Pijnlijke/stijve nek en schouders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LK_2312

Pijnlijke/stijve nek en schouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 10:29

hallo,
ik wou toch even iets vragen/vertellen.
zal eerst even vertellen dat ik normaal nooit last had van mijn nek en schouders.
nu is mijn pony vorig najaar behandeld door een dierenarts en na verloop van tijd mocht ik haar weer rijden. het was winter, pony geschoren, is dus zeer fris. het was ongeveer begin januari. in de binnenbak, nu kwam de hond zo naar binnen lopen, niks ergs maar mijn pony begon zo te bokken!!! nog 1 bok en ik lag ernaast.. nu ben ik dus een keer zo hard in het zadel gekomen dat ik een echt flinke klap in mijn nek kreeg. ik heb er daarna een heel klein beetje spierpijn aan gehad en verder geen klachten.. nu begon dat na een maand of 2 elke keer stijf te worden, ook mijn rechter schouder.. een vriendin van mij heeft geprobeerd te masseren (haar ouders hadden een cursus daarin gedaan) maar die zei dat het allemaal zo hard en stijf was dat ze er niks mee kon.. nu is het niet zo heel erg meer, maar het zit er nog wel.. en heb er bij een "verkeerde beweging" nog wel last van. zou iemand weten of ik hier nog iets aan kan doen? Lachen

Nakisha

Re: Pijnlijke/stijve nek en schouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:10

Ik zou er voor de zekerheid eerst even mee naar de huisarts, omdat dit begonnen is na een val. Misschien is fysiotherapie daarna wel aan te raden.

_ilse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:56

Misschien je nek verrekt. De klachten komen mij bekend voor. Ik was met snowboarden gevallen. Had ik een lichte wiplash. Nu bijna 2 jaar later nog steeds last van..

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 15:48

ik ben trouwens NIET gevallen.. had het er een beetje krom neergezet

rocketlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:06

ik zou even langs de huisarts gaan als ik jou was en het gewoon even na laten kijken.
misschien dat er gewoon iets scheef zit en dat je gekraakt moet worden ofzo.
Zelf loop ik ook bij een kraker en al ga ik maar 1keer te hard zitten ofzo dan is het bingo, je hoeft er dus niet voor te vallen ofzo..

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:19

Meid als het niet komt van een blessure,dan heb je waarschijnlijk te veel stress!!
Stress kan absoluut deze klachten veroorzaken,fysio is dan geen slechte oplossing voor je.
Beterschap en succes met je nekje en schouders... Ach gut .

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:21

Oh sorry eventjes nog een aanvulling:Ga er dan wel even mee naar je huisarts he??En deze kan je ook doorverwijzen naar evt fysiotherapie.Nogmaals veel beterschap. Ach gut .