Wie weet er oefeningen voor strakke kuiten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SharirBobby

Wie weet er oefeningen voor strakke kuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 16:36

Help, hoe kom ik aan strakkere kuiten! Clown

Over een maand gaat een hele goede vriendin van me trouwen. Ik mag heel de dag mee Go jij! Go jij! en wil er natuurlijk op m'n paasbest uit zien. Nu heb ik van de week in de uitverkoop voor een 'prikkie' alvast kleren weten te kopen. Maar er zit een rok bij tot op mijn knieën, dus mijn kuiten zijn zichtbaar. Laarzen zijn geen optie, ik wil er gewoon leuke bruine schoenen ofzo onder kopen. Mijn kuiten zijn dus momenteel niet zo mooi in model omdat ik aan het afvallen ben. Overal verdwijnen 'happen' uit m'n 'vet' (wie nog meer eens goed afgevallen is, herkent het denk ik wel). Echt afschuwelijk!

Wie weet er goede oefeningen om m'n kuiten strakker te maken in een maand? ik heb absoluut géén zin om te hardlopen, zwemmen, etc. Ik wil gewoon elke dag thuis wat oefeningen doen. Maar ik heb géén idee welke oefeningen nou goed zijn voor mooie kuiten. Oefeningen voor bovenbeenspieren, buik, armen etc kan ik allemaal wel wat bedenken, maar oefeningen voor kuiten??? wie helpt me?!

Dit zijn overigens de kleertjes, kben er helemaal trots op dat ik ze heb weten te vinden voor 'weinig' geld Bloos (in het echt zijn ze donkerder, camelkleurig, het licht weerkaats erg om de glimmende delen)
AfbeeldingAfbeelding

lisa_

Re: Wie weet er oefeningen voor strakke kuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:38

hmm, mss trapjes lopen? hoop dat het helpt Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:39

Als je vet van je kuiten af wil moet je gewoon sporten, dan verdwijnt het vanzelf door verbranding. Maar spieren kweken zal inderdaad met oefeningen moeten. Betwijfel of het zin heeft als je vet op je kuiten hebt zitten. Dan zie je niet zoveel van die gespierde kuiten. (ik zeg niet dat je vette kuiten hebt, het is een algemene opmerking Lachen )

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:40

trappen lopen kan idd wel helpen ja maar weet niet of dat in ee maand is... en van steppen krijg je wel stevige kuiten van volgens mij!
maar of je dat binnen een maand voor elkaar krijgt?

vind trouwens wel dat je erg leuke kleertjes hebt gekocht Haha!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:45

traplopen! (joggend de trap op en af lopen, dus een wat hoger tempo als gewoon lopen) Zeker weten dat je daar strakke kuiten van krijgt, ook in een maand. Maar ook wel wat dikkere kuiten doordat je de spieren in je kuiten traint en die groter worden.
Bouw traplopen rustig op ,want als je het te lang doet kunt je er echt dagen lang last van hebben.
Ik doe het af en toe en soms regelmatig. Het is wel saai maar met een muziekje is het te doen.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 16:47

Thnx!
Trappen lopen daar zullen mijn ouders niet blij mee zijn 'boem boem boem' Haha!. Waar doen jullie dat? gewoon in huis??
Maar steppen is inderdaad wel een goed idee, die hebben we toevallig nog staan!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:51

ow ja ik doe het gewoon in huis Tong uitsteken Gelukkig wonen bij in een hoek huis en aan de kant van de trap zit de tuin. Dus geen buren die er last van hebben.
Mensen in huis hebben er wel last van ,maja moeten ze maar even een kwartiertje/halfuurtje mee leven Haha!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:49

In een maand wordt t moeilijk denk ik.... Veel traplopen en steppen is goed.

En weet je wat een optisch smallere kuit geeft? Schoenen met hakken! Als je niet gewend bent daarop te lopen heb je nog een maand om t te leren, hi hi...

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:14

Met je tenen op de rand van bijvoorbeeld de trap of een kleine verhoging staan en dan je hakken laten zakken en daarna met je hakken weer omhoog en even goed op tenen staan, daarna weer zakken enz enz... Je blijft dus gewoon staan op de rand van de trede met je voeten naast elkaar. Om je evenwicht te bewaren houd je je gewoon vast aan de trapleuning. Dit een tijdje doen maar wel rustig beginnen want je voelt het wel in je kuiten!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:51

Heel veel fietsen, ik heb ook hele strakke kuiten maar dat komt echt alleen maar bij mij door fietsen..
Ik fiets zoiezo 1uur per dag, meestal ga ik dan ook nog een rondje (half uurtje) snelwandelen met mijn pony..

Gewone werkdag fiets ik 2uurtjes, als je in zijn 1 fietst heel de tijd krijg je sneller strakkere kuiten anders krijg je hele gespierden kuiten..

En wat ze hier boven zeggen met hakken lopen Ja

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:23

missfitness schreef:
Met je tenen op de rand van bijvoorbeeld de trap of een kleine verhoging staan en dan je hakken laten zakken en daarna met je hakken weer omhoog en even goed op tenen staan, daarna weer zakken enz enz... Je blijft dus gewoon staan op de rand van de trede met je voeten naast elkaar. Om je evenwicht te bewaren houd je je gewoon vast aan de trapleuning. Dit een tijdje doen maar wel rustig beginnen want je voelt het wel in je kuiten!

Dit is een hele goede oefening voor kuiten Ja Ik zou alleen niet helemaal doorzakken, omdat het niet goed voor spieren is om uit rek aan te spannen Lachen

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:06

verootjoo schreef:
missfitness schreef:

Dit is een hele goede oefening voor kuiten Ja Ik zou alleen niet helemaal doorzakken, omdat het niet goed voor spieren is om uit rek aan te spannen Lachen

Daar heb je helemaal gelijk in. Zo bedoelde ik het eigenlijk ook Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:40

zie de oefening hier boven mij
Laatst bijgewerkt door Keet op 01-09-07 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:43

Op hakken gaan lopen verkorten ze alleen maar van, daar worden ze niet sterker en strakker van Knipoog

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:45

hahah ik wilde ook al zeggen.. de hele dag op hoge hakken lopen!

En nu je toch (lui) achter de pc zit.. span steeds je kuitspieren aantal seconden aan en dan weer los laten en dat zoveel mogelijk. (dus tegen op de grond en hiel zo hoog mogelijk houden)

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:45

fietsen!!!!!!!!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:46

dan niet
Laatst bijgewerkt door Keet op 01-09-07 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:54

Dat is idd vreemd, want door te verkorten, worden ze niet strakker. Lijkt me eerder dat er door het weinig gebruik van de spieren door op hakken te lopen, ze zijn gaan verzwakken en daardoor wat dunner zijn geworden Knipoog

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:53

Om de spieren strakker te krijgen moet je ze trainen en op hakken lopen werkt volgens mij niet genoeg. De spier moet steeds geprikkeld worden dat ie meer moet doen dan normaal zodat ie moet groeien om die prikkels aan te kunnen. De spier moet dus getraind worden met veel herhalingen en dit doe je door oefeningen te doen waarbij je veel op je tenen staat. Zoals ik hierboven al zei de oefening op de trap. Wees niet bang dat je ineens hele gespierde kuiten krijgt, hier is heeeeel wat training voor nodig. Strakke kuiten heb je ook niet snel, hier is veel oefening voor nodig.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:52

Veel paardrijden? Haha!

Ontopic :
Als eerste, leuk dat je de hele dag mee mag! En ontzettend mooie kleding Bloos! ! Zoals hierboven al gezegd is, de trapoefeningen.

Succes ermee, en een fijne dag!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 16:02

Fietsen lijkt me niet helpen.. Ik fiets al twee jaar. Eerst jaar iedere dag een uur, daarna half uurtje per dag en nu ook een uur. Maar ik heb nog altijd dikke benen.
Als je staat dan lijken je benen altijd minder dik, dus zorgen dat je met het trouwfeest veel staat Knipoog

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 16:06

paardrijden op een paard dat niet goed voorwaarts is, haha!

Oefening: Op je tenen op de een hoger randje gaan staan en dan afwisselt doorzakken en dan weer omhoog op je tenen gaan staan.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 12:34

Ik wil juist dikkere kuiten, er sluit geen 1 laars mooi aan bij mij! Iemand daar oefeningen voor?

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 21:10

Bedankt allemaal!!

De oefening op de trap/randje al uitgeprobeerd: is zeker een goede oefening voor mij, m'n spieren voel ik namelijk al vrij snel dan Bloos!

En ook bedankt voor alle andere tips. Vanaf deze week moet ik 2 x in de week een half uur héén en een haar uur terug naar en van stage fietsen dus dat wordt in iedergeval ook verplichte beweging Haha! (oei, ben echt lui geworden)

Op hakken lopen van te voren helpt dus niet begrijp ik. Maar voor op de dag zelf lijkt het me wel een oplossing om me 'nog ietsje' te helpen?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:22

Splash_ schreef:
Ik wil juist dikkere kuiten, er sluit geen 1 laars mooi aan bij mij! Iemand daar oefeningen voor?

Spieren kweken d.m.v. dezelfde oefening als ergens hierboven is beschreven, de oefening op het randje van de trap.