Blaasontsteking *Diepe zucht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Blaasontsteking *Diepe zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 16:21

Iemand die hier een middeltje weet (op crandberrysap na) ?
Ik vind het stront vervelend, maar lijk er behoorlijk vatbaar voor te zijn.

De dokter wil mij niet nog langer antibiotica voorschrijven, en andere ziekte's zijn allemaal al uitgesloten. Knipoog Tis gewoon een kwestie van pech.

En nu maar uitvinden wat de beste manier is om het te voorkomen/het weer weg te krijgen.

Ervaringen hier? Tips? Clown

_Kimmm

Re: Blaasontsteking *Diepe zucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:24

Zou gewoon een kuurtje halen ,
maarja als ze dat niet meer doen pff ik zou gek worden dat werd ik al na een week op bed er van liggen.. Nagelbijten / Gniffelen

Emike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:27

mja heb ook dat probleem , dokter heeft men urine naar het labo opgestuurt en heb nu goede antibiotica gekregen gehad die echt werkte...

heeft jou dokter geen ochtend urine staaltje van jou naar het labo gestuurt?

XxJodyxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:27

Hey Lachen
Ik ben er ook erg vatbaar voor.
kreeg de ene naar de andere blaas ontsteking erg irritant.
maar iemand raden mij toen aan om vitamine C pillen te gaan slikken.
Gewoon die van de kruitvat of trekpleister de sinspillen van Vitamine C
Zijn echt lekker en het werkt iig bij mij erg goed !
Succes ermee en beterschap Lachen

[edit: ik heb via een vriendin van mijn moeder die in een labratorium werkt van die test strookjes gehad waarmee ik kan testen of ik een blaasontsteking heb of iets anders, scheelt mij weer in kosten bij de dokter omdat hun dat dan niet meer hoeven te doen (die strookjes zijn duur maar ik Heb ze gratis gehad Tong uitsteken) ik weet niet of jij daar ana kan komen maar scheelt nogal in kosten ik hoef dan maar half consult te betalen Lachen ]
Laatst bijgewerkt door XxJodyxX op 01-09-07 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:29

Ik was er ook altijd heel vatbaar voor. Misschien erg persoonlijk maar het kan ook door de sex komen. Bloos
Als je gevoelig bent voor een bepaalde bacterie en je vriend?? draagt die bij zich kan je daar steeds blaasntsteking van krijgen.
Probeer na de sex te plassen, dat alles goed schoon spoelt. Bloos
(of verander van vriend....) Bloos Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 16:33

Suzanne, die tip had ik al gehad en ook dat heeft effect, maar toch zo nu en dan (eens in de 2/3 maand) heb ik toch weer blaasontsteking. De HA wil voorkomen dat ik imuum word voor de antibiotica, dus gebruikt dat liever pas als ik langer dan een week blaasontsteking heb. Maar ja in die week ben ik al half doorgedraaid Clown

En vitamine C heb ik nog niet geprobeerd, gaan we ook even testen! Haha!

Emike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:35

wachten met een blaasonstekking kan erg gevaarlijk zijn!
men dokter zou me slaan moest ik langer dan 1week wachten

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 16:36

Emike; mijn HA weet van mijn probleem en weet dat het niet gevaarlijk is in mijn geval. (wat zouden de gevaren zijn, eigenlijk?) Mijn HA is blij dat ik niet elke dag op zn stoep sta als ik weer eens blaasontsteking heb. Clown

Emike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:38

als je er lang mee zit en er niks aan doet kan het leiden tot nierbekkenontsteking en nierschade...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 17:02

Dáárom moet ik ook naar de HA als het langer dan een week aanhoud. Knipoog

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:05

ja je moet inderdaad dan maar even naar de HA gaan!

Mijn moeder heeft tot 2 jaar geleden bijna tlijd blaasondsteking, echt niet fijn nee...Maar het scheen te komen door het zeep dat in bad zat, sinds ze zich alleen nog maar douche als ze zeep gebruikt heeft ze het niet meer! Haha!

Veel sterkte in iedergeval!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:16

Cranberrypillen slikken! Die werken fantastisch. Veel beter dan vitamine C (want ze zijn veel zuurder en doden daardoor sneller de bacterien) en veel beter dan sap (want de concentratie goed werkende stoffen in de pillen is veel hoger dan in sap).

Ik heb ook chronisch blaasontsteking gehad, heb het nu *even afkloppen* al een half jaar niet gehad. Als ik het aan voel komen slik ik van die pillen en ben ik er er weer van af.

Oh en áltijd plassen én even wassen na de sex. Helpt ook erg goed!! Haha!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:19

Jee Fem, ik zie nu pas dat jij het bent. Ahum.... Nagelbijten / Gniffelen

Anyway, die cranberrypillen helpen echt goed. Haha!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:21

Naar de huisarst gaan en vragen om een verwijzing naar de uroloog! Ik had ook om de haverklap een blaasonsteking en mijn huisarts heeft me toen doorverwezen naar het ziekenhuis.

Er zijn allerlei testjes gedaan (en ook wat minder fijne onderzoekjes) maar ben er nu wel van af! Mijn plasbuis is een beetje opgerekt en heb geen blaasonsteking meer gehad sinds toen. (afkloppen!!)
Ook kreeg ik van de uroloog het advies om te spoelen met zo'n lactacyd douche. (ken je die?)

Het is al weer heel wat jaar geleden en weet niet meer precies waarom dat dan zou helpen maar weet wel dat de uroloog mij echt geholpen heeft.
Het had iets te maken met een darmbacterie. (die veroorzaakt de blaasonsteking)

Succes!

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 18:34

Ik heb het ook gehad,ik was bij goede kennissen en ik kreeg iets wat ik elke uur moest nemen,en aan het einde va de middag was het over,terwijl ik het kreeg amper kon lopen.
Maarja ik weet niet wat voor spul dat was,ik weet ook niet of je er zomaar aan kan komen ,want hun werken met middelen ofso,en zijn ook paardenarts,Ik ben nog steeds benieuwt wat het was Tong uitsteken .

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:54

Ik moet maandag ook weer urine inleveren.
heb nu in 3 weken twee kuurtjes gehad en het helpt nou nog niet echt.
Heb nu weer wat pijn bij het plassen wordt er wel beetje moe van nu!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:12

En toch is het de moeite waard om alleen met condoom te vrijen. Als je dan minder last hebt, kan het daaraan liggen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:17

tja ik blijf erbij drinken drinken driken... en met een harde straal plassen... we hebben nu een semester over urineweg infecties.. een nierbekkenontsteking krijg je niet zomaar..

Ik snap btw ook wel waarom de dokter niet zo graag teveel antibioticum uitschrijft.. je bent dan veel vatbaarder voor gisten oa de Canidida albicans.. en das nog minder prettig!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 09:01

Foxy1980 schreef:
Jee Fem, ik zie nu pas dat jij het bent. Ahum.... Nagelbijten / Gniffelen

Anyway, die cranberrypillen helpen echt goed. Haha!

*LOL* Hahaha. Hai. Thanks voor je tips. Ik neem ze allemaal mee en ga ze gewoon allemaal proberen, wie niet waagt wie niet wint. Cranberrypillen heb ik nog NOOIT gehad, ook maar eens proberen.

Manderino schreef:
Ik heb het ook gehad,ik was bij goede kennissen en ik kreeg iets wat ik elke uur moest nemen,en aan het einde va de middag was het over,terwijl ik het kreeg amper kon lopen.
Maarja ik weet niet wat voor spul dat was,ik weet ook niet of je er zomaar aan kan komen ,want hun werken met middelen ofso,en zijn ook paardenarts,Ik ben nog steeds benieuwt wat het was Tong uitsteken .

Die hebben je gewoon 1 of ander paardenmiddel gegeven joh! Haha!

sammetje schreef:
Naar de huisarst gaan en vragen om een verwijzing naar de uroloog! Ik had ook om de haverklap een blaasonsteking en mijn huisarts heeft me toen doorverwezen naar het ziekenhuis.

Er zijn allerlei testjes gedaan (en ook wat minder fijne onderzoekjes) maar ben er nu wel van af! Mijn plasbuis is een beetje opgerekt en heb geen blaasonsteking meer gehad sinds toen. (afkloppen!!)
Ook kreeg ik van de uroloog het advies om te spoelen met zo'n lactacyd douche. (ken je die?)

Het is al weer heel wat jaar geleden en weet niet meer precies waarom dat dan zou helpen maar weet wel dat de uroloog mij echt geholpen heeft.
Het had iets te maken met een darmbacterie. (die veroorzaakt de blaasonsteking)

Succes!

Ik heb zo ongeveer een bloedhekel aan ziekenhuizen, en om nou mn plasbuis op te laten rekken, zie ik niet zo zitten. Als die cranberrypillen helpen, of er gewoon goed op letten, heb ik dat liever dan dat ze aan me gaan zitten prutsen. (binnenin nog wel! Nee dankje. Nagelbijten / Gniffelen )

Suzanne F. schreef:
En toch is het de moeite waard om alleen met condoom te vrijen. Als je dan minder last hebt, kan het daaraan liggen.

Werkt ook niet..

lucifertje schreef:
tja ik blijf erbij drinken drinken driken... en met een harde straal plassen... we hebben nu een semester over urineweg infecties.. een nierbekkenontsteking krijg je niet zomaar..

Ik snap btw ook wel waarom de dokter niet zo graag teveel antibioticum uitschrijft.. je bent dan veel vatbaarder voor gisten oa de Canidida albicans.. en das nog minder prettig!

Dat heeft hij mij ook uit gelegd inderdaad, van die 'Canidida Albicans'. Daarom vind ik het ook erg goed van hem! Toch liever blaasontsteking dan dat.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:23

Hier ook een geschiedenisje blaasonstekingen

Ik zweer bij de vitamine C, als je voelt dat je last krijgt voor het slapen gaan een bruis tablet in een klein beetje water doen, opdrinken, dan kunnen de vitamine s nachts hun werk in je blaas doen, en plas je de volgende ochtend lekker alle bacterieen uit! Bij mij helpt het ook. Je kunt dit ook na de sex doen en.... iedereen zegt dat het niet kan, maar bij mij is het echt zo, ik heb het vaak getest, ik gebruik ook geen tampons meer

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 11:05

Ook hier een blaasontstekingen hel Knipoog

Ik heb nu van de reform winkel cranberry capsules (wit doosje met rode letters, kan niet op de naam komen) en die werken super! Het is geconcentreerd dus veel beter dan sapjes Lachen

Vit.C bruistabletje nam ik ook wel eens, maar die capsules vind ik het beste tot nu toe Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 18:21

Oké dan. CranberryPillen en Vitamine C ga ik morgen dus even inslaan bij 'Het Winkeltje' (reform winkel). En dan hopen dat dat helpt, misschien eindelijk eens wat langer van de blaasontsteking af. Clown

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 17:04

Dacht ik eraf te zijn, begint het weer. *grijpt naar cranberry capsules en vitamine C. Clown

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:08

Ik ben er ook erg vatbaar voor... Ik neem Cystinyl capsules van Bonusan en daarmee gaat het erg goed. Ik heb al een aantal keer een echo gehad omdat het echt absurd werd, maar sinds ik dagelijks gewoon Cystinyl inneem nergens meer last van gehad... (klopt heel gauw af)

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:09

Tsja...ik heb nu tegenwoordig een onderhoudsdosering van craberry capsules met vitamine C (heb ze van de etos in een groen-grijs potje). Dat werkt gewoon het beste en krijg ik (tot nu toe) geen blaasontstekingen, hoogstens af en toe een iets oncomfortabel gevoel.

Ik slik elke dag 's ochtends en 's avonds een capsule, maakt voor mij toch niet uit aangezien ik voor mijn allergie / astma toch al 's ochtends en 's avonds medicijnen heb.