Wat moet ik met hem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Handtas

Wat moet ik met hem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 08:15

Ik ben sinds kort (sinds gisteren eigenlijk Clown ) hulpmentor geworden van een brugklas. Voor de mensen die niet weten wat dat precies inhoudt; ik als vijfdeklasser heb samen met twee anderen een soort van eigen brugklas, waarmee we dan bijvoorbeeld mee moeten met uitjes, een beetje een oogje in het zeil houden en we hebben elk ons eigen groepje waaruit de brugklassers dan bij ons kunnen komen als ze problemen hebben of ergens over willen praten, etc. Lachen
1 Van de jongetjes uit mijn groepje viel me meteen een beetje op. Frits (andere hulpmentor) wees hem ergens op wat hij niet mocht doen. Een beetje overdreven streng, gewoon als grapje Clown . Maar hij reageerde meteen heel geschrokken en dacht dus dat hij het echt meende. Nagelbijten / Gniffelen Ik dacht nog; 'Goh, heeft hij nou niet door dat het een grapje is?' En later rende hij ook dwars door de gang heen enzo Nerd . Ik vroeg me al af of hij niet doorhad dat dat niet hoorde.
Blijkbaar dus niet. Op een rsutig moment vertelde een leraar mij dus over hem. Hij heeft Gilles de la Touret (spel ik het zo goed Clown ?) en heeft nog een lichte vorm van PDD Nos. Opzich verder wel een slim jongetje, zit ook in een atheneum brugklas. Maar het lijkt me dus dat er echt bepaalde dingen zijn die ik moet doen, maar vooral ook níet moet doen. Ik weet van al deze twee dingen vrijwel niks af, ken ook niemand persoonlijk die het heeft, en al helemaal geen combinatie.
Hebben jullie misschien tips / informatie etc? Heb wel even gegoogled en gewiki't enzo, maar het blijft toch moeilijk om een voorstelling te maken Lachen .

Maud_82

Re: Wat moet ik met hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:25

Lijkt me dat er toch wel iemand op school ooit contact heeft gehad met zijn ouders over wat wel / niet kan en dergelijke ? Wellicht kan diegene je helpen.
Weet niet hoe oud dit jochie is, maar wellicht kan hij je er zelf ook wel vanalles over vertellen. Lachen

delerium

Re: Wat moet ik met hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:28

structuur bieden, duidelijkheid bieden, geen beeldspraak gebruiken en hem echt alles zeggen, want de kans dat hij dingen echt niet inziet is groter dan dat hij ze wel inziet. Maar contact opnemen met iemand die hem wel goed kent en weet aan welke dingen hij behoefte heeft is en blijft het belangrijkste.