en dan zit je zomaar ineens te huilen.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

en dan zit je zomaar ineens te huilen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 15:34

sorry voor het zoveelste topic, maar ik wil gewoon graag ergens mijn verhaal kwijt.....
niet om oplossingen te krijgen, niet om te horen dat het wel goed komt......
het gewoon even van me afschrijven.

en ik weet geeneens waar ik moet beginnen.

zit ineens zomaar te huilen, ik dacht zomaar, zomaar om niks, maar het is niet voor niks.
Ben het allemaal een beetje beu.
Ben het beu om steeds maar te horen: ach joh, maak je niet druk, het komt wel goed, om me niet serieus genomen te voelen, te vechten tegen de financiële problemen, tegen het alleen zijn, om me groter te houden dan ik me voel en ben...

Ben maandag begonnen met een leuke nieuwe baan, tot nu toe valt het me mee en zijn de collega's erg leuk.
Op zaterdag werk ik als staldienst op de manege, daar krijg ik onder andere een gratis les voor. Aaangezien mijn verzorgpaardje zomaar ineens weg is gehaald en ik nu weer op een manegepaardje de les in moet als ik wil rijden (waar niks mis mee is hoor Knipoog , zal ik die zaterdag moeten werken. Anders kan ik het financieel niet opbrengen te gaan rijden.
Vorige week heb ik de hele week meegeholpen op de manege om alles weer schoon en netjes te krijgen. Het enige dat ik kreeg te horen was gezeur, zaterdag heb ik de hele dag gewerkt, kreeg alleen maar te horen wat er niet goed was....
Ben het een beetje beu allemaal.....
Wil gewoon alleen maar rust en even alles van me af zetten....even niet meer luisteren naar negatief gezeur, maar gewoon even alleen met de paardjes bezig zijn

Aan de ene kant heb ik het gevoel me terug te willen trekken, aande andere kant behoefte om even te praten, even een aai over m'n bol Clown
(voel me overigens niet zielig hoor, maar er zijn dus wat grenzen bereikt en ik krijg er nog geen grip op, pfff)

Sorry voor het lange verhaal Bloos

Lame

Re: en dan zit je zomaar ineens te huilen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:36

He vervelend dat je zo afhankelijk bent van de manege of je met je paardjes bezig kunt zijn of niet.. Kan me voorstellen dat je even het lichtpuntje neit meer ziet.. probeer het toch positief te blijven benaderen, anders raak je helemaal zo in de put..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:36

En dan mag ik nu eigenlijk niet zeggen dat het allemaal wel goed komt Knipoog maar het komt allemaal wel goed! Je moet gewoon een beetje positiever in het leven staan en je niets aantrekken van het commentaar dat je krijgt! Je hebt een leuke nieuwe baan, kan gelukkig nog lekker paardrijden en je doet niet meer dan je best en meer dan dat kun je niet doen Lachen
Meid je weet zelf wel beter! Waarom luisteren naar het gezanik van anderen?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:38

Begrijp ik het goed en moet je een HELE zaterdag werken voor een les???

Je kunt beter nog op zaterdag in een winkel gaan werken, dan verdien je nog meer aan geld, kun je wel twee keer per week gaan rijden.

Voor de rest: Ach gut

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:02

thanks voor jullie reacties Knipoog

Een paar jaar geleden had ik zogenaamde vrienden en die hebben veel geld geleend, tot op de dag van vandaag hoor ik niks meer van ze, maar krijg nog zo'n 4000 euro.
In had 2 grote schulden, die zijn inmiddels op eigen kracht afgelost, maar met mijn nieuwe baan ga ik minder verdienen (het is wel veel leuker werk!! )
Zat sinds 1 februari thuis vanwege een arbeidsconflict en kreeg 3 maanden maar de helft salaris.
Heb geen contact meer met familie en ouders en zusje, dus niemand om op terug te vallen. Financiële gedeelte levert dus veel stress op.
Voor die zaterdag krijg ik 11,50 en 1 gratis les....schandalig eigenlijk als je ziet wat er allemaal gedaan wordt op zo'n dag.

@Lame:ik probeer in alles het positieve te blijven zien en als ik moet huilen (wat ik nooit kon) dan laat ik het maar zo als ik thuis ben. probeer in alles het leuke te zien om de tegenslagen wat dragelijker te maken.

@Frouk: ik weet dat het allemaal goed komt, mag je ook best zeggen hoor Haha! Ik bedoel er ook meer mee dat mensen luisteren, even zeggen komt wel goed en je voor de rest laten zitten (noemen zich vrienden) . Voel me dan niet zo serieus genomen zeg maar, snappie Knipoog

@Barmat: thanks voor de Ach gut

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:09

ja dat is inderdaad erg vervelend, ik kan me goed vinden in je verhaal en ermee relateren.
zelf heb ik niet zo een denderende jeugd gehad en voelde me ook nooit serieus genomen ed en heb daar nu ook nog steeds last van. meestal gaat het goed maar soms komen die emoties weer boven water als het echt niet gaat en dan kan je niet anders dan huilen en balen van wat anderen zeggen.
het is erg moeilijk om je in zo een situatie niets aan te trekken van het negatieve commentaar dat je krijgt en het vreet dan ook echt aan je, helemaal als je je alleen voelt in de wereld.
je mag jezelf prijzen dat je het tot nu toe zo goed hebt gedaan en die mensen op de manege mogen blij zijn dat je voor ze werkt voor zo een schamper en schandalig laag loon!!

hou je kin omhoog en laat de wereld zien wat vechters echt zijn!!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 16:25

@guardian: die niet leuke jeugd herken ik wel, ik werd nooit serieus genomen door mijn ouders. Mijn vader misbruikte me en toen ik er mee naar buiten kwam liet mijn moeder me vallen als een baksteen, mijn familie ook. Behalve 1 oom en tante niet, want mijn vader had hetzelfde bij mijn tante geflikt.

het gevoel niet serieus genomen te worden en er alleen voor te staan roept ook veel oud zeer op.
Dat is lastig. Ben geen jankerd, maar owee als ik eenmaal ga beginnen Nagelbijten / Gniffelen

ik heb hulp van een psych, en het is een best mens, maar je moet het toch zelf doen.
Probeer mijn eigen koers te varen, maar soms is er weleens even die bekende druppel.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:28

Kan je niet een verzorgpaardje vinden via marktplaats of bokt?
Vind het erg naar voor je als je alleen maar afgzeken word en geen complimentje krijgt Ach gut

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:37

ja, ik was ook niet al te best behandeld en heb ook jaren in kindertehuizen gewoond, vandaar dat ik de situatie maar al te goed ken. in kindertehuizen hebben ze er een handje van NIET naar je te luisteren en dan te zeggen dat ze het WEL doen....uhmmm...juist zal wel aan mij liggen dan hoor:?
ik zou inderdaad zoals somebitch zegt proberen een verzorgertje te vinden via marktplaats of bokt en dan weg te gaan bij die manege want werkelijkwaar het is te gek voor woorden!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:00

ik hoop dast je je alweer wat beter voeld! sterkte!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:07

Jeetje, vervelend zeg! (misschien wel meer als vervelend Ach gut )
Hoop voor je dat het snel weer helemaal goed komt, en 11,50 met 1 gratis les is niet veel. Bij elkaar misschien 20.- voor een hele dag werken... Ach gut

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:53

-> MW

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 21:42

bedankt voor het verzetten;) Twijfelde al of het hier niet moest staan.

Vanavond wel lekker gereden, maar kan om alles in tranen uitbarsten, pfff.
Dat bedoelde ik met: als ik eenmaal begin.....

het rijden ging lekker, zo naar bed en morgen weer een lange dag werken.
dan zien we wel weer
Tranen zijn toch een keer op lijkt me
of haal ik in van alle jaren........

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:29

Ach lieve meid ik ken je rot gevoel,maar gooi zo'n huilbui er eens helemaal uit!!!!!!!!
Het kan heel goed verlichting brengen hoor,en niet schamen voor je tranen he???Heel normaal en menselijk!!
Ik wens je heel veel sterkte toe... Ach gut Ach gut .

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 21:56

Vandaag op mijn werk ging wel, leuk dagje, wel vermoeiend.
Kom ik vanavond op de manege (heb een paardje geleasd genaamd Bo) .... maar regel is dat ze nog 1 uur per dag in de les meelopen als het nodig is (belachelijk eigenlijk)....helemaal bezweet in zijn stal...
(Bo had net voor ze op ponykamp gingen een dik been, bleek een kneuzing aan zijn spronggewricht te zijn.
Dus niet mee....van de week ben ik begonnen met opbouwen, steeds wat langer draven en zo, en dat ging goed...maar nog niet in galop.)
Dus vanavond in de les.....vraag aan de instructrice of hij al gelopen heeft, heeft hij om 6 uur al gelopen in de les Boos! Boos!
Ik de les dus uit....vond het zielig voor hem, zij boos op mij dat ik me aanstel...
Al mijn grenzen zijn bereikt daar. Mag alle zielige paardjes opknappen, mag alle grauwen en snauwen opvangen .....pfffff.....denk altijd aan het welzijn van die paarden, nooit aan dat ik zelf wil rijden...en die instructrice deelt ze gewoon in, schijt aan die beesten.

Heb Bo in zijn stal gezet, even uitgehuild bij hem, al mijn spullen uit mijn kastje gehaald en ben weggegaan, kom nooit meer terug
Maar nu zit ik hier dus, helemaal over de zeik

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:12

ach meis toch, soms is het gewoon niet eerlijk en dat snap ik ook heel goed hoor! je bent niet de enige die op het moment zich zo machteloos voelt. ik moet mijn paard verkopen omdat hij te onvoorspelbaar is vanwege paniek aanvallen en ik hem dus niet veilig kan berijden en het geld niet heb om hem als gezelschapspaard te houden en er een rijpaard bij te kopen, dus ik ken het machteloze gevoel.
hoe graag je ook goed wilt doen, soms snappen mensen het niet dat met het welzijn van dieren op het eerste oog denkt en dat is dan ook niet leuk meer.
als je wilt beppen staat mijn pb box open voor je en reken maar dat ik er vanavond tot in de vroege uurtjes zal zijn!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 22:24

lief van je Knipoog
Het enige dat ik nu even wil is slapen en nog eens slapen.....
Ben het zo ontzettend spuugzat allemaal
Ga die gekke knol zo missen

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:28

ik ken het gevoel, ik heb het op het moment ook! ga lekker slapen en dan morgen weer fris aan een nieuwe dag beginnen!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:30

nektosha, ga lekker slapen meid en huil nog een tijd goed uit.
Je komt bij mij over dat je potje helemaal vol zit en dat het genoeg is. Luister naar je lijf en slaap en huil en je wilt het waarschijnlijkniet horen... maar het komt echt allemaal weer goed.
Sommige dingen hebben heel wat tijd nodig en vaak als er iets dwarszit komen de andere prutjes ook weer boven. Herkenbaar hoor. Rust lekker uit. Sterkte.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 22:32

ga nu twijfelen of ik wel juist gehandeld heb, door zomaar weg te gaan, maar ergens heb ik het idee dat ik nu weet wat er aan schortte...
Maar ga die knol zo missen.....
Voel me zo vreselijk nu....

ben ik dan de enige die op die manege denkt aan de beesten? en niet aan de rest?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 22:33

@garny: potje zit helemaal vol ja, en er komt met het huilen en zo allerlei oud zeer boven.....zo vervelend.....
ik ga zo ook lekker naar bed toe

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:36

die tranen zijn nodig om te helen,
ik ga ook naar bed.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:41

meid, neem lekker een warme douche of bad, ga huilen tot je niet meer kan en ga dan lekker slapen! huilen is alleen maar goed, anders krop je het te erg op en dat is funest voor je!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 22:26

pff, hoe rot kan het gaan. Ben ziek geworden ook. Niet echt een verrassing hoor, en een nieuwe baan begonnen en me heeeeeeel druk gemaakt en veel gehuild....
Veel met een vriendin gesproken, zij is wat ouder dan ik, kan er nog veel van leren...maar het meeste moet je toch zelf doen en uitzoeken.

Voel me helemaal gesloopt, probeer het griepje maar te onderdrukken, ik weet dat uitzieken beter is, maar ben vorige week met een nieuwe baan begonnen, dus komt even niet uit nu.
De huilbuien blijven, erg vervelend en vermoeiend

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 10:46

en toen wist ik stiekem misschien ineens wat ik wil, waar ik behoefte aan heb...
denk ik, zeg het ook heel voorzichtig....
pffff, blijf het moeilijk vinden, de huilbuien blijven....maar ergens moet ik toch kunnen beginnen om me beter te voelen?