek... Dan is het mijn verantwoordelijkheid en niet die van zijn eigenaresse...

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 15:32

He mag,
Eigenaar blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor wat het paard aanricht heb ik wel eens gehoord.

Mijn ervaring: Als ik toen die tijd van het paard van een ander was afgevallen had de verzekering van mijn werkgever op die eigenaar verhaal gehaalt (ook al was dat een paard van de werkgever), nu was dat niet aan de orde omdat het mijn eigen paard in mijn eigen tijd was.

Ik zou er ook zeker niet over liegen, en eens contact opnemen met de eigenaar.

Verder alles goed tegenwoordig?

mag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 15:43

Hey ja alles gaat weer prima net weer een lekker buitenritje gemaakt. Ik ga het idd maar eerlijk vertellen. Wil iig zeker geen fraude plegen (krijg ik straks niks meer vergoed). Even afwachten hoe het nu allemaal gaat lopen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:41

De eigenaar van het paard hoort gewoon verzekerd te zijn. Lijkt mij dat als je iemand anders op je paard laat rijden, je hier wel goed voor hebt gezorgd. Je zou nog eens iemand levenslang letsel veroorzaken met je paard, dat kan in de miljoenen lopen.