Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jotee schreef:Hetzelfde probleem speelt bij mij...
Ik heb afgelopen maandag met opzet niet gereden zodat ik niet meteen weer wat forseer...
Ik heb er nu amper tot geen last meer van, en dat wil ik graag zo houden. En heb er daarom voor gekozen om mijn rug nog even te laten rusten..
Als ik jou was zou ik nog 1 week wachten, en dan weer gaan rijden...
miep1979 schreef:Rugpijn moet je niet onderschatten, wellicht is het verstandig om naar de HA te gaan die kan je vertellen of je met jou rugpijn wel of niet mag paardrijden! Zelf ben ik rugpatient en mag helemaal niet rijden vanwege mijn rug, terwijl andere mensen juist moeten rijden met hun rugklachten. Succes ermee, rugpijn is erg vervelend!
Jotee schreef:miep1979 schreef:Rugpijn moet je niet onderschatten, wellicht is het verstandig om naar de HA te gaan die kan je vertellen of je met jou rugpijn wel of niet mag paardrijden! Zelf ben ik rugpatient en mag helemaal niet rijden vanwege mijn rug, terwijl andere mensen juist moeten rijden met hun rugklachten. Succes ermee, rugpijn is erg vervelend!
Ben het met je eens!
In mijn geval was/ is het ook beter om een tijdje niet te rijden...
En tadaa, heb nu weinig tot geen last... Dus van het weekend maar weer kijken hoe het rijden gaat!
Jotee schreef:Ben het met je eens!
En tadaa, heb nu weinig tot geen last... Dus van het weekend maar weer kijken hoe het rijden gaat!
miep1979 schreef:Ik heb eerst zo'n 4 maanden helemaal niet gereden, kon niet eens lopen, laat staan paardrijden, vervolgens 1 x per week en de rest van week boeten voor dat ene ritje. Na veel gevecht met artsen etc lukt het me nu om bijna continu 2 paarden te rijden en daarnaast elke dag een uur les te geven. Ik heb wel ongeveer 2 jaar lang als ik een poging deed om te rijden (tja ik was Z ruiter en toen een stuntelende B ruiter die niet eens kon zitten) een rugcorset gedrag om schokken op te vangen, mezelf te beschermen bij mogelijke valpartij en mijn wervels lichtelijk een beetje te ontzien.
Maantjj schreef:miep1979 schreef:Ik heb eerst zo'n 4 maanden helemaal niet gereden, kon niet eens lopen, laat staan paardrijden, vervolgens 1 x per week en de rest van week boeten voor dat ene ritje. Na veel gevecht met artsen etc lukt het me nu om bijna continu 2 paarden te rijden en daarnaast elke dag een uur les te geven. Ik heb wel ongeveer 2 jaar lang als ik een poging deed om te rijden (tja ik was Z ruiter en toen een stuntelende B ruiter die niet eens kon zitten) een rugcorset gedrag om schokken op te vangen, mezelf te beschermen bij mogelijke valpartij en mijn wervels lichtelijk een beetje te ontzien.
Heb je het met doorrijden niet verergert dan voor jezelf?
Bij mij liepen mensen en dan met name mijn vader en zijn vrouw heel de tijd te zeuren dat ik beter moest stoppen omdat ik het anders voor mezelf zou verpesten.
Ik ben alleen nooit gestopt
miep1979 schreef:Jotee schreef:Ben het met je eens!
Ik heb eerst zo'n 4 maanden helemaal niet gereden, kon niet eens lopen, laat staan paardrijden, vervolgens 1 x per week en de rest van week boeten voor dat ene ritje. Na veel gevecht met artsen etc lukt het me nu om bijna continu 2 paarden te rijden en daarnaast elke dag een uur les te geven. Ik heb wel ongeveer 2 jaar lang als ik een poging deed om te rijden (tja ik was Z ruiter en toen een stuntelende B ruiter die niet eens kon zitten) een rugcorset gedrag om schokken op te vangen, mezelf te beschermen bij mogelijke valpartij en mijn wervels lichtelijk een beetje te ontzien.
miep1979 schreef:Ik heb toendertijd helemaal niet gereden, maar aangezien paardrijden mijn lust en mijn leven is, heb ik besloten om te vechten om te kunnen rijden. Ook al mag het van doktoren absoluut niet, ik heb dit gevecht gevoerd en gewonnen en geniet met vole teugen, desondanks besef ik heel goed dat het ook een keer voor mij op zal houden, vandaar dat ik bijvoorbeeld ook jurylid geworden ben, ben ik op andere manier bij sport betrokken.
Elke dag staat bij mij in het teken van gezond blijven, letten op voedig, goed spieren trainen, goed luisteren naar wat mijn lichaam zegt en ja soms dan ga ik wel eens tever en moet ik er flink voor boeten, maar heb dan vaak wel van dat moment genoten!
miep1979 schreef:Rugpijn moet je niet onderschatten, wellicht is het verstandig om naar de HA te gaan die kan je vertellen of je met jou rugpijn wel of niet mag paardrijden! Zelf ben ik rugpatient en mag helemaal niet rijden vanwege mijn rug, terwijl andere mensen juist moeten rijden met hun rugklachten. Succes ermee, rugpijn is erg vervelend!
_Marjolein schreef:Paardrijden schijnt goed te zijn voor rugpijn zei onze dokter.