ik wou toch even iets vragen/vertellen.
zal eerst even vertellen dat ik normaal nooit last had van mijn nek en schouders.
nu is mijn pony vorig najaar behandeld door een dierenarts en na verloop van tijd mocht ik haar weer rijden. het was winter, pony geschoren, is dus zeer fris. het was ongeveer begin januari. in de binnenbak, nu kwam de hond zo naar binnen lopen, niks ergs maar mijn pony begon zo te bokken!!! nog 1 bok en ik lag ernaast.. nu ben ik dus een keer zo hard in het zadel gekomen dat ik een echt flinke klap in mijn nek kreeg. ik heb er daarna een heel klein beetje spierpijn aan gehad en verder geen klachten.. nu begon dat na een maand of 2 elke keer stijf te worden, ook mijn rechter schouder.. een vriendin van mij heeft geprobeerd te masseren (haar ouders hadden een cursus daarin gedaan) maar die zei dat het allemaal zo hard en stijf was dat ze er niks mee kon.. nu is het niet zo heel erg meer, maar het zit er nog wel.. en heb er bij een "verkeerde beweging" nog wel last van. zou iemand weten of ik hier nog iets aan kan doen?