mensen met borstafwijkingen gezocht .

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lique

mensen met borstafwijkingen gezocht .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 08:20

hallo beste mensen,

ik ben een meid van 24,ik ben niet erfelijk belast met kanker of andere borstafwijkingen,
toch werd ik op een dag wakker dat ik iets voelde in mn borst,op da moment gaf ik er niet zoveel aandacht aan,
bij de dokter gekomen,bevestigde hij dat er idd wat zat,hij dacht een opgezette klier ofzo niks ernstigs dus,na een maand zat het er nog,dus kreeg ik een verwijsing voor een echo,daar aangekomen moest ik na aanleiding van mn echo gelijk een mammegram,
ook die kwam niet goed uit de bus,er waren twee erg verdachte knobbels te zien,voordat ik het wist lag ik op de ok,te wachten op mn biopsie,ze hebben tien stukken weefsel weggehaald van 10 cm lang,en de uitslag wijst uit op goedaardige knobbels...mn dokter is erg bezorgt nu,ondanks ze goed zijn,omdat mijn knobbels een soort voorstadium van kanker zijn,
dr gaat nu een team van radiologen verder kijken hoe ze me verder gaan behandelen,ze moeten wel verwijdert worden beide tumoren zijn 4,5 en 3,5 cm groot en je voelt ze duidelijk zitten,het doet geen pijn en mn borsten zijn ook niet gevoelig,
wie heeft ook zoiets meegemaakt ?
dit is alemaal nieuw voor mij...en heb maar half geluistert na de dokter,zat alleen maar te wachten op het wooord goedaardig of kwaadaardig... ,
maar maak me wel zorgen,ik heb vrij kleine borsten en vraag me dan ook af hoe dat eruit gaat zien als de tumoren wegzijn,
en of ze terug kunnen komen ,
dus bij deze graag lotgenoten gezocht!!!!
groeten angelique

lique

Re: mensen met borstafwijkingen gezocht .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 15:29

ik ben toch niet de enige

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:01

Ik ben een vriendinnetje verloren 3 jaar terug aan borstk. doktor vond het niet nodig haar door te sturen, want ze was immers 21 en dan komt het niet voor.. een jaar later toch maar weer naar de dok want ze voelde die knobbels weer.. nu met dwang een verwijsbrief gekregen.. ja wel.. uitzaaiingen en wel.. na haar laatst chemo heeft ze nog 3 maand geleefd, het zat al in haar botten, ze was in 2 maanden tijd een oud omatje geworden dat haast niet kon lopen.. het is beter zo voor haar, ze zouden gaan trouwen.. dit is er niet van gekomen.. ipv een leuke bruiloft hadden we een trieste begravenis.. Ce la vie..

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:06

Ik ben bijna mijn oma verloren, mijn tante heeft ook een tijd borstk. gehad en pas geleden is er iemand uit onze straat overleden. Zij heeft twee kinderen en een man achtergelaten. verschrikkelijk, ze vocht en vocht en vocht Verdrietig

Gewoon een rotziekte. Verdrietig

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:09

vaak is borstkanker ook goe dte behandelen, mn oma heeft borstamputatie gehad en leeft nu ( 20 jaar later) nog steeds
hoe ze het gemerkt heeft weet ik niet, en van behandeling weet ik ook weinig, was pas 4 jaar toen.

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 18:41

Pff dit zijn wel hele heftige verhalen met betrekking tot jou situatie. Gelukkig is dat van jou goedaardig en wellicht zul je er wel wat littekens aan over houden. Natuurlijk worden verdere plastische ingrepen die nodig zijn na je operatie gewoon vergoed door je verzekering, litteken weefsel is tegenwoordig goed te behandelen en misschien kun je wel proberen om een borstcorrectie/vergroting vergoed door je verzekering, te ondergaan.. ik denk dat deze dingen allemaal mogelijk zijn. (maar dit is natuurlijk uitgaande van het ergste, natuurlijk zullen ze alles doen om te zorgen dat jou borsten mooi blijven, daar ben ik van overtuigd!) Ik heb zelf ook al een aantal keer een operatie ondergaan, waaronder één waarvan ik een groot litteken op mijn buik heb overgehouden, en een aantal littekens in mijn gezicht, ik heb er ook veel aan gedaan om ze minder goed zichbaar te maken maar wat er van over is gebleven, zijn tekeningen op mijn lichaam die iets zeggen over wat ik heb meegemaakt. Eigenlijk moet je het zien als iets "moois", het zal bij jou gaan horen, en bij je leven.. (iig zo denk ik er nu over) Erg veel sterkte!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:31

100& Met Bombarie EENS!!!Meid meid..ze zijn nog goedaardig en idd tegenwoordig kunnen ze ZO veel doen aan echte borst kanker!!Zeker in een vroeg staduim,mocht er iets gevonden worden bij jou...DAN ben je er heel vroeg bij en kunnen ze je helpen!!Dat je het nu heel moeilijk hebt is normaal meid,dat zou toch elke vrouw hebben??Wij hier op "Bokt"die dit lezen,leven echt allemaal oprecht met je mee hoor.Kop op en heel veel sterkte meid... Ach gut Vriendjes zijn? Doei!

lique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 15:15

bedankt voor de reacties ...ik ben wel blij dat ze er vroeg bij zijn,maargoed dat neemt niet weg dat mn hart in mn keel zat,as dinsdag moet ik weer na de huisarts mn bloedruk controleren,maar het blijft je bezig houden,
ook maak ik me zorgen om de toekomst,ik heb al een dochter van 6 zij is geboren met spinabifida (openruggetje),dus eigelijk kan ik dit er helemaal niet bij gebruiken,ik leef praktish in het ziekenhuis,mn dochter is veel ziek en heeft veel verzorging nodig en dan dat gedoe van mij erbij,dan wordt het me toch allemaal te veel soms,

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 15:22

Neem ook tijd voor jezelf...

Mijn moeder kreeg 5 jaar geleden ook de diagnose borstkanker. Ze had de meest agressieve vorm bleek na onderzoeken. Een, god zij dank, borstbesparende operatie, 4 chemo's en 33 bestralingen volgden. Zeker een hele zware tijd... mijn vader en ik hebben haar er ook echt doorheen gesleept met als gevolg dat m'n moeder zelf alweer haargroei kreeg tijdens de bestralingen (uitzonderlijk! Ze is ontzettend sterk geweest) maar wat mij later helaas wel een schooljaar kostte. M'n vader en ik kregen de klap een jaar later. En ondanks dat we echt nog nét op tijd erbij waren hupst m'n moeder vrolijker dan ooit rond en gaat het allemaal super. Ookv oor haar reuma waren de chemokuren erg goed. Het hele lichaam wordt toch echt schoon gespoeld dus ook daar had ze in die tijd geen last van en ze heeft er nu ook minder last van.

Houd de moed erin, daar leeft de mens van. Zet overal goed druk achter dat ze je binnenste buiten keren en hopen dat het niet in de lympfeklieren zit.

Komop! Probeer je zorgen zoveel mogelijk opzij te zetten en zorg vraag je niet af waarom jij hiermee zit maar hoe je er zo snel mogelijk weer helemaal vanaf komt! Ach gut

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:33

Ik heb iets vergelijkbaars Ja

In mijn ene borst zat een goedaardig tumor. Dat hebben ze weggehaald en er was een kans van 20% dat het terug zou komen...en helaas anderhalf jaar later was het terug, in beide borsten. Toen dus weer geopereerd. Ik was ook 24, toen de diagnose werd gesteld.

Mijn borsten hebben dus nu wel littekens, maar verder zien ze er prima uit, ongeveer even groot en mooi van vorm. Bij de ene is de huid alleen wat slapper. Maar met een goede bh aan, zie je daar niks van. Bij het opereren houden ze ook rekening met het plaatsen van het snijvlak, zodat je er niks van ziet in bh en bikini.

Ik ben nog steeds onder controle omdat ze bij mij bang zijn, wat jij ook al aangeeft. Goedaardig kán een voorbode zijn van kwaadaardig.

Heel veel sterkte met je komende operatie. Laat je niet gek maken, het valt over het algemeen wel mee. Ik heb nauwelijks napijn gehad van mijn operaties, wel een beetje beurs natuurlijk, maar dat is logisch.