Wie heeft ervaring met GGZ of andere instantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxsweet

Wie heeft ervaring met GGZ of andere instantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 13:16

Ik heb zo'n idee dat het zo gemaakt is, dat je in de wachtkamer zit om te wachten totdat degene voor je klaar is om over zijn probleem te praten en dat jij dan naar binnen mag komen.
Een soort van lopende band.

Ik wil zo graag naar een instantie toe. Maar met dit idee in m'n hoofd heb ik er niet zoveel zin in.
Ik dacht eerst altijd dat ik er al overheen was. Toch raadde een vriend mij aan om naar de GGZ te gaan.
Nu ben ik net terug van m'n reis en alles zit me hoog. Ik ben te verdrietig en ik maak me óveral zorgen om. Ik heb eigenlijk nog niet weer genoten sinds dat ik terug ben. Ik lach wel, maar dat is ook alleen maar om alles te verbergen.

Ik hoop dat er mensen zijn die me een beetje kunnen vertellen hoe dat in z'n werking gaat. Ik moet echt ergens heen. En ik wil nu omdat het me zo hoog zit, over een paar maand ben ik er vast alweer overheen en dan wil ik niet meer.

Bij mij gaat het om dat bepaalde mannetjes die andere bedoelingen met mij hadden als je begrijpt wat ik bedoel..
Ik kan dit bij wijze van aan iedereen mijn verhaal vertellen en ik heb zelfs weer met één man gepraat over de dagelijkse dingen alsof er niks aan de hand was. Het leek er voor mij dus op dat ik er wel overheen was.
Maar in Australië hebben teveel mensen zich bij mij aangeboden en daar zit ik toch zo over in.
Waarom moeten ze mij hebben en hoe kan ik het veranderen.

Ik wil graag álles aan een persoon voorleggen en er samen over praten en een oplossing vinden.
Het zal namelijk wel bij mij liggen dat ze allemaal seks met mij willen hebben dus er moet echt wat veranderen. En zo kan ik het ook allemaal verwerken want ik zie alles alweer voor me.

Ik hoop dat GGZ een beetje goed is?
Misschien is mijn verhaal een beetje warrig, als jullie iets niet begrijpen dan hoor ik het wel Lachen
Bedankt!

Iris82

Re: Wie heeft ervaring met GGZ of andere instantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:06

Ik heb hele goede ervaringen met twee psychs van het GGZ. Ze namen allebei uitgebreid de tijd voor me en ik heb veel aan ze gehad.

Zoveel dat ik ze nu niet meer nodig heb! Knipoog
Pm-box staat altijd voor je open als je een luisterend oor nodig hebt hoor... Ach gut

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 23:50

Okee superbedankt voor je reactie Lachen
Ben je dan naar het GGZ gegaan en daar doorverwezen naar 2 psychs? Of zitten die in de instantie zelf?
En ehh, wat voor sfeer hangt er dan?
Ik wil heel graag praten en ook heel graag tegen een buitenstaander die niemand van deze personen kent zodat ik álles kan vertellen, maar ben bang dat ik me er toch te ongemakkelijk bij voel.
Moest jij bijv. alles gelijk blootleggen of gaat dat heel geleidelijk aan?

Je kunt ook antwoorden via pb als je het niet openbaar wilt plaatsen Lachen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 23:59

Ik zat niet lekker in mijn vel.
Zat midden in de scheiding van mijn ouders, heb last van perfectionisme en ben nogal een gevoelig persoontje.

Dit in combi met een studie die ik niet zo zag zitten, leidde tot een depressie. Ik ben toen naar mijn decaan gegaan op school. Zij had contact met een psycholoog van de GGZ waar ik toen direct terecht kon. (speciaal voor studenten).

De mensen waar je bij de GGZ mee gaat praten zijn ook psychologen. Ik vond het ook vreselijk, maar die mensen zijn echt gewoon goed. Ze weten je precies aan het praten te krijgen en leggen de vinger snel op de zwakke plek.

Ik kreeg na een paar gesprekken met de ene psych een gesprek met een psychiater. Daarna kreeg ik medicijnen. Toen ben ik naar een andere psycholoog gegaan. Zij was nog maar net afgestudeerd en ik wilde in het begin haar niet serieus nemen.

Wat moet zo'n broekie mij helpen dacht ik? Maar ze was gewoon echt goed. Ik ben toen echt wel goed opgeknapt en dat heb ik aan haar te danken.

De stoelen zijn erg relaxed. Je krijgt een kop koffie en een pak zakdoekjes als het nodig is. Knipoog

Ze geven je de kans om alles op je eigen manier te vertellen, gaan je geen woorden in je mond leggen en ook zeker niet hun oordeel over je uitspreken. *das het allerfijnste natuurlijk.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 10:59

Okee super Lachen
Dankjewel!
Mooi dat je er gelijk terecht kon zeg Lachen
Ik denk dat er een wachtrij is. Maar ik zal het binnenkort maar even met mijn huisarts overleggen.
Dankje!