Ineens zeer veel pijn na rijden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pollux

Ineens zeer veel pijn na rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 17:50

Beste bokkers,

Als dit bericht hier verkeerd staat dan graag verplaatsen...

Vorige week donderdag gereden. Ging lekker en ontspannen. Ineens springt Wonique ergens voor weg, maar gaf geen problemen. Gewoon rustig verder gereden. Toen ik klaar was en ik afstapte, voelde ik een behoorlijke pijn in mijn rechterlies. (ruiterspier???). Toen ik thuis kwam bleek de pijn erger te worden en het leek wel of de pijn vanuit mijn rechterheup te komen. Ook met slapen deed het pijn en leek de pijn in mijn hele been uit te vloeien. Ik heb een paar dagen heel rustig aan gedaan, niet gereden en de pijn was weg. De dinsdag erop weer gereden. Met rijden helemaal geen last, maar toen ik afsteeg voelde ik het weer tevoorschijn komen. Weer rust genomen en een paar dagen later weer eens gereden. Hetzelfde verhaal, met rijden geen last, maar na het afstijgen weer die helse pijn. Ik ga maandag naar de huisarts, maar ik wilde toch hier eens rondvragen of jullie dit herkennen of hier ook wel eens last van hebben gehad.
Wanneer je een pijnlijke ruiterspier hebt, is het dan normaal dat je dit ook voelt in je heup (of misschien zijn het mijn bekken). Ik heb er nog nooit eerder last van gehad en ineens heb ik er elke keer last van...Baal verschrikkelijk, want het rijden gaat zo fijn Boos!
Groetjes,
Saskia

Mandyke

Re: Ineens zeer veel pijn na rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:01

Kan zijn dat die spier verrokken is of overbelast door die 'bokkesprong'. Maar laat dat toch maar zeker nazien door de arts want voor elke spier geldt dat als er iets mis is, het na een tijdje rust toch terug normaal moet zijn. Misshien moet je nog een beetje langer wachten met rijden?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:03

-> MW

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:05

Je kan ook proberen om op een andere manier aftestijgen. Aangezien je het pas merkt als je afstijgt. Dus via de andere kant er af. Of gewoon je been over zn nek en dan er afglijden. (wat ik eigelijk altijd doe anders krijg ik pijn in me voeten). Misschien dat je er dan geen last van heb.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:13

Ik ben er voor naar de fysio geweest. Ik moest de tegengestelde spieren trainen en ze hebben iets aan mijn SI-gewricht gedaan. Het is niet helemaal over, maar ik heb niet meer echt pijn.