Jeuk!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieke__

Jeuk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 18:33

Ik heb de laatste tijd ontzettende jeuk op m'n hoofd. M'n moeder heeft al gecontroleerd op luizen en ik heb ook geen wondjes op m'n hoofd dat zou kunnen jeuken.

Iemand enig idee hoe dit komt?

x

Fielychi

Re: Jeuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:41

Hm, heb ik ook als ik geen anti-roos shampoo gebruik.
Hoewel ik dan geen last heb van roos.
Misschien dat eens proberen?? Lachen

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 20:02

Fielychi schreef:
Hm, heb ik ook als ik geen anti-roos shampoo gebruik.
Hoewel ik dan geen last heb van roos.
Misschien dat eens proberen?? Lachen

Ja dat kan ik wel proberen. Wilde ook al tee trea olie in m'n shampoo doen, maar ik probeer eerst wel anti-roos Knipoog

x

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:07

Zeker weten dat het geen luizen zijn? Die zul je niet zo een twee drie herkennen, zeker met dik haar ben je daar wel even mee bezig. Het beste is om een netenkammetje te kopen en hier je hele haar mee door te kammen. Luizen herken je door plakkerige, miniscule eitjes die aan je haren vastplakken.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 20:21

WildChild schreef:
Zeker weten dat het geen luizen zijn? Die zul je niet zo een twee drie herkennen, zeker met dik haar ben je daar wel even mee bezig. Het beste is om een netenkammetje te kopen en hier je hele haar mee door te kammen. Luizen herken je door plakkerige, miniscule eitjes die aan je haren vastplakken.

M'n moeder heeft het gecontroleerd en aangezien ik blond en dun haar heb, zou je ze toch wel herkennen. Ik vraag m'n moeder morgen nog wel even of ze nog 1x wil controleren en anders ga ik aan de anti-roos shampoo.

x

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:25

_Armstrong_ schreef:
WildChild schreef:

M'n moeder heeft het gecontroleerd en aangezien ik blond en dun haar heb, zou je ze toch wel herkennen. Ik vraag m'n moeder morgen nog wel even of ze nog 1x wil controleren en anders ga ik aan de anti-roos shampoo.

x

Sorry, maar als je dan toch gaat shampoo-en zou ik eerder aan de anti-luis shampoo gaan. Als je geen tekenen van roos hebt lijkt het me sterk dat dat de oorzaak van je jeuk is. Roos zie je erg goed als je bijv. een zwart shirtje aan hebt. Luizenshamoo is gewoon te halen bij de apotheek en is verder niet schadelijk. Overigens maakt het niet uit of je blond haar hebt, de luizen zelf zijn vaak niet te zien. Ze leggen hele lichte, bijna doorzichtige miniscule eitjes. Deze kun je alleen herkennen als je je haar helemaal uitkamt met een netenkam. Iedere keer als je een streng haar door de kam hebt gehaald kijk je op de kam wat er achter is gebleven. Deze eitjes zou je snel genoeg moeten herkennen.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 20:26

Nou voor zover ik weet, heb ik dus geen luis. En ook geen roos, dus heb echt geen idee waar die jeuk van kan komen, dus vraag me af of anti-luis shamppo helpt.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:27

er zijn wel meer redenen waarom je jeuk op je hoofd kan hebben hoor. Ik heb t wel eens gehad van een andere shampoo waar ik blijkbaar niet tegen kon. Toen had ik ook geen bultjes ofzo, maar ik jeukte m'n hoofd echt bijna kapot. Dus het kan van alles zijn.

Janna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:36

Ik had eerst ookaltijd erge jeuk en toen ben ik eerst aan de anti-roos gegaan, hielp ook niet, had juist het idee dat ik er meer jeuk van kreeg. Dus toen aan de geurvrij/zeepvrij/kleurvrij/ph neutrale shampoo gedaan iets van Neutral ofzoiets en dat werkt nogsteeds heel goed. Ik merk het ook meteen als ik mijn haren met andere shampoo was Lachen

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:56

Hm, ik zie in je profiel staan dat je huisdieren hebt.
Misschien een beetje een beledigende vraag, maar zeker niet zo bedoeld: kunnen het vlooien zijn..? Bloos

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 20:58

Fielychi schreef:
Hm, ik zie in je profiel staan dat je huisdieren hebt.
Misschien een beetje een beledigende vraag, maar zeker niet zo bedoeld: kunnen het vlooien zijn..? Bloos

Hahaha, daar had ik niet eens aan gedacht. Voor zover ik weet heeft mijn hond geen vlooien, maar ik laat morgen m'n moeder even controleren Knipoog

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:00

Ik heb het ook gehad!! Sinds ik brandnetelshampoo gebruik van de groene winkel geen last meer gehad, en het is echt superfijne shampoo en ruikt lekker, je haar gaat er niet van pluizen, heb geen conditioner nodig en hoef als het droog is ook niks in mn haar te doen.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:01

Gelukkig kan je erom lachen! Nagelbijten / Gniffelen
Je ziet ze vaak ook niet, er hoeft maar een beginnende kolonie te zijn. Ze springen zo weer weg, dus tja...