Wie heeft er ervaringen met een psycholoog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Wie heeft er ervaringen met een psycholoog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 12:20

Heei bokkers.

Naar al een half jaar niet fijn in me vel te zitten heb ik besloten eens met een psycholoog te praten.
'T is eingelijk ook zo dat ik me flink naar en druk maak om bepaalde dingen.
Soms ben ik gewoon bang om naar school te gaan terwijl ik daar geen reden voor heb.
Dus wie heeft er ervaringen met een psycholoog?
En wat doet een psycholoog precies?

Gr Kirsten

Mea

Re: Wie heeft er ervaringen met een psycholoog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:39

Het is heel goed van je om naar een psycholoog te gaan als je niet lekker in je vel zit. Knipoog Ik heb het ook gedaan. Een psycholoog helpt je om erachter te komen waarom je niet lekker in je vel zit en wat je daaraan kan doen. Soms is het heel simpel en leer je ergens op een andere manier tegen aan te kijken of anders mee om te gaan, soms wordt je geconfronteert met je angsten en moet je hier 'doorheen'om je beter te voelen. Dit gebeurd allemaal doormiddel van gesprekken en oefeningen. Ik heb er veel van geleert, ookal vind ik het moeilijk om persoonlijke dingen tegen een vreemde te moeten vertellen, het is het zeker waard. Let er wel op dat je eerlijk bent tegen de psycholoog en alles vertelt wat ie moet weten, anders wordt er een verkeerde 'diagnose' gesteld en krijg je oefeningen die je niet veel zullen helpen (in het begin durfde ik niet alles te vertellen en waren we met een probleem bezig die niet echt belangrijk was). Bloos
Dus gewoon gaan! Succes! Knipoog

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 12:46

Heel erg bedankt voor je berichtje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 17:54

Ik heb slechte ervaringen met psychologen en zo'n beetje alles in die richting. Waarschijnlijk omdat ze bij mij gewoon de verkeerde hulpverlener hebben gekozen. Maargoed, veel mensen schijnen er wel baat bij te hebben dus je kan het altijd proberen Lachen