brrrr... op dieet en ZO ontzettend koud!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

brrrr... op dieet en ZO ontzettend koud!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 18:02

Ik zit echt de hele dag te rillen, met fleecetrui aan en al, en het is toch echt niet dat ik op een of ander anorectisch dieet zit.
Ik eet regelmatig crackers enzo.

Worden suikers en vetten (die ik probeer te mijden) makkelijker omgezet in warmte ofzo?

Prrrr

Re: brrrr... op dieet en ZO ontzettend koud!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:03

Kou lijden hoort wel bij afvallen... nare bijkomstigheid.

Lekker veel thee drinken, scheelt een hoop. Krijg je ook meteen je vocht binnen. Sterkte!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 18:04

Goed idee, ik ga gelijk een kop thee zetten.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:06

het hoort er eenmaal bij maar alleen crackers eten lijkt me ook niet goed. Drink inderdaadt thee of koffie.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:13

Het weer is ook opeens guur dus dan krijg je het dubbel zo koud.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:13

Ach gossie...arme stumper. En de winter moet nog komen!
Dat wordt van de winter 4 truien, 2 jassen, warme muts en minstens 2 paar handschoenen aan!
Nee hoor, maar misschien een koutje onder de leden??? Het heerst heel erg momenteel.
Maar als je het echt zo koud hebt is het natuurlijk niet goed he!! Toch maar iets meer dan crackers eten hoor. Zodirekt stort je helemaal in en dan is er weer een modje ( bemiddelaar) die er mee op moet houden, en dat kunnen we niet hebben!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 18:42

hahaha, ik stop niet zo snel hoor, het bevalt me prima Haha!
Ik eet vooral crackers omdat die een redelijk gevoel van vulling geven en het hoort bij de weinige dingen die ik lust (behalve heel ongezonde dingen). Maar misschien idd combi dieet, weer, misschien een koutje - dat laatste hoop ik niet Clown
Maar met een kopje thee erbij ben ik alweer opgefleurd, thanks voor alle steun Lachen

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:53

Ik ben sinds een week ook aan het 'opletten' op mn eten.
Ik eet ook geen snoep en koek meer enz. En ik had het me vandaag toch een partij koud!!
Het hoort idd bij dieten maar het is nu ook wel echt koud geworden buiten.
Even doorzetten en je warm aankleden Lachen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:05

Ik ben niet aan het dieeten, maar sinds ik een stuk minder weeg heb ik het ook koud als het onder de 23 graden is ...

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:15

Dat hoort echt bij het afvallen Knipoog Ik heb er ook altijd last van, helemaal met dit weer *kijkt boos naar buiten*.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:18

Luuz schreef:
Ik ben sinds een week ook aan het 'opletten' op mn eten.
Ik eet ook geen snoep en koek meer enz. En ik had het me vandaag toch een partij koud!!
Het hoort idd bij dieten maar het is nu ook wel echt koud geworden buiten.
Even doorzetten en je warm aankleden Lachen

Dit heb ik ook idd! Echt niet goed.. Vork

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 23:48

Hmm, ben zo'n 10 kg afgevallen maar heb het nog niet echt koud gehad..... Maaaaaar misschien komt dat door het feit dat het hier nauwlijks onder de 30 graden komt Tong uitsteken En ik me kapot werk dagelijks op een paardenstal Haha!

Niet helemaal eerlijk, s'ochtends is het best fris en dan heb ik idd een fleece jasje aan Ja

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 23:51

Skitter schreef:
Hmm, ben zo'n 10 kg afgevallen maar heb het nog niet echt koud gehad..... Maaaaaar misschien komt dat door het feit dat het hier nauwlijks onder de 30 graden komt Tong uitsteken En ik me kapot werk dagelijks op een paardenstal Haha!

Niet helemaal eerlijk, s'ochtends is het best fris en dan heb ik idd een fleece jasje aan Ja

Vermoedelijk ben je dan afgevallen door vooral meer te bewegen. Afvallen in de combinatie met minder eten levert vaak kou lijden op. Ik heb zo vaak aan mijn lijf willen vertellen dat er MEER dan genoeg vet was om te verbranden zodat ik het gewoon behaaglijk zou hebben, maar nee hoor Pling

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 23:53

Ik heb t niet koud hoor, barst alleen bij tijd en wijle van de energie en dat komt denk ik doordat ik mezelf nu dwing op regelmatige tijden te eten...ik was echt een drama namelijk!

Veel thee drinken, kan geen kwaad en lekker warm!!! Geen warme chocomelk hoor, das funest.

Oh en uitmesten doet wonderen, dan heb ik het zo nog een uur warm erna....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 23:55

Skitter schreef:
En ik me kapot werk dagelijks op een paardenstal Haha!

Dat telt niet, toen ik nog op stal werkte, woog ik 45 Clown En toen ik begon met afvallen 78. Ik weet hoeveel nu want ik ben al even bezig.

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 00:04

Pff 45 kilo, dat is wel érg weinig!
Misschien helpt het wel als je flink sport. Daar krijg je het vaak toch wel warm van.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 02:09

Urielle schreef:
Ik zit echt de hele dag te rillen, met fleecetrui aan en al, en het is toch echt niet dat ik op een of ander anorectisch dieet zit.

Dat klinkt echt niet goed. Crackers zijn nou niet echt wat je noemt voedzaam. Misschien is het een goed idee om een keer een bezoekje te brengen aan een dieetiste zodat je zeker wat dat je wel genoeg binnenkrijgt en dat je dieet gevarieerd genoeg is?

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:33

Wat heel veel scheelt: zorgen dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt, dan krijg je het niet koud. Magere kwark, yoghurt of andere zuivelprodukten, eieren, 20+kaas, magere vleeswaren en vleessoorten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:36

Urielle schreef:

Worden suikers en vetten (die ik probeer te mijden) makkelijker omgezet in warmte ofzo?

Ik heb geen idee waardoor het komt, maar toen ik aan het dieten was had ik het ook ontzettend koud! En ik ben zowiezo al een koukleum!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 08:42

O, ik eet ook wel een klein beetje avondeten hoor Haha! Het is niet dat ik alleen maar crackers binnenkrijg Knipoog

Diëtiste is op zich een goed idee maar ik heb ook echt geen idee, wie, waar, hoe duur enzo. Plus dat ik echt heel veel dingen niet lust en mijn 'verteringsstelsel' schijnbaar nogal apart werkt want als ik van die online dieetmenu's probeer ben ik binnen de kortste keren geen nijlpaard maar een zeekoe Nagelbijten / Gniffelen
Ik eet nu over de dag heen regelmatig een cracker en dan eet ik wat (vegetarisch) avondeten. Als ik een vol gevoel heb van cracker durf ik ook nog wel iets van fruit te pakken, maar dan moet ik vol zitten want ik krijg van fruit altijd razende honger en vooral: vreetbuien.

Amina, ik ben dan ook vrij klein en als je zo'n 12 uur zwaar fysiek werk doet, daarna nog verschillende paarden gaat rijden en daarbij geen tijd hebt om te gaan zitten snaaien, gaat het hard met afvallen Knipoog Dus dat was nou ook niet echt mijn eigen verdienste hoor hahaha!

Sandra, ik lust geen zuivel en ik ben vegetarisch gaan eten. Vlees is stiekem ook een behoorlijke dikmaker heb ik al ondervonden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:46

ben je helemaal vegetarier? of eet je stiekem wel vis Knipoog
anders zou je nog een salade kunnen maken met tonijn of iets dergelijks, let er op dat je voldoende proteine binnenkrijgt
dus eventueel bonensalades maken bijvoorbeeld, zijn heel veel verschillende soorten salades met peulvruchten erin
gezond, goed passend in een "dieet"
anti kou dingetjes,
drinkbouiilon, is er ook in verschillende vegetarische uitvoeringen

let er ook op dat je gevarierd eet en voldoende vit/min binnenkrijg
eventueel vitaminetablet erbij
en let er op dat je wel een klein beetje vet binnenkrijgt = nodig om bepaalde vitamines te verwerken/transporteren

_ingrid_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:48

nou ik ben echt alles behalve aan t afvallen.. dus gewoon alle suikers en vetten eet ik enz
en ik ga dood van de kou!! heb dik vest aan en heb t nog koud..
denk dat het heerst

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:50

Urielle schreef:
O, ik eet ook wel een klein beetje avondeten hoor Haha! Het is niet dat ik alleen maar crackers binnenkrijg Knipoog

Diëtiste is op zich een goed idee maar ik heb ook echt geen idee, wie, waar, hoe duur enzo. Plus dat ik echt heel veel dingen niet lust en mijn 'verteringsstelsel' schijnbaar nogal apart werkt want als ik van die online dieetmenu's probeer ben ik binnen de kortste keren geen nijlpaard maar een zeekoe Nagelbijten / Gniffelen
Ik eet nu over de dag heen regelmatig een cracker en dan eet ik wat (vegetarisch) avondeten. Als ik een vol gevoel heb van cracker durf ik ook nog wel iets van fruit te pakken, maar dan moet ik vol zitten want ik krijg van fruit altijd razende honger en vooral: vreetbuien.

Sandra, ik lust geen zuivel en ik ben vegetarisch gaan eten. Vlees is stiekem ook een behoorlijke dikmaker heb ik al ondervonden.

Met deze hele achtergrond zou ik toch wel dringend een dietiste zoeken... voordat je het weet heb je je lijf in een overlevingsmechanisme gewerkt waar je niet op zit te wachten. Een goed op jouw leven aangepast advies klinkt wel verstandig...

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:24

En de diëtiste wordt door bijna alle verzekeringen tot een aantal uren vergoed volgens mij Ja Bij mij iig wel.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:50

Bij mij ook, ik heb een doorverwijzing via de huisarts en ik krijg de eerste twee uur in ieder geval vergoed, gesprekjes duren 10 minuten dus ik kan nog even vooruit.......

Je hebt best kans dat als je meer "gewoon" gaat eten, je veel sneller afvalt. Overigens gaat het bij mij ook niet hard, maar ik leer nu wel om normaal te eten en als ik jou zo hoor, zou dat bij jou ook geen kwaad kunnen.

Ben zelf jaren vegetariër geweest en heel belangrijk is wel dat je het vlees vervangt en niet zomaar weglaat. Bonen, noten etc. zijn allemaal vleesvervangers......